Gå til innhold

Spillverket.no: Hva med et Gamer.no spillmagasin?

Anbefalte innlegg

Og da tenkte jeg på et magasin som kommer ut hver måned eller noe i den duren. Sikkert litt styr og starte opp men dere har jo allerede mye innhold så det trenger jo ikke å variere så mye fra online til et blad.

Sikkert mange andre brukere som ville likt det.

Så ikke at det hadde vært tatt opp før så tenkte jeg kunne spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste som leser på gamer.no leser nyhetene mer eller mindre vær dag. Skulle det kommet et blad vær månde, hadde det blitt "gammelt nytt" og tror neppe opplaget hadde solgt noe serlig siden de aller fleste allerede hadde lest det aktuelle stoffet på nette.

Eneste løsningen hadde da vært å holde tilbake stoff fra gamer.no for å publisere dette i et blad, men det anser jeg som en ikke reel løsning.

Gamer.no er et online "magasin" og jeg mener det burde forbli slik :)

Lenke til kommentar

Tror det er heller en stor minioritet som leser Gamer.no hver eneste dag.

Klar over at nyheter fort blir gamle når man samler info til et nytt blad men online så blir nok nyheter mye fortere glemt og.

Jeg mener at hvis ikke nyheten er på forsiden på gamer.no så vil jeg mest sansynlig ikke få med meg den nyheten med mindre det er noe jeg virkelig ser etter. Slik er det ikke med et blad. Der kikker jeg mer eller mindre på alt.

Og man må jo ikke selge bladet for penger til brukeren hvis man klarer å anskaffe nok sponsorer og reklame. F.eks Gamereactor.

Blader har også fordeler ved mobil bruk og ikke alle har internett tiljengelig hele tiden.

Og på ingen måte trenger Gamer.no å holde tilbake informasjon online til en papirløsning. Og ikke minst vil det være god reklame for gamer.no og folk får øynene opp.

Lenke til kommentar

Tror nok dette heller blir et snakk om kostnad enn noe annet. Tror ikke gamer.no kunne tjent nok på et opplegg til å dekke alle kostnadene som innebærer ved trykking av et magasin.

Jeg for min del tror at det er stikk motsatt. Jeg tror nok at majoriteten av spilleintereserte i landet leser gamer.no, om ikke vær dag, så minst annen vær dag. Og da er nyhetene fremdeles på forsiden.

Misforstå meg rett nå, er ikke totalt imot forslaget, men tror ikke det vil ha noe for seg å begynne med et magasin siden gamer.no har en såpass utfylt side som de har.

Lenke til kommentar

Man må også tenke litt på hvilke ressurser Gamer sitter på. Nettsiden går jo bra, men et magasin ved siden av vil kreve minst dobbelt så mange folk, eventuelt at alle medarbeidere jobbet dobbelt så mye. Omtaler kan jo selvsagt kopieres, men nyheter bør gå litt dypere enn de som postes på forsiden. I tillegg trenger man en del features for å fylle opp bladet. Liker ideen, men den er kanskje ikke realistisk riktig ennå.

Når det er sagt deler jo Gamer artikler med flere enn ett tidsskrift, da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror at hvis Gamer virkelig ville, ville det vært mulig å skape et godt spillblad. Gamereactor er jo heller ikke så veldig mange, og hvis samtlige skribenter i Gamer sa seg villig til å lage kortere tabloidomtaler i tillegg til nettomtalen, og en eller annen klipper-og-limer det inn i et program, er jo mye av arbeidet gjort? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...