Gå til innhold

Skurrelyd + voldsom hakking...

Anbefalte innlegg

Er litt snodig det her. Jeg har ikke peiling på hva det kommer av, så jeg lurer på hva som kan være årsaken til det...

Det som skjer er at lyden på PC'en min plutselig begynner å hakke noe _grusomt_ også fungerer PC'en utrolig treigt. Når jeg sjekker oppgavebehandling, så ser jeg at CPU'en kjører på 100% når dette skjer. Skurringen varer i forskjellige tidsrom (alt fra 20sek~1min). Også når jeg ser på film opplever jeg bittelitt skurring i lyden også hakker bildet over jevne mellomrom (2sek normalt, 3-5sek hakking, 2sek normalt osv). Jeg har prøvd å avslutte samtlige programmer som kjører i bakgrunnen samt at jeg har oppdatert drivere til lydkortet og skjermkortet, men til ingen nytte.

EDIT: Straks jeg skrev innlegget, begynte hakkingen igjen... CPU'en går til 100% og hakkingen er et faktum. Muspekeren hakker seg bortover, det går treigt å maksimere vinduer og det går selvfølgelig treigt å starte programmer som f.eks notepad og Adobe Photoshop. Jeg lurer på om ikke nedlastningene mine har skylda, eller kanskje ikke..?

Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt det her problemet da? Har slitt med dette siden starten av januar, så tålmodigheten begynner å ta slutt, nesten da...

PS: Bruker ikke headset ellerno. Jeg har lydkabel koblet direkte til annlegget. Har ikke vanlige PC-høyttalere.

Takker igjen på forhånd jeg.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, det er antageligvis en prosess, og ikke et program som forårsaker dette.

prøv å sjekk under prosesser, ikke programmer i oppgavebehandlinga hva det er som bruker så mye.

ellers kan jeg annbefale msconfig (skriv dette inn i kjør) for å forhindre programmer i å starte sammen med pc'n.

håper noe av dette er til hjelp :)

Lenke til kommentar
vel, det er antageligvis en prosess, og ikke et program som forårsaker dette.

prøv å sjekk under prosesser, ikke programmer i oppgavebehandlinga hva det er som bruker så mye.

ellers kan jeg annbefale msconfig (skriv dette inn i kjør) for å forhindre programmer i å starte sammen med pc'n.

håper noe av dette er til hjelp :)

5634089[/snapback]

HMPF! Er svært irriterende det her. Jeg prøver å få frem oppgavebehandlingen, men den kommer ikke frem. Får ikke sjekket hva det er som bruker CPU'en så meget. Og imens jeg skriver nå, så hører jeg på musikk, men omtrent hver 30sek så kommer det skurre/hakkelyd som varer i 2sek også er det normalt igjen... Hva i ALL VERDEN kan det komme av?

Og den 'msconfig' greia... Jeg vet jo ikke hva halvparten av filene er... Så jeg vet ikke hva jeg skal slå av ellerno, desverre. Må vel kanskje ta en HiJackThis log ellerno for å finne ut hva man kan slå av...

Dette begynner å bli svært så frustrerende. Ikke er det problem som er lett å løse heller, ser det ut som. Går ikke ann å høre på musikk eller se på film uten at det skurrer. Får prøve meg litt frem også se hva som skjer. Finnes det noen flere råd?

Lenke til kommentar

Har vert borti noe liknende, men det var et "morroprogram" som startet en lydfil en gang i blandt, samt åpnet\lukket CD-rom og åpna bilder i hytt og pine.

Sikkert en litt mer alvorlig versjon av et slikt program.

Prøv å laste ned AdAware SE eller Spybot S&D, da finner du ut om det er Spyware i hvertfall.

Tror nok det er en form for "ufarlig" virus eller noe liknende, så prøv en virus-scan.

Lenke til kommentar
Har vert borti noe liknende, men det var et "morroprogram" som startet en lydfil en gang i blandt, samt åpnet\lukket CD-rom og åpna bilder i hytt og pine.

Sikkert en litt mer alvorlig versjon av et slikt program.

Prøv å laste ned AdAware SE eller Spybot S&D, da finner du ut om det er Spyware i hvertfall.

Tror nok det er en form for "ufarlig" virus eller noe liknende, så prøv en virus-scan.

5637513[/snapback]

Ah. Du sier noe der... Tror at jeg skal kjøre en liten scan for å se hva man dulter borti. Har forskjellige programmer, så noe bør jeg nok finne. Og når du nevner det, så har jeg ikke scannet PC'en min for virus siden det her med lyden begynte for en stund tilbake.

Formatering? Er det aktuellt? Beklager et ganske så "tomt" forslag, men eneste jeg kan tenkte på!

5637585[/snapback]

Tjah... Tror jeg venter med formatering inntil videre. Prøve på andre ting først. Men for all del, jeg setter pris på forslag! Håper på at det kommer flere forslag som kan oppklare det her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...