Taykun Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Har problemer med å få aktivert USB2.0 på pcen etter formatering. Det står at jeg må installere QFE fix, fant ut hvordan jeg skulle gjøre dette, men når jeg trykker "ja" til å installere skjer det ingenting. Vet noen hvordan jeg fikser dette? Legger ved noen bilder av problemet. Takk på forhånd, og beklager hvis dette er feil forum for spørsmål. Edit: Og ja, for å nevne det, jeg har installert sp1 og sp2, da skal visstnok USB2.0-drivere være der automatisk, men det er noe som ikke fungerer som det skal. Endret 19. februar 2006 av Taykun Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Du må nok laste ned SP1, helst SP2 fra MS.. Lenke til kommentar
Taykun Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 har lasted ned begge deler, funker enda ikke. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 hei prøv denne Adaptec USB 2.0 Driver 3.1a http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=237 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) har lasted ned begge deler, funker enda ikke. 5633783[/snapback] Tippet at du hadde gjort det, gå til maskinvarebehandling og oppdater USB-drivere derifra manuelt, du har sikkert en "gammel" XP som ikke klarer å tilordne dette selv. Ellers kan installere drivere igjen etter du har fått SP-packs inn i boxen.. Endret 19. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Taykun Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) hei prøv denne Adaptec USB 2.0 Driver 3.1a http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=237 5633794[/snapback] Prøvde den, da kom det feilmelding opp. Skal prøve det du sier Jarmo, takk for hjelpen. hvis du også kunne forklart litt nærmere hvordan, hadde det vært fint. Kan ikke spesielt mye om dette.. edit: Når jeg nå skjekket igjen.. har jeg ikke installert sp2. Får en feilmelding fordi min "Produktnøkkel er ugyldig". Kanskje det er problemet, men jeg får enda ikke installert noen drivere, siden systemet sier at jeg ikke trenger det.. Endret 20. februar 2006 av Taykun Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 hei prøv denne Adaptec USB 2.0 Driver 3.1a http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=237 5633794[/snapback] Prøvde den, da kom dette opp. Skal prøve det du sier Jarmo, takk for hjelpen. hvis du også kunne forklart litt nærmere hvordan, hadde det vært fint. Kan ikke spesielt mye om dette.. 5633813[/snapback] Høyreklikk min datamaskin>egenskaper>maskinvare>enhetsbehandling> Lenke til kommentar
Taykun Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Får bare opp valg om å søke på cdrom, og på hovedkort cden finner den ingen drivere. Ingenting om nettsiden til windows. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 http://safety.live.com/site/en-US/default.htm kan jo gøre dette Lenke til kommentar
Taykun Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2006 *bump* "Høyhastighets-USB-enhet plugget inn i en ikke-høyhastighets-USB" Får rett og slett ikke USB2 til å fungere på en nykjøpt pc. (enda) Har gjennomgått 3 formatteringer grunnet hdd-problemer, og hver gang har jeg fått denne feilmeldingen når jeg plugger i printer / iPod osv i USB-portene på pcen. Når jeg stapper i hovedkort-cden, og velger "USB2.0 driver", sier den at jeg ikke trenger denne driveren, siden jeg lett kan få tak i den ved å installere sp1, akkurat som tidligere. Dette har jeg gjort, gjentatte ganger etter hver formattering, uten suksess. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Jeg sliter med det samme problemet. Lastet ned SP2 (denne man kan lagre på disk) men får ikke USB2 til å fungere. Min 320 GB disk står fremdeles som 127 GB også. Dette er vel typiske problemer som løses med SP2? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Sjekket enhetsbehandlingen i det siste? USB2 nektet å funke til meg før jeg hadde installert en usb-kontroller-ting.. Se etter gule utropstegn. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Har sjekket device manager ja. Jeg fikk USB2 til å fungere nå, brukte drivere på cd`n som kom med hovedkortet. Men harddisken er fremdeles bare 127 GB. Noen som kan hjelpe? Endret 19. juni 2006 av Broseen Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Har sjekket device manager ja. Jeg fikk USB2 til å fungere nå, brukte drivere på cd`n som kom med hovedkortet. Men harddisken er fremdeles bare 127 GB. Noen som kan hjelpe? 6339522[/snapback] Regner med at du installert med orginal XP uten SP1/2 installert. Da vil XP bare tilegne rundt 130GB av disken. Resten ligger upartisjonert. Sjekk dette i Kontrollpanelet -> Administrative verktøy -> Datamaskinsbehandling -> diskbehandling Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Jeg ser resten av disken ligger der, men klarer ikke å lage ny partisjon. Noen som vet hvordan jeg kan få dette til? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Ingen som vet? Aller helst vil jeg ha en stor partisjon, i tillegg til den jeg har XP på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå