aleksnil2 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Jeg har en Samsung 930BF 19 tommer jeg spiller CS på 1280*1024 75hz men jeg vil spille på 1024*768 eller 800*600. Så problemet mitt er at når jeg setter ned ned oppløsningen så blir bilde uklart, ( jeg vet at kanter etc blir dårligere , men selve bilde blir uklart.). Så feks. når jeg ser bortover så er veggene uklarer helt til jeg går bort til de. Så å løpe rundt gjør nesten vondt i øyene. Kan noen hjelpe meg? Endret 20. februar 2006 av aleksnil2 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Native vs non native kanskje? Skjermen har et fast rutenett som du faktisk kan observere hvis du trykker trynet langt opp i skjermflaten Det betyr at alle oppløsninger utenom standard må skaleres og at man ikke får piksel-presisjon (1:1). Får å få det like skarpt har du følgende alternativ hvis jeg har forstått deg riktig: 1) Trykk "AUTO" justering på skjermen i håp om at skjermen vil justere seg skarpere hvis du kjører analogt 2) Unnlat å la skjermen/skjermkortet skalere, man vil da få et superskarpt bilde men med sorte kanter rundt på skjermen 3) Sett oppløsningen opp, og kjør heller ned på detaljer EDIT: 4) Jeg er ikke helt sikker her, men hvis du kjører DVI/digitalt vil du muligens få sjansen til å la skjermkortet gjøre skaleringen som kan være bedre enn skjermen..eller var dette hvis man kjørte analogt? Som sagt, det kan være verdt å forsøke DVI siden du nå kjører analogt (75Hz). Endret 20. februar 2006 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå