Gå til innhold

Kritikk av hund!

Wicca

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe stor fan av blits nei. Ville heller satset på god belysning og lengre lukketid, og håpe at hunden klarer å sitte rolig lenge nok. Men, det hadde nok blitt vanskelig å få til på akkurat dette bildet uansett, så det er forståelig. Litt større dybdeskarphet hadde også gjort seg, øynene burde vært mer i fokus.

Hva med å legge ut en litt mindre versjon? Det blir for stort til å se på en normal skjerm.

Lenke til kommentar

Du kunne med fordel ha blendet ned litt, for å få resten av hodet skarpt. Ekstremt bilde, som nok egentlig var et snapshot, tror jeg. Plages ikke så mye av blitzen egentlig, fordi jeg begynner å bli vant med det etter mange år som anti-blitz. Det har sin egen effekt, det også. Det jeg ville tenkt på, er at også hunder trenger en stylist før opptak. Med det mener jeg at du burde tørket bort øyeguggen, før du tok bildet. Tenk på det neste gang søtingen skal foreviges.

Ellers så synes jeg hunden fortjener et skikkelig portrett. Et croppet snapshot er ikke skikkelig, selv om dette bildet har sin røffe sjarm. Hunder er ikke flinke til å posere, men med litt planlegging så går det ann også.

Lenke til kommentar

Her er et mindre bilde, men det er kanskje for lite igjenn?

15Februar125.jpg

Jeg er igrunn ikke så flink med kameraets mange egenskaper, kan ikke slike faguttrykk og sånt...

Hadde jeg hatt penger skulle jeg ha tatt meg et fotokurs for jeg elsker å fotografere..

Det var egentlig snuten jeg skulle fotografere her da, så det er riktig som dere sier at det virker som det er den som er i fokus.

Prøvde meg på noen bilder uten blitz også, men de ble ikke bra...

Så lite som jeg kan om dette så vet jeg ikke engang hva blending er jeg da. Har hørt uttrykket mange ganger, men vet ikke hva det er....

Noen som har lyst til å forklare litt..

Og med det samme jeg er igang.

Det er et Fujifilm Finepix s7000 jeg har.

Øverst oppå her så kan jeg velge mellom M, A, S, P, AUTO, SP og film.

Jeg har ikke anelse om hvilke av disse som er best da. Hva de forskjellige brukes til osv.

Jeg bruker alltid M jeg da. Uten å vite om det er riktig... Noen som vet?

Jeg fotograferer for det meste hundene mine, katten og datteren min. Med slike motiv må man være "kjapp på hånden" for å fange de riktige øyeblikkene. Man har ikke alltid så mye tid til å planlegge.

Enten det er barn eller dyr så blir de fort leie av å være modeller.

Det hender også jeg er litt ute i naturen og fotograferer da. :)

Lenke til kommentar

Fotokurs trenger ikke å kose deg en krone, annet enn det du betaler for nett-abonnementet. Akam, dette forumet, samt drøssevis av andre tutorials og guider er en gullgruve for fotografer.

For innføring i begrep er bruksanvisningen kjekk å ha. Kan lastes ned om du ikke har den i papirutgave. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...