jtsorensen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Med tanke på : - HTML 4.01 Transitional - HTML 4.01 Strict - XHTML 1.0 Transitional - XHTML 1.0 Strict - osv.... Hvordan vet jeg hvilke av de forskjellige dokumenttype jeg vil ha? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Bruk HTML 4.01 Stricy det er den best støttede docktypen som gir deg strengeste regler som hjelper deg kode skikkelig. Med mindre du trenger xhtml, noe jeg tviler på mtp at du spør. Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Ok, nå når jeg har lagt til: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> Nå blir siden absolutt ikke vist slik jeg vil... jeg får frem at jeg f.eks ikke kan bruke ... topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" ... Finnes det en oversikt over alternativer for hva man kan bruke? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 alternativet du ser etter er css. en annen tråd der det vil komme endel god informasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=540374 Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) For å bruke strict må du kode riktig og dermed er det den beste doctypen å bruke, for da vet du at du bruker riktige koder når siden validerer. Om du bruker html tagger og elementer semantisk (at du bruker dem på de plassene de faktisk skal brukes, ikke bruk av f.eks <h2> elementet for brødtekst osv) er en annen sak. topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" skal du ha i css filen din. Html dokumentet skal ikke inneholde layout, det skal du gjøre via css. Endret 20. februar 2006 av Garreth Lenke til kommentar
jtsorensen Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Med andre ord så har jeg litt av et arbeid forann meg... Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå