Gå til innhold

Oslo sporveier vil øke billettprisene i rushtida.

Anbefalte innlegg

http://oslopuls.no/nyheter/article1215433.ece

No har sporveien sett mot bilpotiktikken og synes at som gir auka inntekter er ein god ting.

Tydeleg kven dei har som direktør no.

Eg trudde at eit utbygd kollektivtilbud skulle vere behjelpeleg med rush-trafikken og ikkje skape problem.

Det andre eg synes er veldig rart er at mens storbrukerene (månedskort-brukere) har hatt 70% aukning i prisen sidan 1999 så har enkeltbiletten gått opp med beskjedne 11%. (direkte frå sjåføren er det ein 67% auke)

Endå meir artig er at eit rabattkort (flexikortet) gir faktisk ikkje gir rabatt, då den koster det same som ein maskinkjøpt billett.

No har oslo sporveier vore på rett vei i ein del år men no ser det ut som at overskuddet er virkligare enn tjenestene, så eg lurer på når ein eller anna gluping kjem på at det er mykje billigare å legge ned heile saken. Får då vil dei ikkje ha utgifter til anna administrasjonen og alle tilskuddene i overskudd.

Genialt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis enkeltbiletten deres ikke koster mer enn 20 kr har dere ikke så forferdelig mye å klage over synes jeg.

Her i Bergen koster nemlig én og to soner 23 kr, 3 soner 31 kr, og 4 soner 38 kr, hele dagen (dobbel pris på nattbuss).

Edit: Men når jeg tenker over det, så er det faktisk gratis å reise innenfor sentrumssonen.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
I edinburgh kostet det et pund nesten uansett hvor jeg skulle

5644470[/snapback]

Jeg og mine to små søsken betalte 3 euro for en dag i Milano.. er ca 24 kr, noe som her i Oslo koster 60.

Dette var noe shit egentlig. Hvis det blir dyrere å reise med sporveiene skal de pokkers meg kutte ned på forsinkelser og få mer info om forsinkelser. Syns det er drøyt når en venter i 30 minutter, og får beskjed bare 2 ganger at det er feil på en stasjon rett over der en er.

Skal dette være en slags bomring btw? For når bomringene ble satt opp her i Oslo, var det i starten for å få folk til å kjøre uten om sentrum, right(Nå er det vel bare en ren inntektskilde)? Er tanken bak at hvis det blir dyrere i rushtid, vil folk heller reise to timer tidligere?

Hvis enkeltbiletten deres ikke koster mer enn 20 kr har dere ikke så forferdelig mye å klage over synes jeg.
20 kr varer i en time.... Forsto jeg det rett at det varte hele dagen hos dere?
Lenke til kommentar
Finnes det byer der folk IKKE klager over prisnivå på kollektivtrafikken??

5646523[/snapback]

I Paris har jeg hørt få klager på pris, men det har vel noe med at det er streiker folk er mest irritert over.

5646552[/snapback]

Vært i Paris én gang, og t-bane-systemet funker veldig greit. Forholdsvis billig også (husker ikke nøyaktig pris, dessverre). Til gjengjeld er jo kundemassen litt større enn i lille Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...