|FSK| Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei folkens. Skal kjøpe en relativt billig liten kasse, og har et kjapt spørsmål. Om jeg kjøper et hovedkort som bare støtter SATA, kan jeg likevel bruke SATA2-disker, eller er det klin umulig? Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det funker fint. Sitter med det nå Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Flotters, er det forresten noe problem å bruke SATA-disker med eksempelvis dette hovedkortet? Tenker da på om man må styre med drivere osv... - Nei, det er ikke så høye spec på det kortet, men jeg er bare på utkikk etter noe som funker, ikke 1. klasse - Endret 20. februar 2006 av |FSK| Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det der er ikke sata 2, heller da Står 2Xsata, det er at det kun er plass til 2 sata harddisker Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Det der er ikke sata 2, heller da Står 2Xsata, det er at det kun er plass til 2 sata harddisker 5637245[/snapback] Ja, jeg vet det. Hvis jeg hadde trodd det var SATA2 på det HK'et hadde jeg jo aldri spurt i utgangspunktet... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 du kan bruke alle SATA harddisker med alle SATA kontrollere (samme hvilket "nummer" de klistrer på) CD/DVD enheter må du derimot være mer obs på.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hovedkortet skal nok ta alle mulige SATA-disker, enten de er SATA150 eller SATA300 (også feilaktig kalt SATA2). Hos Epox sine sider står det ingenting om Silicon Image SATA-kontroller, noe det ofte pleier å være hvis SATA-kontrolleren ikke er integrert i brikkesettet. Dermed konkluderer jeg med at SATA er integrert i brikkesettet på det hovedkortet, og du slipper å styre med drivere for å få innstallert Windows. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Hovedkortet skal nok ta alle mulige SATA-disker, enten de er SATA150 eller SATA300 (også feilaktig kalt SATA2). Hos Epox sine sider står det ingenting om Silicon Image SATA-kontroller, noe det ofte pleier å være hvis SATA-kontrolleren ikke er integrert i brikkesettet. Dermed konkluderer jeg med at SATA er integrert i brikkesettet på det hovedkortet, og du slipper å styre med drivere for å få innstallert Windows. 5639026[/snapback] Det trudde jeg også, måtte installere SATA-drivere(diskett) likevel for å finne disken... Feil kort... Endret 20. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Intel 848P / Intel ICH5 <- på epox kortet denne har vel ikke native SATA..det er vel ICH6 som har det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Av og til når man kopler en SATA300-disk på en SATA150-kontroller/hovedkort så må man flytte på en jumper på harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå