mandela Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 se på pris-spriket mellom butikkene (en gruppe av butikker går igjen med imponerende lave priser), er det feilprising tro? (har bare sjekket for noen canon kameraer) eks: https://prisguiden.no/product.php?product_id=36169 https://prisguiden.no/product.php?product_id=36164 Lenke til kommentar
pertm Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det skal vel noe til at flere butikker klarer å feilprise på flere varer og få priser som for meg ikke ser noe unormalt lavere enn de andre. Nå har ikke jeg følt med på hvordan prisene ligger på kamera i det siste. Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Kanskje lagrene skal tømmes nå før de nye modellene kommer. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Som Covcon påpeker her, ikke umulig at morgendagens lansering kan ha noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 tviler sterkt på det siden a610, a620 og s80 er såpass nye kameraer. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jfr. ryktene er det snakk om A700, A430, A540, A530 og S31S (?) i tillegg til IXUS800IS, 65 og 60. Hvorvidt det er hold i dette vil vise seg først i morgen. Det behøver ikke nødvendigvis være S80 som skal byttes ut for å forsvare at prisendring skal henge sammen med nye lanseringer. Er imidlertid enig at det er tidlig å bytte ut modeller fra sist august. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg skal være enig i at det virker som et overraskende stort prisfall. Se prishistorikken for A620 her og for A610 her. En prisreduksjon på 40% på begge modellene på en uke må sies å være svært bra. Jeg ser ikke bort i fra at det har sammenheng med morgendagens lansering. (PS. Er det noen som har noen gode linker til ryktene?) Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Canon går bra økonomisk, og ser sikkert viktigheten av hyppige utskiftninger for å skvise ut de produsentene som ikke har økonomi til å pumpe ut nye modeller i samme tempo. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 ta en titt på www.dpreview.com, der har hele forumet gått bananas den siste måneden eller så. Det beste er imidlertid at det vel har vært så godt som ingen "gode" lekkasjer, uten at det ser ut til å stoppe noen Lenke til kommentar
px Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hmm... jeg vurderer å bestille S80 nå... Men kanskje den nye modellen er utrolig mye bedre..? Fant ikke noe om canon her, men mulig det dukker opp: - http://www.dpreview.com/articles/pma2006/ - http://www.steves-digicams.com/pma2006_index.html Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hmm... jeg vurderer å bestille S80 nå... Men kanskje den nye modellen er utrolig mye bedre..? Fant ikke noe om canon her, men mulig det dukker opp: - http://www.dpreview.com/articles/pma2006/ - http://www.steves-digicams.com/pma2006_index.html 5635442[/snapback] Det er vel ikke SÅ vanskelig å vente én dag, vel? Det som er kjent er vel at Canon har pressekonferanser imorgen der de vil lansere rundt 70 nye produkter. I tillegg har jeg sett skjermbilder fra det spanske nettområdet til Canon der de tidligere nevnte modellene (IXUS800IS et al) var nevnt med navn i tillegg til 30D og to nye objektiv (EF 85 og EF-S 17-55). Kan det være slik at S-seriens rolle taes over av en oppgradert IXUS (m/IS) slik G-serien synes å ha blitt erstattet av A-serien? Hyggelig at folk sier ifra når de oppdager slikt uansett! Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Her er forresten det bildet som lakk ut fra den spanske nettsiden: Gleder meg til å lese om alt det nye i mårra Lenke til kommentar
px Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Re: vente en dag: Hva om det er feilprising? S80 kan ta de bildene jeg vil (28mm, god kvalitet) til en nå fornuftig pris. Eneste minuset er at det ikke er helt sort. Har ikke så veldig lyst til å betale 1500 ekstra for en sølvfarget ixus som erstatter powershot S-serien med samme innmaten, evt minimale oppgraderinger. Vi får se... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 En prisreduksjon på 40% på begge modellene på en uke må sies å være svært bra.5635370[/snapback] Vel, jeg er litt skeptisk. Uten prisreduksjon har powershot a610 og a620 fortsatt ingen konkurranse i dette segmentet uansett, så hvorfor nesten halvere prisen? Dessuten pleier ikke powershotene å falle i pris så fort. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Var det bare 30D som skulle lanseres i dag? Når kommer A700 og resten av kompaktkameraene? Lenke til kommentar
olemm Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 I dag de også, se. f.eks. www.dpreview.com Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) http://dpreview.com/ innbiller meg fortsatt at det er litt feilprising, for de nye A kameraene (bortsett fra toppmodellen a700) er ikke noe å rope hurra for utfra spesifikasjonene i forhold til a610 og a620. Forresten, a610 & a620 har større sensor enn de nye A toppmodellene som er lansert i dag. Det mest interessante med lanseringen av powershots i dag er vel A700 sin "real-image optical viewfinder" Endret 21. februar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Huff, A700 ser bare ut som en stor skuffelse. Flere megapixler, mindre sensor, høyere ISO-verdi, mindre lyssterkt objektiv og større zoom-omfang ser rett og slett ut som et steg tilbake i utviklingen. Også er det vel ikke A700 men A540 som får "real-image optical viewfinder", hva nå enn det betyr. Men A420 og A430 overrasker positivt med en usedvanlig stor sensor (1/1,3") på 4 MP. Dette vil sikkert bety veldig lite støy. Jeg er spent på å lese mer om de. Modellnavnet kan også tyde på at de blir billige. Med andre ord både i pose og sekk. (Jeg burde nok finlese litt mer og lese minst en test før jeg er så bombastisk) Edit: Det måtte jo være noe galt med det også: Dårligere vidvinkel, og fjerning av de manuelle funksjonene (Apertur/lukker prioritet og helmanuell) Jeg ser dermed bare en bra ting med denne lanseringen: At prisen på A610 og A620 synker. Endret 21. februar 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) A420 og A430 har forkrøplet videofunskjon i forhold til senere tids A series. En ting jeg lurer på er hva TTL innebærer for alle de nye: fokus: • TTL • 9-point AiAF • 1-point AF (fixed center) White balance: • TTL Endret 21. februar 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
px Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det var feilprising fra leverandør på S80 Ikke akuratt noen stor overraskelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå