lamer Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg har installert et Abit KX7-333 hovedkort med en AMD XP 2200 Prosessor i et nytt kabinett med RAM og skjermkort. Når jeg slår på datamaskinen skjer det ingenting, bortsett fra en LED-lampe på hovedkortet som lyser - i følge boken er det en indikator på at hovedkortet mottar strøm. Det er ingen reaksjon i viften til strømforsyningen eller noen annet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Sjekk og dobbelt sjekk igjen at du har plassert og satt powerknappens kabel riktig i. Ellers vil den ikke starte. Du kan f.eks koble fra alt utenom skjermkort,cpu, vifter og ram fra hk, se om det funker. Men for meg så virker det mer som at du har satt kabelen for powerknappen feil i. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 "Når du slår på så lyser en LED": men da har du jo bare satt strøm på powersupply. Har en kompis som ikke fikk slått på PCen, han visste ikke at det var en PÅ-knapp på frontpanelet i tillegg til den på baksiden. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Den 2002-09-19 08:44, skrev hårek:"Når du slår på så lyser en LED": men da har du jo bare satt strøm på powersupply. Har en kompis som ikke fikk slått på PCen, han visste ikke at det var en PÅ-knapp på frontpanelet i tillegg til den på baksiden. Beklager å måtte si det, men hvis brytern ikke er på bak så vil ikke lampa lyse. Den viser nemlig at kortet får strøm. Sånn er det hvertfall på mitt Abit kort. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Cappo skrev (2002-09-19 08:55): Quote: Den 2002-09-19 08:44, skrev hårek: "Når du slår på så lyser en LED": men da har du jo bare satt strøm på powersupply. Har en kompis som ikke fikk slått på PCen, han visste ikke at det var en PÅ-knapp på frontpanelet i tillegg til den på baksiden. Beklager å måtte si det, men hvis brytern ikke er på bak så vil ikke lampa lyse. Den viser nemlig at kortet får strøm. Sånn er det hvertfall på mitt Abit kort. Sånt er det på alle hovedkort ikke bare på ditt. Ikke strøm ikke lys. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: lamer skrev (2002-09-19 08:22):Jeg har installert et Abit KX7-333 hovedkort med en AMD XP 2200 Prosessor i et nytt kabinett med RAM og skjermkort. Når jeg slår på datamaskinen skjer det ingenting, bortsett fra en LED-lampe på hovedkortet som lyser - i følge boken er det en indikator på at hovedkortet mottar strøm. Det er ingen reaksjon i viften til strømforsyningen eller noen annet. Noen som kan hjelpe? Mitt forslag er at du skjekker alle ledninger, Og om de står rett vei på alle pinnen der du har power/HD/reset. Så må du skjekke at rammen er satt sikkelig ned i slotten,AGP/CPU osv Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Den 2002-09-19 15:10, skrev Kjetil Lura:Sånt er det på alle hovedkort ikke bare på ditt. Ikke strøm ikke lys. Da lurer jeg litt på HK'et til kameraten til Hårek.. Siden den lyste selv om han ikke hadde på bryteren bak på strømforsyningen. _________________ AMD XP 1800+@2000+ Abit KR7A-RAID 512Mb TwinMOS PC2100 DDR Creative Geforce 3 Ti 500 Quantum Fireball Plus AS 20 GB 2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0 Plextor 40/12/40 Chieftec DX-01BL-D [ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-09-19 15:20 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Cappo skrev (2002-09-19 15:20):Da lurer jeg litt på HK'et til kameraten til Hårek.. Siden den lyste selv om han ikke hadde på bryteren bak på strømforsyningen. Si det, Kanskje det er et innebygd batteri. Du må da skjønne det at står ikke bryteren på, Så er det ikke strøm til psu ikke strøm til hovedkortet. Men normalt når psu'en er ny står den alltid på fra frabrikken. Det var ivertfall det på min nye psu. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Dersom lysdioden på hovedkortet indikerer at det gis stand-by strøm fra psu, vil jeg anta at problemet kan ha noe å gjøre med PÅ-knappen forran på PCen eller ledningen/koblingen på denne. Sjekk at ledningen fra PÅ-knappen er satt på de riktige kontaktpinnene på hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå