uranus Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei! Jeg bruker Gmail til en konkurranse vi kjører, altså alle svarene kommer inn dit. Svarene blir markert under "konkurranse" og jeg vil telle hvor mange mail det er under det. Jeg har sett på SF og fant en som kunne gjøre det, men det trengte CURL og det har jeg ikke mulighet til å legge inn på webhotellet. Så kan noen hjelpe meg finne eller lage noe som gjør akkurat det? Takk! Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hvis du lager en egen mailadr. til konkurransen, kan du sikkert bruke imap-funksjonene til php for å sjekke antallet.. (og lese mailen hvis du vil) php.net Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Trodde ikke man hadde muligheten for IMAP med Gmail jeg. Men nå har jeg alderi brukt noe gratis mailtjenester så skal ikke si noe sikkert Dersom du ikke har støtte for IMAP kan du beynnte deg av curl til å hente ut litt informasjon ifra webmailen til Gmail. EDIT: Beklager, leste innleget til uranus litt bedre nå og la merke til att han da ikke hadde støtte for curl. Endret 20. februar 2006 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 men det trengte CURL og det har jeg ikke mulighet til å legge inn på webhotellet. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Men hvordan skal jeg telle kun mailene som er til konkurransen? Alle konkurranse mailene er markert på en måte med teksten "webkonkurranse". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Men hvordan skal jeg telle kun mailene som er til konkurransen? Alle konkurranse mailene er markert på en måte med teksten "webkonkurranse". 5638971[/snapback] Kan vel bruke PHP til å hente ut mailene via gmails POP-servere? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Ja men hvordan telle hvor mange det er. Gmail gjør sånn at hvis det kommer flere mail fra samme avsender på en dag, blir alle under en mail med (8) bak liksom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ja men hvordan telle hvor mange det er. Gmail gjør sånn at hvis det kommer flere mail fra samme avsender på en dag, blir alle under en mail med (8) bak liksom. 5643881[/snapback] Hør nå hva jeg sier da, når du henter ut mailene via POP-serverne får du hver mail ut. Da kan du feks lagre de på serveren og bruke et script for å telle dem. Easy? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Nei fordi jeg aner ikke hvordan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Nei fordi jeg aner ikke hvordan. 5653549[/snapback] Da googler vi Lenke til kommentar
uranus Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Husk at jeg ikke skal telle antall mail i innboksen, men kun mailene med spesifikk emne tittel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Husk at jeg ikke skal telle antall mail i innboksen, men kun mailene med spesifikk emne tittel. 5653596[/snapback] Da er det bare å lage et skript som finner alle mailer, og som øker et tall hvis den finner en mail som inneholder et søkeord i subject eller noe lignende. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Hmm... Ok, skal prøve.. PS: du svarer farlig fort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 PS: du svarer farlig fort 5653611[/snapback] Jeg prøver å svare så raskt som mulig, jeg sitter som regel foran PCen når jeg ikke er på skole eller andre ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå