Gå til innhold

er canon blitt så billig eller feilprising?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jfr. ryktene er det snakk om A700, A430, A540, A530 og S31S (?) i tillegg til IXUS800IS, 65 og 60. Hvorvidt det er hold i dette vil vise seg først i morgen.

Det behøver ikke nødvendigvis være S80 som skal byttes ut for å forsvare at prisendring skal henge sammen med nye lanseringer. Er imidlertid enig at det er tidlig å bytte ut modeller fra sist august.

Lenke til kommentar

Jeg skal være enig i at det virker som et overraskende stort prisfall. Se prishistorikken for A620 her og for A610 her. En prisreduksjon på 40% på begge modellene på en uke må sies å være svært bra.

Jeg ser ikke bort i fra at det har sammenheng med morgendagens lansering. (PS. Er det noen som har noen gode linker til ryktene?)

Lenke til kommentar
Hmm... jeg vurderer å bestille S80 nå... Men kanskje den nye modellen er utrolig mye bedre..? :)

Fant ikke noe om canon her, men mulig det dukker opp:

- http://www.dpreview.com/articles/pma2006/

- http://www.steves-digicams.com/pma2006_index.html

5635442[/snapback]

Det er vel ikke SÅ vanskelig å vente én dag, vel? :)

Det som er kjent er vel at Canon har pressekonferanser imorgen der de vil lansere rundt 70 nye produkter. I tillegg har jeg sett skjermbilder fra det spanske nettområdet til Canon der de tidligere nevnte modellene (IXUS800IS et al) var nevnt med navn i tillegg til 30D og to nye objektiv (EF 85 og EF-S 17-55).

Kan det være slik at S-seriens rolle taes over av en oppgradert IXUS (m/IS) slik G-serien synes å ha blitt erstattet av A-serien?

Hyggelig at folk sier ifra når de oppdager slikt uansett!

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Re: vente en dag: Hva om det er feilprising?

S80 kan ta de bildene jeg vil (28mm, god kvalitet) til en nå fornuftig pris. Eneste minuset er at det ikke er helt sort. :)

Har ikke så veldig lyst til å betale 1500 ekstra for en sølvfarget ixus som erstatter powershot S-serien med samme innmaten, evt minimale oppgraderinger. Vi får se...

Lenke til kommentar
En prisreduksjon på 40% på begge modellene på en uke må sies å være svært bra.

5635370[/snapback]

Vel, jeg er litt skeptisk. Uten prisreduksjon har powershot a610 og a620 fortsatt ingen konkurranse i dette segmentet uansett, så hvorfor nesten halvere prisen? Dessuten pleier ikke powershotene å falle i pris så fort.
Lenke til kommentar

http://dpreview.com/

innbiller meg fortsatt at det er litt feilprising, for de nye A kameraene (bortsett fra toppmodellen a700) er ikke noe å rope hurra for utfra spesifikasjonene i forhold til a610 og a620. Forresten, a610 & a620 har større sensor enn de nye A toppmodellene som er lansert i dag. Det mest interessante med lanseringen av powershots i dag er vel A700 sin "real-image optical viewfinder"

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Huff, A700 ser bare ut som en stor skuffelse. Flere megapixler, mindre sensor, høyere ISO-verdi, mindre lyssterkt objektiv og større zoom-omfang ser rett og slett ut som et steg tilbake i utviklingen.

Også er det vel ikke A700 men A540 som får "real-image optical viewfinder", hva nå enn det betyr.

Men A420 og A430 overrasker positivt med en usedvanlig stor sensor (1/1,3") på 4 MP. Dette vil sikkert bety veldig lite støy. Jeg er spent på å lese mer om de. Modellnavnet kan også tyde på at de blir billige. Med andre ord både i pose og sekk. (Jeg burde nok finlese litt mer og lese minst en test før jeg er så bombastisk) Edit: Det måtte jo være noe galt med det også: Dårligere vidvinkel, og fjerning av de manuelle funksjonene (Apertur/lukker prioritet og helmanuell) :(

Jeg ser dermed bare en bra ting med denne lanseringen: At prisen på A610 og A620 synker.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

A420 og A430 har forkrøplet videofunskjon i forhold til senere tids A series.

En ting jeg lurer på er hva TTL innebærer for alle de nye:

fokus:

• TTL

• 9-point AiAF

• 1-point AF (fixed center)

White balance:

• TTL

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...