pgrundet Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Internett skrur seg av og på hele tiden, når jeg ikke bruker routher også.... Modemet bare begynner å blinke i noen sekunder, så logger msn, battlefield osv ut også funker det igjen.. det skjer ca hver 15 min.. utrolig irriterende.. er det linja eller er det noe med modemet eller noe annet? (vi har prøvd 3 modem) Hvis det hadde vært noe med PC/modem så hadde det vært flott å få fiksa det så fort som mulig Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det kan høres ut som at modemet mister Synch mot sentralen du er tilknyttet. Vist du har testet flere modemer. Er dette problemet, det kan ordnes ved at dem fks setter ned hastigheten alt ifra 100-5-600 Kbit. dette kommer av for mye crosscover støy og linje lengde og kabel diameter.Ring til din ISP og la dem ta en linje sjekk og evnt sende ut en Tekniker! Lenke til kommentar
pgrundet Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Internett skrur seg av og på hele tiden, når jeg ikke bruker routher også.... Modemet bare begynner å blinke i noen sekunder, så logger msn, battlefield osv ut også funker det igjen.. det skjer ca hver 15 min.. utrolig irriterende.. er det linja eller er det noe med modemet eller noe annet? (vi har prøvd 3 modem) Hvis det hadde vært noe med PC/modem så hadde det vært flott å få fiksa det så fort som mulig 5635700[/snapback] Akuratt det sa Telenor også, og de stilte ned hastigheten.. nå kommer de med andre forslag til hva som er feil.. men det funker hos alle naboene, så kan ikke være noe med avstand fra sentralen vel? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Ikke nødvendigvis avstand, men dårlig/feil på kabel... Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Akkurat det problemet du har der, har jeg også vært gjennom med Telenor, med 3 Teknikere som har vært her, han ene skiftet DSLAMENE i sentralen. På min sentral er det ikke mange DSL kunder igjen iogmed at de fleste har fått Lyse innen 1 mils omkrekts ca! Feil som har vært i min sentral som er bevist er at tunnelen mellom Telenor og NGT i sentralen har vært for liten over lang stund! Men skal ikke påvirke meg som Telenor kunde, i hvertfall ikke etter at Telenor økte denne. Telenor finner heller ingen feil på Utstyret sitt\Linjer, så dette er en mare, men jeg har nå skiftet over til NGT sin ADSL 2+ og satser på at ting vil forandre seg, pluss nå forsvinner ISDN GT abm våres her i hus, som jeg tror kan ha påvirket noe her. Eneste som er at de måler samme crosscover støy på alle linjene som er tilgjengelig inn til huset her. Vanskelig og si. Men Telenor og Teknikere ifra tidligere Telaviv nå Relacom finner ikke noe. Så det er ganske merkelig, Så jeg føler me deg , Lykke til! PS: Kabel er en ting, at den er av dårlig kvalitet skyldes helst Telen i bakken som ikke finnes her i stavanger så si. for det andre er den 0.6 og over, det vil si nyere tid. Så kvaliteten er helst for folk som sitter med mixet eller 0.4 etc...som har ligget en stund. Endret 22. februar 2006 av Ken@th Lenke til kommentar
pgrundet Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Akkurat det problemet du har der, har jeg også vært gjennom med Telenor, med 3 Teknikere som har vært her, han ene skiftet DSLAMENE i sentralen. På min sentral er det ikke mange DSL kunder igjen iogmed at de fleste har fått Lyse innen 1 mils omkrekts ca! Feil som har vært i min sentral som er bevist er at tunnelen mellom Telenor og NGT i sentralen har vært for liten over lang stund! Men skal ikke påvirke meg som Telenor kunde, i hvertfall ikke etter at Telenor økte denne. Telenor finner heller ingen feil på Utstyret sitt\Linjer, så dette er en mare, men jeg har nå skiftet over til NGT sin ADSL 2+ og satser på at ting vil forandre seg, pluss nå forsvinner ISDN GT abm våres her i hus, som jeg tror kan ha påvirket noe her. Eneste som er at de måler samme crosscover støy på alle linjene som er tilgjengelig inn til huset her. Vanskelig og si. Men Telenor og Teknikere ifra tidligere Telaviv nå Relacom finner ikke noe. Så det er ganske merkelig, Så jeg føler me deg , Lykke til! PS: Kabel er en ting, at den er av dårlig kvalitet skyldes helst Telen i bakken som ikke finnes her i stavanger så si. for det andre er den 0.6 og over, det vil si nyere tid. Så kvaliteten er helst for folk som sitter med mixet eller 0.4 etc...som har ligget en stund. 5650132[/snapback] Tragisk dette her Telenor står fortsatt fast på at det er modemet det er noe feil med, enda de har sendt meg 4 stk. I dag fikk jeg enda et nytt (det fjerde)... jeg kobla det til og bytta ut alle kabler og alt og installerte... det funket så fint i noen timer, men så begynte det igjen Sendte ny mail til de nettopp nå... dårlige greier dette her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå