kevlar89 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har begynnt å modde mitt Apluscase Qubic kabinett, som er sort. Jeg har sagd ut vindu i siden av døren for å sette inn plexiglass, men jeg hadde også tenkt å borre 2 hull på 80mm i toppen av kabinette som jeg skulle sette inn vifter i. Så jeg lurte på om dere hadde noen tips til hva jeg kunne bruke til å borre, dremel tror jeg blir vanskelig og det tar forlang tid å borre en hel bråte med små hull. Og hvet dere om noen kule vifter som går ann å sette inn, har blå led vifter inni der fra før og cpu kjøleren har en blå led vifte. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Dremmel eller stikksag er vel de billigste måtene. Evt kjøpe 76mm borr da;) (ganske så dyrt) Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Er dette en bra vifte til å føre varmen ut av kabinette med http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316876 Enn sånn træ borr som har ett lite borr i midten og ett stort borr lengre ut,,,som er som ett stikk sag blad. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg ville brukt en kraftigere vifte... Denne er omtrent så kraftig som en gammal dell eller ibm vifte jeg har brukt sånn hullsag som du nevner ovenfor(jeg brukte den til 120mm vifte.) Bare husk å lage litt for lite hull heller enn å lage for stort og vær nøyaktig... da går det lett Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Tror du det hadde vært kult med en sånn turbinvifte, og hvor finner jeg det. Er det best med 1x120mm elr 2x80mm er ikke helt sikker enda. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Kommer ann på om du liker støy eller ei.. Men 120 er best. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Så hvilke verktøy har du fra før da? hvis du har dremel eller stikksag så er det bare å sette igang pluss en drill da. Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Har ikke noe fra før, men jeg tenkte å bruke sånn hullsag. Det hørtes best ut, er det bare å koble de i en vanlig boremaskin? Sånn bare at til metall,,,,viss den ikke går ann å bruke da. http://www.biltema.no/products/product.asp...1&iItemId=81673 Og noen som vet hvor jag kan kjøpe plexiglass i trondheim, og hva tror dere det vil koste for 300mm X 350mm Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg kan skaffe i Trondheim, men da er det Lexan det er snakk om da Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Joda den er brukbar du kan også kjøpe plexi på netshop.no http://netshop.no/aspx/produkter.aspx?l=2&...30&g1=53&g2=380 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Men da kommer masse porto i tillegg. Dessuten har jeg en stygg mistanke om at Lexan er et uforskammet bra materiale LillePutt; Hvor bor du / hvor har du eventuelt mulighet til å hente Lexan fra meg? Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg kan skaffe i Trondheim, men da er det Lexan det er snakk om da whistle.gif Hva er forskjelden på Plexi og Lexan da, og hva koster en 300mm x 350mm bit med lexan da. Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Bor på kattem, men jeg går på Byåsen VGS. Og jeg har moped. Slutter på skolen i 16 tiden i morgen, hvor jobber du da? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Lexan er sterkere, seigere, får ikke så lett riper som plexi. På alle måter bedre, tror jeg Skal biten du tenker på være akkurat 300x350, firkantet, ikke noe annet? Koster vel kanskje 100 kroner. Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Ja, det er en firkant ja. 100kr er vill ikke noe å si på, kan jeg bruke sikaplex* for å feste det da. * er ikke helt sikker på hvordan det skrives Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Du må være veldig nøye hvis du skal bruke Sikaflex hvis det skal bli pent, men tar du god tid så skal det bli bra. Hvor tykt skal det være? 3 eller 5 millimeter er vel passende, vil egentlig tro at 3 mm er tykt nok, da platen ikke er så stor og Lexan er såpass stivt i seg selv. Jeg jobber på nede i byen, men tenkte meg en tur på Tiller for å se på noe i noen butikker der. Kan gjøre det i morgen. Kommer du dit med moped du da? Tenkte meg en tur på Lefdal muligens. Og så se om jeg finner noe dataskrot da Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Tror 5mm blir best siden vinduet dekker nesten hele siden. Når skal du på lefdal da, kan sikkert komme dit. Etter 16 da Lenke til kommentar
kevlar89 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Var en på skolen som hadde noe ligende som jeg kunne få, så jeg trenger ikke alikevell kremt. Men takk like vell Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 OK. det går helt bra det vet du Kom på jobb akkurat nå. Det er bare å si ifra hvis du trenger noe senere også, kan sikkert skaffe da også. Sikkert best med 5 millimeter hvis det dekker hele siden, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå