Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Løs vindusviskerarm Carisma

janove

Anbefalte innlegg

Har en Løs vindusvisker arm på Mitsubishi Carisma 96 mod.

Den er fast når den er intill ruten men er hel løs om jeg tar den i ut-stilling.

Den fungerer til vanlig, men tar nedi kanten på panseret. Lurer på hvordan jeg kan fikse det, og om jeg trenger noe spes. verktøy før jeg går igang.

Har også problemer med tregt gir. Vansker med å sette den i 1. gir uten å bruke litt makt. Av og til problemer med å sette i revers også. bommer på giret og treffer 1. istedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo høres ut som om armen er løsnet ifra bolten mot vindusvisker motoren, den er festet med en mutter. Sjekk den. Kreves veldig lite av kunnskap for å sjekke dette. Bare følg armen fra ruta og til litt under panseret.

At den er treg å få i gir kan vel være synkroniseringsringene.

Hvor langt har bilen din gått?

Lenke til kommentar
Kan jo høres ut som om armen er løsnet ifra bolten mot vindusvisker motoren, den er festet med en mutter. Sjekk den. Kreves veldig lite av kunnskap for å sjekke dette. Bare følg armen fra ruta og til litt under panseret.

At den er treg å få i gir kan vel være synkroniseringsringene.

Hvor langt har bilen din gått?

5634644[/snapback]

Bilen har gått 204.000 km så det er et stykke :)

Lenke til kommentar
Joda, men absolutt ikke for mye. Broren min sin Carimsa GDI har gått 298000 km. Men der har han overhalt girkassen på 1. 2. 3. 5. og revers. De var helt utslitt. Hoppet ut av gir osv. Det var en dyr affære.

5645777[/snapback]

men er det ikke noe sted å fylle på olje, eller smøre på noe slags måte?

Lenke til kommentar

Det er en skrue på girkassen, på siden under, hvor du skal fylle på olje.

Husker ikke helt nøyaktig hvor skruen sitter, men jeg tror det var den øverste av de 2 som er ganske nært hverandre, på framsiden av girkassen. Den øverste skruen er også nivå skrue.

Tapping gjør du ved å skru ut tappepluggen. Den sitter helt underst.

Lenke til kommentar
Det er en skrue på girkassen, på siden under, hvor du skal fylle på olje.

Husker ikke helt nøyaktig hvor skruen sitter, men jeg tror det var den øverste av de 2 som er ganske nært hverandre, på framsiden av girkassen. Den øverste skruen er også nivå skrue.

Tapping gjør du ved å skru ut tappepluggen. Den sitter helt underst.

5652532[/snapback]

Og for guds skyld sjekk at du får åpna påfyllinghullet før du tapper av olja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...