Gå til innhold

er canon blitt så billig eller feilprising?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var feilprising fra leverandør på S80 :thumbdown:

5641598[/snapback]

Jeg tolker det til at du sendte en mail med forespørsel og fikk det til svar? Hvis du hadde bestillt uten å spørre hadde du sikkert fått varen til den prisen.

5641633[/snapback]

Nope, jeg bestilte men ble oppringt om feilprisingen.

Endret av px
Lenke til kommentar
Da ser jeg ikke helt problemet. For det første så har ikke nettbutikken lov til å trekke seg fra en bindene kjøpsavtale og for det andre kan det jo ikke være noe problem for nettbutikken heller at de får varene unormalt billig.

Juss på nett

Kjenner du dine rettigheter?

Når er kjøpet bindende?

5641877[/snapback]

Dette er ikke helt korrekt. Ifølge avtaleloven fra 1600-tallet kan en avtale kanselleres dersom prisen er åpenbart feil, når som helst før levering, selv etter ordrebekreftelse.

Derfor kan butikker i disse tilfellene uten problemer kansellere et kjøp av S80 til feil pris, da prisen var åpenbart feil, eller burde vært åpenbart feil for kunden.

Lenke til kommentar

Hvis man vil kverulere kan man jo si at det var et grensetilfelle pga PMA og canon-lanseringer. Man kunne jo tolke det i retning av at de ville kvitte seg med lageret av gamle kamera.

Men jeg bestilte bare en annen plass.

Lenke til kommentar
Men jeg bestilte bare en annen plass.

5648241[/snapback]

Ja jeg visste ikke om det var feilprising før du fortalte det i denne tråden. Hadde mine mistanker men var ikke sikker. Fikk du det billig du også da px?

5649285[/snapback]

Nope :thumbdown:

Men det kan være det samme, hadde tenkt å kjøpe det før denne tråden ble startet.. Men det var litt surt at mamoz oppdaget feilprisingen... :thumbdown:

Det kommer i morgen, sammen med denne :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...