RBW Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det nye kortet fra WinFast støtter blant annet DVB-T-signaler som går over digitale bakkenett. Les mer Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Betyr det parabol på pcen? Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Spørsmålet her er vel om det støtter MPEG4, eller om all dekoding skal skje på PC'en. Såvidt jeg vet skal det digitale bakkenettet her til lands kun kjøre MPEG4. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Et annet spenningsmoment er driverstøtten. Støtter det f.eks både Windows XP, og XP x64-Edition, Media Center Edition, Vista, Linux osv? Eller er driverstøtten på dette TV-kortet like elendig som på de fleste andre TV-kort? Edit: Under systemkrav står det: Microsoft® Windows® XP, Windows XP Media Center Edition 2005 Endret 20. februar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Vil dette kortet ha mulighet for scart tilkobling, eller er det noen som vet om andre kort som støtter scart? Tenker på tilkobling mot for eksempel UPC sin digital dekoder, som ikke støtter annet enn rgb scart og overgang til vhs (ikke s-vhs). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Holder det ikke med en slik? Lenke til kommentar
§xs§ Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Hmmm.. Interesant.. Vist eg kjøper dette kortet vil eg då kunne bruke det opp mot DENNE tjenesten ( står pittelitt til om den her ) her uten og måtte bruke dekoderen som med følger? den er jo hel digital og blir levert over adsl nettet vårt, med vanlit tp kabel frå adsl modemet og plugger i den dekoderen og istaden for tatt den kabelen og plugga i detta kortet? ( sorry er ikkje flink og forklara når da må skrivast ) Endret 20. februar 2006 av §xs§ Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Kom over denne: http://www.mamoz.no/produkt/GC%2DPTV%2DTAF...ter_Hybrid.html Hadde likt å sett en test på denne, lurer på om den fungere i MCE. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 DVB-T, ikke DVD-T 5636132[/snapback] Rettet opp nå. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Holder det ikke med en slik? 5636102[/snapback] Nei Prøver jeg s-vhs blir bildet kun i sort hvitt. Fungerer kun på vhs, som gir dårlig kvalitet... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hvordan blir det med å betale for kanaler når man får digitalt bakkenett? Blir det sånn at man må betale for hver enkelt kanal? AtW Lenke til kommentar
vwik Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hmmm.. Interesant..Vist eg kjøper dette kortet vil eg då kunne bruke det opp mot DENNE tjenesten ( står pittelitt til om den her ) her uten og måtte bruke dekoderen som med følger? den er jo hel digital og blir levert over adsl nettet vårt, med vanlit tp kabel frå adsl modemet og plugger i den dekoderen og istaden for tatt den kabelen og plugga i detta kortet? Nei. DVB-T er en standard for digital TV over radiobølger (tenk TV antenne eller reise TV). I teorien kan PCen din ta inn TV signalene fra din ISP med rett software og et vanlig nettverkskort (det hjelper mye dersom videostrømmen ligger i IP pakker og ikke ATM), men det finnes veldig mange proprietære standarder og slikt software kan være vanskelig å få tak i. Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Her er ennå et alternativ, AVerTV Hybrid+FM PCI: http://www.avermedia.no/cgi-bin/products_d...r_hybridPCI.asp Selges hos http://www.romex.no (klikk på nettbutikk) Lenke til kommentar
vwik Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Hvordan blir det med å betale for kanaler når man får digitalt bakkenett? Blir det sånn at man må betale for hver enkelt kanal? NRK kommer fortsatt til å være gratis. Det kommer til å være en eller flere betal-tv operatører som selger abonnement på pakker eller enkeltkanaler slik du har på satellitt idag. "Problemet" for norske PC brukere kommer til å bli krypteringen. Det kan godt hende at alle kanalene blir kryptert og, selv om man klan få gratis smartkort for å ta inn NRK, må man i så fall ha et TV kort som støtter CA systemet som blir brukt - eller i i hvertfall har en CI plass for CA modul (dyrt). Endret 20. februar 2006 av vwik Lenke til kommentar
§xs§ Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 LALALALA Nei. DVB-T er en standard for digital TV over radiobølger (tenk TV antenne eller reise TV). I teorien kan PCen din ta inn TV signalene fra din ISP med rett software og et vanlig nettverkskort (det hjelper mye dersom videostrømmen ligger i IP pakker og ikke ATM), men det finnes veldig mange proprietære standarder og slikt software kan være vanskelig å få tak i. 5637068[/snapback] Oki! Takk for hjelpen :!: Lenke til kommentar
KickF Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 NRK kommer fortsatt til å være gratis. NRK er ikkje gratis ... koster jo nesten 2000,- i året ... eller er du ein av desse unnasnikerene ! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 NRK kommer fortsatt til å være gratis. NRK er ikkje gratis ... koster jo nesten 2000,- i året ... eller er du ein av desse unnasnikerene ! 5637466[/snapback] Det er vel en TV-lisens, ikke en NRK-lisens. AtW Lenke til kommentar
vwik Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 NRK kommer fortsatt til å være gratis. NRK er ikkje gratis ... koster jo nesten 2000,- i året ... eller er du ein av desse unnasnikerene ! Godt poeng Det jeg forsøkte å si var naturligvis at du neppe kommer til å betale noe mer enn nå for NRK (med unntak av mulige utlegg for dekoder utstyr og med forbehold om økning i lisensen), men at en del andre kanaler trolig kommer til å ta betalt. Jeg unnskylder glippen med at jeg bor i Frankrike og derfor ikke betaler norsk lisens. Lenke til kommentar
T2 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Det er vel en TV-lisens, ikke en NRK-lisens. Hvorfor er det da NRK som driver inn og får pengene? Endret 20. februar 2006 av T2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå