LarsP Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vel, jeg mener at byer som Paris, London og Berlin er dårlige eksempel da de er 20 ganger større en Oslo. Det blir som å sammenligne kollektivtraffikken i Bergen og på Fedje. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Vel, jeg mener at byer som Paris, London og Berlin er dårlige eksempel da de er 20 ganger større en Oslo. Det blir som å sammenligne kollektivtraffikken i Bergen og på Fedje. 5646710[/snapback] Spørsmålet var om det var eksempler i det hele tatt. Har ikke så godt inntrykk av hva folk i London syntes, men jeg syns det var fryktelig dyrt a reise kollektivt der. Sammenlignet med alt bortsett fra å kjøre bil til London sentrum. Det var visst skikkelig dyrt. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hadde det vært opptil meg hadde det vært gratis med tog, buss, trikk og t-bane i rushen. da hadde vi gjort naturen en bjørnetjeneste. Epz. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hadde det vært opptil meg hadde det vært gratis med tog, buss, trikk og t-bane i rushen. da hadde vi gjort naturen en bjørnetjeneste. 5647286[/snapback] En bjørnetjeneste betyr vel som regel noe som ikke er bra. Det er ingenting som er gratis, det er bare ulike måter å finansiere ting på. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hadde det vært opptil meg hadde det vært gratis med tog, buss, trikk og t-bane i rushen. da hadde vi gjort naturen en bjørnetjeneste. Epz. 5647286[/snapback] Vet du hva en bjørnetjeneste er? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Personlig tar jeg buss på tvers av to byer, altså fra hønefoss til Oslo hver dag. Jeg betaler 2030kr i måneden. Skulle Nettbuss finne på å skru opp prisene så tror jeg faktisk jeg tar og går stille og rolig ut av mitt gode skinn. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Personlig tar jeg buss på tvers av to byer, altså fra hønefoss til Oslo hver dag. Jeg betaler 2030kr i måneden. Skulle Nettbuss finne på å skru opp prisene så tror jeg faktisk jeg tar og går stille og rolig ut av mitt gode skinn. 5647401[/snapback] Forhåpentligvis er det minst 2030,- kr billigere å bo i Hønefoss enn i Oslo. Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hadde det vært opptil meg hadde det vært gratis med tog, buss, trikk og t-bane i rushen. da hadde vi gjort naturen en bjørnetjeneste. Epz. 5647286[/snapback] Vet du hva en bjørnetjeneste er? 5647343[/snapback] Hehe... Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) hadde det vært opptil meg hadde det vært gratis med tog, buss, trikk og t-bane i rushen. da hadde vi gjort naturen en bjørnetjeneste. Epz. 5647286[/snapback] Vet du hva en bjørnetjeneste er? 5647343[/snapback] Hehe... 5647940[/snapback] erhm.. jeg bommet nok litt når jeg skrev 'bjørnetjeneste', tanken var jo at vi gjorde naturen en STOR tjeneste om f.eks buss, trikk o.l. var gratis, bjørnen er jo tross alt ganske stor. Da jeg sier gratis så mener jeg at buss og slikt ble finansiert av staten i rushtiden. f.eks mellom 06 og 0800, og mellom 16 og 1800. Epz. Endret 22. februar 2006 av EpziloN Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Du kan joi ikke bare gjøre det i rushtiden. Tenk på det rushet man DA ville fått... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det er jo rushtid nettopp fordi mange har behov for kollektivtransport akkurat da? Hvordan kan de forvente seg at folk skal finne andre tider å reise på? 5642700[/snapback] Er oslo sporveier et privat selskap? De vil vel tjene penger regner jeg med. AtW Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det er et AS heleiet av Oslo Kommune. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Du kan joi ikke bare gjøre det i rushtiden. Tenk på det rushet man DA ville fått... 5650275[/snapback] DOH ! det innser jeg også, men å sette in flere busser o.l. burde være mulig. Epz. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Personlig tar jeg buss på tvers av to byer, altså fra hønefoss til Oslo hver dag. Jeg betaler 2030kr i måneden. Skulle Nettbuss finne på å skru opp prisene så tror jeg faktisk jeg tar og går stille og rolig ut av mitt gode skinn. 5647401[/snapback] Forhåpentligvis er det minst 2030,- kr billigere å bo i Hønefoss enn i Oslo. 5647510[/snapback] Akkurat det spiller vel ingen rolle? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er jo rushtid nettopp fordi mange har behov for kollektivtransport akkurat da? Hvordan kan de forvente seg at folk skal finne andre tider å reise på? 5642700[/snapback] Er oslo sporveier et privat selskap? De vil vel tjene penger regner jeg med. Hvis de vil tjene penger så er det jo nettopp det å frakte flere passasjerer som fører til det. Men nå er vel sporveiene en slags halvsosialistisk konstruksjon som ikke trenger å løfte på beina siden det ikke er reell konkurranse i markedet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det er jo rushtid nettopp fordi mange har behov for kollektivtransport akkurat da? Hvordan kan de forvente seg at folk skal finne andre tider å reise på? 5642700[/snapback] Er oslo sporveier et privat selskap? De vil vel tjene penger regner jeg med. Hvis de vil tjene penger så er det jo nettopp det å frakte flere passasjerer som fører til det. Men nå er vel sporveiene en slags halvsosialistisk konstruksjon som ikke trenger å løfte på beina siden det ikke er reell konkurranse i markedet. 5662238[/snapback] Høyere priser fører også til høyere inntekt, og høyere priser nnår folk "må" reise er jo en grei måte å tjene penger på? AtW Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Når målet med å sette opp prisene er at færre skal reise så sier det seg selv at noe er galt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Når målet med å sette opp prisene er at færre skal reise så sier det seg selv at noe er galt. 5662616[/snapback] Ledelsen er så smart og tror hvis dem setter opp prisene vil flere folk benytte seg av kollektiv transport. Et fattig land vi lever i. En veldig smart fyr i bystyret sa en gang: "Hvorfor skal vi ha trikk til Kjelsås, det bor jo ingen der, dessuten har alle bil". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå