abjerck Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Har endel gamle spill der online "hubs/serverene" enten er lagt ned eller aldri har vert der... Så tenkte eg skulle sette opp et VPN nettverk for å emulere LAN over internett.. har prøvd meg endel med windows xp sin VPN server men den er alt for dårlig. Er det noen som veit om en VPN server som er mulig å bruke til å spille LAN over internett ? Helst til windows, men linux går om det er nød... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Har endel gamle spill der online "hubs/serverene" enten er lagt ned eller aldri har vert der... Så tenkte eg skulle sette opp et VPN nettverk for å emulere LAN over internett.. har prøvd meg endel med windows xp sin VPN server men den er alt for dårlig. Er det noen som veit om en VPN server som er mulig å bruke til å spille LAN over internett ? Helst til windows, men linux går om det er nød... 5636308[/snapback] prøv hamachi, funker på win, lin og osx Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 http://www.hamachi.cc/ Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 OpenVPN! www.openvpn.net Veldig god dokumentasjon, og støtter så og si alle plattformer:) Ellers brukte jeg en helt standard MPD til det en gang i tiden, men det fungerer vel bare på FreeBSD tror jeg (husker ikke) Lenke til kommentar
abjerck Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Skulle kanskje sagt at hamachi er uaktuelt.. Open vpn.. hmm støtter det IPX ? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Tjah, det "genererer" et virtuelt nettverkskort på windows maskiner "tap device" og der ser jeg i alle fall ikke at IPX protokollen ikke fungerer. Men jeg har ikke testet det ut desverre:) Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Etter litt enkel googling ser jeg at hvis du konfigurerer opp openvpn i bridge modus (det jeg kjører) så støttes også IPX. Pass bare på at det ikke blir for mye broadcast, det dreper lett ytelsen. Lenke til kommentar
abjerck Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Etter litt enkel googling ser jeg at hvis du konfigurerer opp openvpn i bridge modus (det jeg kjører) så støttes også IPX. Pass bare på at det ikke blir for mye broadcast, det dreper lett ytelsen. 5639414[/snapback] Kult, tusen takk for svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå