hardmongo Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 har nettop kjøpt en ny pc, og har et problem. windows klarer ikke å finne cd-romen. den vises i bios, men stasjonen kommer ikke opp i windows xp. noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Tips hvis CD-stasjonen har forsvunnet i Windows XPJeg har kommet over et par maskiner hvor CD-stasjonene har forsvunnet fra Windows Utforsker. Disse har hatt Easy CD Creator innstallert. Jeg fant en liten patch på nettet som fikser dette problemet. 1. Kopier koden nedenfor i blått, lim den inn i Notepad og lagre filen som CDfiks.reg 2. Kjør registryfilen ved å dobbeltklikke på den 3. Start maskinen på nytt 4. Reinnstaller så CD-brennerprogramvaren REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}] "UpperFilters"=- "LowerFilters"=- [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_2K] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdralw2k] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr] Dette er tatt ifra en guide jeg har liggende på maskinen. Om det funker, vet jeg ikke, siden jeg aldri har hatt det problemet eller har Windows XP installert. Men du kan jo prøve og gi oss en tilbakemelding om det funker eller ikke Du kan vel kanskje bare droppe nr. 4, siden maskinen din er ny. Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Takk, men det fungerte ikke. Noen andre tips? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Hvis du høyreklikker på Min Datamaskin, så trykker Behandle, så videre på Disk Behandling, ser du cd-rom'en der? Hvis den vises der, så gi den en partisjon. Har du vært inne i Enhetsbehandling og sett om den vises der? Hvis den vises der, kan du prøve en uninstall/install, evt. oppgradere driverne hvis det ikke funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå