Jankee Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 http://oslopuls.no/nyheter/article1215433.ece No har sporveien sett mot bilpotiktikken og synes at som gir auka inntekter er ein god ting. Tydeleg kven dei har som direktør no. Eg trudde at eit utbygd kollektivtilbud skulle vere behjelpeleg med rush-trafikken og ikkje skape problem. Det andre eg synes er veldig rart er at mens storbrukerene (månedskort-brukere) har hatt 70% aukning i prisen sidan 1999 så har enkeltbiletten gått opp med beskjedne 11%. (direkte frå sjåføren er det ein 67% auke) Endå meir artig er at eit rabattkort (flexikortet) gir faktisk ikkje gir rabatt, då den koster det same som ein maskinkjøpt billett. No har oslo sporveier vore på rett vei i ein del år men no ser det ut som at overskuddet er virkligare enn tjenestene, så eg lurer på når ein eller anna gluping kjem på at det er mykje billigare å legge ned heile saken. Får då vil dei ikkje ha utgifter til anna administrasjonen og alle tilskuddene i overskudd. Genialt Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Av og til er det rimelig flaut å være norsk.. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) http://oslopuls.no/nyheter/article1228554.ece Uansett så er ikke jeg fornøyd med sporveienes kollektivtilbud. Det er for mange og for lange forsinkelser. Det gis også for dårlig informasjon om hvor lange forsinkelsene er. Selv synes jeg kollektivtilbudet er dyrt og ønsker derfor ikke å betale enda mer. Endret 20. februar 2006 av Snillingen Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Her er artikkelen om dyrere priser i rushtiden: http://oslopuls.no/nyheter/article1228554.ece Uansett har jeg aldri hørt mer idiotiske forslag fra Sporveien. Spark hele styret i Sporveien øyeblikkelig, og få inn noen kompetente folk i steden. Andre storbyer har både billigere og langt bedre t-bane. Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Helt utrolig frekt Helt utrolig.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det virker ikke heilt smart. Prisene burde vært lavere i rushtida for å få flere til å reise kollektivt og dermed få mindre trafikk. Makan. Noen som husker hvilken nederlandsk(?) by det er som har gratis kollektivtransport? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det er jo rushtid nettopp fordi mange har behov for kollektivtransport akkurat da? Hvordan kan de forvente seg at folk skal finne andre tider å reise på? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det virker ikke heilt smart. Prisene burde vært lavere i rushtida for å få flere til å reise kollektivt og dermed få mindre trafikk. Makan. Noen som husker hvilken nederlandsk(?) by det er som har gratis kollektivtransport? 5637935[/snapback] Mente det var en by i Sveits jeg? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Vet ikke hvilken by som har gratis kollektivtransport, men i New York er ferge-ruten mellom Manhattan og Staten Island gratis. Tusenvis benytter seg av dette tilbudet hver dag når de reiser til og fra arbeidet. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 I edinburgh kostet det et pund nesten uansett hvor jeg skulle Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Hvis enkeltbiletten deres ikke koster mer enn 20 kr har dere ikke så forferdelig mye å klage over synes jeg. Her i Bergen koster nemlig én og to soner 23 kr, 3 soner 31 kr, og 4 soner 38 kr, hele dagen (dobbel pris på nattbuss). Edit: Men når jeg tenker over det, så er det faktisk gratis å reise innenfor sentrumssonen. Endret 21. februar 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Skal du ut av Oslo og over i Akershus koster det en del mer, er et avansert sone-system. Kjøper du billett i Oslo fra sjåføren koster dette 30. Er vel 50 for nattbuss innen oslo? Har kun tatt det en gang. Drosje er mer behagelig! Endret 21. februar 2006 av JoachimR Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 I edinburgh kostet det et pund nesten uansett hvor jeg skulle 5644470[/snapback] Jeg og mine to små søsken betalte 3 euro for en dag i Milano.. er ca 24 kr, noe som her i Oslo koster 60. Dette var noe shit egentlig. Hvis det blir dyrere å reise med sporveiene skal de pokkers meg kutte ned på forsinkelser og få mer info om forsinkelser. Syns det er drøyt når en venter i 30 minutter, og får beskjed bare 2 ganger at det er feil på en stasjon rett over der en er. Skal dette være en slags bomring btw? For når bomringene ble satt opp her i Oslo, var det i starten for å få folk til å kjøre uten om sentrum, right(Nå er det vel bare en ren inntektskilde)? Er tanken bak at hvis det blir dyrere i rushtid, vil folk heller reise to timer tidligere? Hvis enkeltbiletten deres ikke koster mer enn 20 kr har dere ikke så forferdelig mye å klage over synes jeg. 20 kr varer i en time.... Forsto jeg det rett at det varte hele dagen hos dere? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Barn får barnerabatt i Oslo, halv pris. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Dette blir bare strålende.... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Andre storbyer har både billigere og langt bedre t-bane. 5635537[/snapback] Hmm, eksempler? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Andre storbyer har både billigere og langt bedre t-bane. 5635537[/snapback] Hmm, eksempler? 5646443[/snapback] Paris. Kundene er mer fornøyd. Da har dem ikke spurt noen av mine beskjendte. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Finnes det byer der folk IKKE klager over prisnivå på kollektivtrafikken?? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Finnes det byer der folk IKKE klager over prisnivå på kollektivtrafikken??5646523[/snapback] I Paris har jeg hørt få klager på pris, men det har vel noe med at det er streiker folk er mest irritert over. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Finnes det byer der folk IKKE klager over prisnivå på kollektivtrafikken??5646523[/snapback] I Paris har jeg hørt få klager på pris, men det har vel noe med at det er streiker folk er mest irritert over. 5646552[/snapback] Vært i Paris én gang, og t-bane-systemet funker veldig greit. Forholdsvis billig også (husker ikke nøyaktig pris, dessverre). Til gjengjeld er jo kundemassen litt større enn i lille Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå