Gå til innhold

Prosjekt "varm mus"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Jimmy Pop skrev (2002-09-22 11:44):

Hva med å bytte ut ledningen til musen med en ny med en leder ekstra?? Det er jo enkelt... Dermed kan du få 12 volt uten å måtte hobbykoble så mye. Pluss at det går ikke an å se det. (Bortsett fra litt tykkere kabel...)

Og hvor foreslår du at jeg finner en slik kabel? Jeg må jo ha en med PS2 ferdig lodda på da...

Lenke til kommentar

Quote:

C. Alshus skrev (2002-09-23 17:58):

Quote:

For min del skjer sånt aldri ,men sitter du på et veldig kaldt rom eller?

Skjønner du ikke at han sitter i et fryserom. Prosessoren må ha det bra vet du. :wink:

Ja jeg har jo AMD, og for at den skal funke skjikkelig må man jo ha noen minus grader i rommet!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-19 22:38, skrev j_j:

Du har dårlig blodsirkulasjon, det finnes medesin mot det.....men prøv føsrt naturlige urter som du for tak i hos helsekost butikker. Jeg har samme problem med føttene, enten er de glo varme eller fryser de.

[offtopictroll]

Med forbehold om at vedkommende muligens sitter på et veldig kaldt rom.

Seriøst, før man lar seg svindle av en helsekostbutikk: Det finnes en medisin som funker bra mot blodsirkulasjon. Det kalles og trene. Du vet når man trener ved å f.eks. jogge, sykle eller spille fotball øker man blodsirkulasjonen i kroppen.

For en normal frisk person har blodet en temperatur på 37 grader Celsius, ergo økt blodsirkulasjon ettter trening fører til at man ikke, med mindre det er veldig kaldt* ikke vil fryse på hendene.

*Kaldt er selfølgelig subjektivt og personlig, men jeg vil tro at mindre enn 15 grader vil bli regnet for kaldt på et datarom. Tror Satens Arbeidstilsyn regner 18 grader som laveste grense for tillatt temperatur der man kan sitte rolig over lengre tid foran en PC uten å fryse. Men friske personer i god form bør ikke ha problemer før 15 grader fordi SA tar hensyn til at det i befolkningen er personer i dålig form/personer som fryser lettere.

Så med mindre du sitter i et rom med mindre enn 15 grader ---->

Kom deg til ****te ut å jogg din late datanerd. :-] ®

(ikke ta det personlig, hey det var ment litt humoristisk. Og dessuten; du, ja de fleste, inkludert meg har godt av og trene mer. Så dersom du følger rådet har jeg sannsynligvis forlenget livet ditt med minst 10 år)

[/offtopictroll]

Mvh. Jattajatta

1.If anything can go wrong, it will go wrong.

2.If something can't possibly go wrong, it will anyways.

3.If there is a time when something can go more

wrong, it will happen then.

-

[ Denne Melding var redigert av: Jattajatta på 2002-09-24 17:35 ]

Lenke til kommentar

Næhh... man tager hva man haver, og om man intet haver, så tager man hamsteren til lillesøs og en flaske lim. Det løser også probl. med sleipe, svette fingre...

Alternativt finnes det poser med kjemisk væske som "lades opp" i varmt vann. Når disse er avkjølt avgir de varme ved risting. Musa må da moddes for enkel ut og innsetting.

Løsning ? (men det var dette med 12 V)

[ Denne Melding var redigert av: RulleRimfrost på 2002-09-25 16:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-25 16:26, skrev RulleRimfrost:

Alternativt finnes det poser med kjemisk væske som "lades opp" i varmt vann. Når disse er avkjølt avgir de varme ved risting. Musa må da moddes for enkel ut og innsetting.

Ja, og så kan han legge inn vibrasjon i musa så han slipper å riste den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...