hansagt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har satt opp trådløst nett hos min tante for noen år siden og brukte da en Officeconnect 11g router fra 3com. Frem til nå har denne fungert fint, men nå har de behov for rekkevidde opp i 2.etasje. (Routeren står i kjelleren) Jeg får kontakt, men signalet er veldig svakt og faller ut innimellom. Kortet jeg har testet med er et SMC EZ Connect Wireless G PCI 802.11g. Jeg har forstått at routeren de har ikke har den beste rekkevidden, men siden de uansett trenger et nytt client-kort hadde jeg håpet å kjøpe et med bedre rekkevidde isteden for å bytte ut routeren. En ide jeg har er å kjøpe et aksesspunkt for å benytte det som klient, da jeg har inntrykk av at signalstyrken er sterkere for aksesspunkt enn klientkort. Stemmer dette og er det noen som har noen erfaring med det? Og er det noen som har noen tips til hva jeg bør kjøpe? (aksesspunkt, viss ikke det er en dårlig ide, eller klientkort) De trenger noe som fungerer, men som helst ikke koster for mye. Hans Are Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hva med å flytte routeren til 1.etg? Er det mulig er jo det å anbefale. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Ekstra antenne eller en omplassering av ruteren bør gjøre susen Lenke til kommentar
hansagt Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Omplassering av routeren er nok mulig, men hadde håpet å slippe det, da det er litt mer jobb og det kan bli vanskeligere å finne en diskret plassering. Jeg får se nærmere på det Ekstra antenne går ikke siden routeren har fast antennetilkobling. Takk for gode forslag så langt. Viss noen har noen tips mht klientkort hadde jeg fremdeles satt pris på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå