Gå til innhold

Thank you Elkjøp


Anbefalte innlegg

Jeg bruker alle typer data butikker/kilder inkl. Elkjøp og brukmarkedet her når jeg trenger noe hardware.

 

Denne gangen vil jeg gi litt skryt til Elkjøp :thumbup:

 

HP Laserjet 1020 selges på f.eks.:

Komplett for 1095,- + frakt.

Elkjøp på nett: 890,- + frakt !!

 

Ingen tvil hvor man skal kjøpe denne printeren altså. Dessverre er det tomt på lageret på nett og det står kun nettpris (vanlig pris i butikken gjelder ikke).

 

Men en kjapp tur til Elkjøp på Karihaugen og en samtale med en selger med navnet Marius løste saken. Jeg fikk kjøpt den for 890 + frakt totalt 985,-

 

Blid og fornøyd fikk jeg tak i denne printeren til vesentlig billigere pris enn f.eks. prisguiden.

 

Thank you Elkjøp.

 

Edit 1: La til linker

Edit 2: "Normal" pris i butikk var 1195,-

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er ikke det der det som kalles lokketilbud

Gud bedre meg. Alle tilbud er å anse som lokketilbud.

5635531[/snapback]

Poenget er jo at omtrent alle varene som elkjøp har på nett er "ikke på lager" og markert med "internettpris" ...

5637615[/snapback]

Ifølge siste test fra forbruker.no var det 25% av varene som hadde dette problemet - noe som var betraktelig bedre enn konkurrentene som samles på dinpris.no, der var det 30% av varene eller mer som ikke var på lager.

 

Så din påstand er dessverre ganske feil :).

Lenke til kommentar
er ikke det der det som kalles lokketilbud

Gud bedre meg. Alle tilbud er å anse som lokketilbud.

5635531[/snapback]

Poenget er jo at omtrent alle varene som elkjøp har på nett er "ikke på lager" og markert med "internettpris" ...

5637615[/snapback]

Ifølge siste test fra forbruker.no var det 25% av varene som hadde dette problemet - noe som var betraktelig bedre enn konkurrentene som samles på dinpris.no, der var det 30% av varene eller mer som ikke var på lager.

 

Så din påstand er dessverre ganske feil :).

5637637[/snapback]

Får vi en link også, eller skal vi ta ditt utsagt som god fisk?

Lenke til kommentar
er ikke det der det som kalles lokketilbud

Gud bedre meg. Alle tilbud er å anse som lokketilbud.

5635531[/snapback]

Poenget er jo at omtrent alle varene som elkjøp har på nett er "ikke på lager" og markert med "internettpris" ...

5637615[/snapback]

Ifølge siste test fra forbruker.no var det 25% av varene som hadde dette problemet - noe som var betraktelig bedre enn konkurrentene som samles på dinpris.no, der var det 30% av varene eller mer som ikke var på lager.

 

Så din påstand er dessverre ganske feil :).

5637637[/snapback]

 

Hør Hør. Jeg leste den og - skal fra og med i dag bare henvise til denne posten.

Lenke til kommentar
Tar jeg feil, er det ikke sånn at en butikk ikke kan operere med forskjellige priser på nett og i butikk? Trodde det var derfor komplett delte seg i komplett.no som driver nettbutikk og datakjeden som driver vanlig butikk...

5637742[/snapback]

 

Det er ingenting som tilsier at det ikke er lov. Det med Komplett og Datakjeden var nok heller en rendyrking av konseptet Komplett.

 

Problemet er vel heller at det fører til problemer for de fysiske butikkene når en butikk i samme kjede, noe en nettbutikk vil være, fører det samme sortimentet til en lavere pris. Det blir ofte bråk internt av slikt...

Lenke til kommentar

Greit, får lage en kjapp oversikt da, om folk absolutt vil ha.

 

Av bærbare pcer er 8 av 25 stk ikke på lager (har forøvrig mye å gjøre med at 6 nye modeller er lagt ut i dag og på vei inn :)).

 

Av stasjonære pcer er 5 av 20 ikke på lager.

 

Av skjermer er 5 av 20 ikke på lager.

 

Av printere er 11 av 48 ikke på lager.

Lenke til kommentar

Men hvorfor har de den på lager i en vanlig butikk og ikke på "nett-lageret" ? Skulle jo tro sistnevnte kunne skilte med større lagringskapasitet. Uansett er det jo servicevennlig av Elkjøp å godta nett-pris i vanlig butikk. På den andre siden: hadde de ikke gjort det ville jo det hele luktet mer fishy.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar
Men hvorfor har de den på lager i en vanlig butikk og ikke på "nett-lageret" ? Skulle jo tro sistnevnte kunne skilte med større lagringskapasitet. Uansett er det jo servicevennlig av Elkjøp å godta nett-pris i vanlig butikk. På den andre siden: hadde de ikke gjort det ville jo det hele luktet mer fishy.

5674355[/snapback]

Slik som det står i artikkelen jeg linket til så er nettbutikken et direkte speil av elkjøps hovedlager i sverige.

 

Dvs at varen kan være kjørt ut til de vanlige butikkene fra hovedlageret, for så å gå tom og ikke ha nye varer på vei inn. Da har de vanlige butikkene som har fått levert varen varen på lager, mens nettbutikken er tom til nye leveranser fra produsenter kommer inn.

 

Og elkjøps nettpris og butikkpris ER forskjellig. Det har med lokal konkurranse å gjøre - elkjøp.no skal være prisledende på nett, elkjøps vanlige butikker skal være det i sitt lokalområde :). Ikke noe fishy med dette - det har med kostnader å gjøre, da en nettbutikk har vesentlig lavere kostnader enn en vanlig butikk.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...