Muffinman Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Vurderer å gå til innkjøp av et 7800GS for å holde liv i s478-plattformen min en stund til. Jeg kjører med vannkjøling på gpu på et 6600GT for tiden, og på dette kortet var det en pcie til agp chip som opprinnelig var kjølt av originalkjøleren. Vannblokka dekket ikke denne, så jeg måtte mekke en kjøleribbe for å kjøle den. Har 7800-kortene en tilsvarende chip? Og er det i tilfelle huller ved siden av den slik at det er mulig å montere en løsning tilsvarende den jeg har på 6600GT-kortet som beskrevet over? Takker for alle innspill. Her skal overklokkes må vite. EDIT: Ser ut til at Google er på min side. Tar fremdeles mot innspill fra dere som har moddet litt på dette selv. Endret 20. februar 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg har moddet litt på en Zalman chipset kjøler for å sette den på PCIe-AGP bruen. Alle 7800GS AGP har en slik bru. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Takker for svar. Har faktisk en slik Zalman liggende her, så da har jeg et godt utgangspunkt med andre ord. 6600GT-kortet mitt kjører for tiden med en moddet chipsettkjøler fra en gammelt Abit SD7 - og den blir ganske varm hvis den skal fungere helt passivt. Regner med at Zalman`en vil kjøle bedre enn den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå