Heineoen Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei! Sliter litt med å få til internetten som jeg har annlagt via ADSL fra Telenor. Det som skjer er at når det ringer eller jeg bruker telefonen detter internetten ut i noen minutter. Har kun analoglonje fra før og ikke ISDN. Har det noe med at jeg har flere telefoner å gjøre? takk! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei!Sliter litt med å få til internetten som jeg har annlagt via ADSL fra Telenor. Det som skjer er at når det ringer eller jeg bruker telefonen detter internetten ut i noen minutter. Har kun analoglonje fra før og ikke ISDN. Har det noe med at jeg har flere telefoner å gjøre? Hei. Har desverre ingen umiddelbar løsning, men har hørt om andre som har hatt lignende problemer, og da har det vært splitter som er koblet feil. - Har du splitter? - Sjekk denne isåfall (kan jo muligens også være feil på denne) Lenke til kommentar
IQM Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Test kun med en telefon i splitteren, uten å ha noe annet utstyr tilkoblet i andre uttak. Det er mest sannsynlig de andre apparatene dine som er problem. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det høres ut som om du kanskje har koblet spliteren feil så jeg ville kontrollert den først. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Standard symptom på feilkobling av splitter. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 det kan å hende at den lina inn til huset ikke funker som den skal. Jeg åpna selv pluggen i går og kobla i linje 2 så nå går det 4 kabler inn i hovedinntaket i huset aldri hatt så bra nett Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Du sier dere har flere telefoner, har du da koblet riktig med tanke på splitteren? Altså at INGEN telefoner er tilkoblet FØR splitteren og at det er koblet slik: Ut->veggkontakt->splitter->Telefoner Ut->veggkontakt->splitter->DSL-modem->PC/ruter Og ikke slik: Ut->Veggkontakt->splitter->Telefon Ut->veggkontakt->splitter->DSL-modem->PC/ruter Ut->Veggkontakt->Telefon - Denne skaper problemer! Alle telefoner må VIA splitteren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå