300D Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Har nettopp valgt "Purge cache for this folder" i CS2, etter å ha lest i Photoshop-hjelpen at dette vil frigjøre disk-plass. Fikk inntrykk av at dette bare slettet thumbnail'ene som PS lagrer for å gjøre visningen av filene raskere. Mappen inneholdt ca. 150 raw-filer fra Canon 350D, og resultatet er at ingen av filene kan åpnes lenger, hverken i CS2, Elements 3.0, DPP eller Phase One. Alle filene har skiftet etternavn fra CR2 til -fil.Slett ikke bra...Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ikke vet jeg hva den funksjonen egentlig gjør, men har du prøvd å rename filene tilbake og sjekket om de kan åpnes da? Lenke til kommentar
300D Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Ikke vet jeg hva den funksjonen egentlig gjør, men har du prøvd å rename filene tilbake og sjekket om de kan åpnes da? 5633428[/snapback] Filene har ikke byttet navn, men fil-type(extension). Alle raw-filer lagret i andre mapper har fil-etternavnet CR2, mens disse bare heter -fil. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ja, det er det jeg mener. Gjør om extension til CR2 og se om det fungerer. Pleier ofte å funke. Lenke til kommentar
300D Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Ja, det er det jeg mener. Gjør om extension til CR2 og se om det fungerer. Pleier ofte å funke. 5633583[/snapback] Hvordan gjør jeg det? Åpner mappen det gjelder i Windows, og ser at alle bildene har fått forskjellige ext. etter det originale fil-navnet. Eks: 06.02.18-Sangsvaner har nå fått denne ext: 18-Sangsvaner-fil. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Da gjør du om -fil til .CR2. Lenke til kommentar
300D Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Da gjør du om -fil til .CR2. 5633773[/snapback] Suverent, det virket! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Wohoo! Da får du kose deg med å rette opp filnavnene på x antall filer. Det får være grenser for hvor hjelpsom man skal være her. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Gi nytt navn på filer gjør man enkelt med et prog som f.eks renameit på download.com. Bytter navn på alle filer i en mappe etter eget ønske i en fei. Litt usikker? Da tester du bare med noen kopierte filer i et par mapper til du føler at du fikser det Endret 21. februar 2006 av paalwa Lenke til kommentar
300D Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Gi nytt navn på filer gjør man enkelt med et prog som f.eks renameit på download.com.Bytter navn på alle filer i en mappe etter eget ønske i en fei. Litt usikker? Da tester du bare med noen kopierte filer i et par mapper til du føler at du fikser det 5643945[/snapback] Fikk fikset det gjennom Photoshop-funksjonen Batch-rename, ved å legge til en extention i filnavnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå