Gå til innhold

SATA / SATA2, kompatibel om hverandre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotters, er det forresten noe problem å bruke SATA-disker med eksempelvis dette hovedkortet? Tenker da på om man må styre med drivere osv...

- Nei, det er ikke så høye spec på det kortet, men jeg er bare på utkikk etter noe som funker, ikke 1. klasse -

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar

Hovedkortet skal nok ta alle mulige SATA-disker, enten de er SATA150 eller SATA300 (også feilaktig kalt SATA2).

Hos Epox sine sider står det ingenting om Silicon Image SATA-kontroller, noe det ofte pleier å være hvis SATA-kontrolleren ikke er integrert i brikkesettet. Dermed konkluderer jeg med at SATA er integrert i brikkesettet på det hovedkortet, og du slipper å styre med drivere for å få innstallert Windows.

Lenke til kommentar
Hovedkortet skal nok ta alle mulige SATA-disker, enten de er SATA150 eller SATA300 (også feilaktig kalt SATA2).

Hos Epox sine sider står det ingenting om Silicon Image SATA-kontroller, noe det ofte pleier å være hvis SATA-kontrolleren ikke er integrert i brikkesettet. Dermed konkluderer jeg med at SATA er integrert i brikkesettet på det hovedkortet, og du slipper å styre med drivere for å få innstallert Windows.

5639026[/snapback]

Det trudde jeg også, måtte installere SATA-drivere(diskett) likevel for å finne disken...

Feil kort...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...