Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åslaug Haga lover bredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at de blå har vært pådrivere her...

Her sitter de på oljekassa mens Sør Korea ruller ut fiber til alle :(

"Senterpartiet har programfestet at alle husstander, bedrifter og offentlige virksomheter skal ha tilgang til bredbånd med datahastighet på 6 Mbit/s innen 2007"

http://www.teleavisen.no/default.asp?page=1&article=14965

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

Ja den er forbrukervennlig når det gjelder bredbånd den nye regjeringa.

Hadde avtale om bruttotrekk på bredbånd men fra 1 januar så må jeg betale det samme uten skattefradrag.

Så nå sitter jeg med en dyr avtale som jeg ikke kommer ut av.

Nå har jeg heldigvis bare tre måneder igjen men det er jo de som gikk inn på denne avtalen som har over 2 år igjen.

Er det noen som vet om dette kan være lovlig...?

Lenke til kommentar

Hadde avtale om bruttotrekk på bredbånd men fra 1 januar så må jeg betale det samme uten skattefradrag.

Nå har jeg heldigvis bare tre måneder igjen men det er jo de som gikk inn på denne avtalen som har over 2 år igjen.

5637816[/snapback]

2 år igjen av hva? HAr du bundet deg for noe over en lengere avtale enn 1 år? Tror ikke det er lov. 1 år pleier å våre max. Endel mobiloperatører hadde f.eks 18 mnd binding tidligere, men så stoppet alle med det tror jeg. Ting går jo så raskt innen denne bransjen, så å binde seg til noe for noe særlig mer enn et år er ikke så smart.

Lenke til kommentar
Latterlig å love 6mbit linje til alle i hele Norge, når man har fine selskaper som Telenor...

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=541107#

5637852[/snapback]

Det har vel ikke blitt lovet? men det er en målsetning,

Hvis ISP`ene rundtom i landet får subsidier til å bygge ut bredbåndsnettet så kan det kanskje bli litt fart på sakene etterhvert. I sverige så får dem vel det tror jeg.

Lenke til kommentar

5637816[/snapback]

2 år igjen av hva? HAr du bundet deg for noe over en lengere avtale enn 1 år? Tror ikke det er lov. 1 år pleier å våre max. Endel mobiloperatører hadde f.eks 18 mnd binding tidligere, men så stoppet alle med det tror jeg. Ting går jo så raskt innen denne bransjen, så å binde seg til noe for noe særlig mer enn et år er ikke så smart.

5639105[/snapback]

Nå er det den vanlige 3 års avtalen som var vanlig inntil i høst med bredbånd inkludert i HjemmePc avtalen jeg mener her.

Går utifra at jeg må følge denne avtalen helt ut selv om Staten har endret betingelsene så brebåndet blir dobbelt så dyrt for meg.

Endret av Poppe
Lenke til kommentar

Uansett hva vi eller politikerne skriver og sier så går det faktisk raskt framover.

Bredbånd bygges ut i en 'brukbar' takt over det meste av kongeriket.

Alle har riktignok ikke fiber eller annet raskt internett ennå, men det går bedre enn prognosene tilsa for kort tid siden.

Det er selvsagt en fattig trøst for de som ikke har bredbånd ennå, men man kan jo håpe at Wimax e.l. vil kunne gi dekning til de som ligger for langt unna sentralene.

ADSL2+ vil bli tilgjengelig for de fleste etterhvert. Da vil vel mange få dekket triple play behovet. Blir forøvrig spennende å se hva som blir vanligst av IPTV eller landbasert digital TV...

Lenke til kommentar
Read my lips - No more taxes!

Bonuspoints til den som husker hvem sa det :p

5639639[/snapback]

"Read my lips: no new taxes" was a famous pledge made by Republican Presidential candidate George H.W. Bush at the 1988 Republican National Convention in his acceptance speech on August 18. The line was written by speech writer Peggy Noonan.

post-8866-1140486386_thumb.jpg

Endret av klorin
Lenke til kommentar
Kan ikke se at de blå har vært pådrivere her...

5636786[/snapback]

Nei, men så har de vel ikke lovet noe spesiellt heller.

Man greide jo og få en ADSL-dekning på ca 90% uten spesielle ordninger utover Høykom-midlene og jeg tror at vi i løpet av ett par år vil se at fiber kommer i store deler av landet uten noe større støtte.

Det jeg kritiserer er jo at de la lista svært lavt for og slippe billig unna for de som er utenfor normal dekning.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Read my lips - No more taxes!

Bonuspoints til den som husker hvem sa det :p

5639639[/snapback]

"Read my lips: no new taxes" was a famous pledge made by Republican Presidential candidate George H.W. Bush at the 1988 Republican National Convention in his acceptance speech on August 18. The line was written by speech writer Peggy Noonan.

5639667[/snapback]

Google er juks :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...