kesse Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvordan er det med garanti hvis man kjøper elektronikk fra Tyskland? Tenker på Lcd skjermer, 360, Ps2 osv... Har funnet meg en fiin LCD TV, men vil vite hvordan det med garanti først:) Lenke til kommentar
roolf Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Den garanti som produsenten gir vil fremdeles gjelde. Ofte har de ulike produsentene ordninger for reklamasjoner under garanti i de ulike land. I alle fall de største produsentene. Du må sjekke om den aktuelle produsenten er representert i Norge og om reklamasjoner under garantien kan ordnes ved at TVet sendes til en plass i norge. Når det gjelder dine øvrige rettigheter så vil vel tysk kjøpslov gjelde. Hvordan kjøpers rettigheter etter denne er, vet jeg ikke. Men det er vel naturlig å anta at reklamasjoner mv må skje til den tyske selgeren med de ulemper og usikkerhetsmomenter dette medfører. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Takk for svar! ***fjernet av moderator*** 2års garanti fra Samsung! Skal sjekke hvordan tysk forbrukerkjøpslov er før jeg bestiller da. Endret 20. februar 2006 av Dotten Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 men fortell meg- hvor kan jeg handle slikt på nett da? Noen tyske nettbutikker Dere vet om eller ? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det er vel norsk MVA som egentlig skal betales når du tar skjermen inn i Norge. Den er vel 25% av kjøpesum. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Smugling er ikke noe som diskuteres på dette forumet. Enkelte innlegg redigert eller fjernet. Reaksjon på moderering gjøres som altid på pm Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det som er deilig med å kjøpe i Tyskland er at får tilbake momsen! Det er 25% av prisen det! Lenke til kommentar
jag Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Bestill Poste Restante til Strømstad, og hent det der. Da er varegrensa 3000/pers for dagsreiser og 5000 (eller var det 6000?)\pers ved ute av landet minst 24 timer... Det er visst mange som gjør det samme ved kjøp av alkohol over nettet i Tyskland og henter det i Strømstad... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå