Gå til innhold

Er litt usikker på hva jeg får for pengene...

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter her å skal prøve på å kjøpe noen oppgraderinger til den slitne pcen, men sliter litt må jeg nok innrømme. Jeg er ganske sikker på hovedkortet (tror jeg), men prosessoren og skjermkortet er jeg veldig usikker på. Bruker pcen til tunge design programmer og litt spilling - siden iMac'en ikke liker spill så veldig godt.

Har 6500-7000kr til rådighet (har planer om å oppgradere videre senere på året).

Det jeg har til nå er:

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

PowerColor Radeon X850XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail

Som dere sikkert skjønner. Trenger jeg skikkelig hjelp av dere proffe!

Takk for hjelpen =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16, Socket-939, Dual-GbLAN, Firew, PCI-Ex16

PowerColor Radeon X850XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail

5633328[/snapback]

Hei på deg!

Vi skal nok finne ut av ting :)

Har du kjøpt dette, eller har du plukket ut dette som du skal kjøpe?

Uansett, hovedkortet er topp, ser ikke noe annet som kunne vært bedre til den prisen.

Men jeg er litt skeptisk til CPU'en. Den koster oppi 3000,-, ikke sant?

Det som hadde vært det beste her, er og bytte ut den mot denne AMD Athlon 64 X2 3800+. Dette er som du har sett, en dobbel-kjerne prosessor. Da kan du velge hva de 2 kjerne skal kjøre primært på, den ene på spill og den andre på prgrammer f. eks. Dette gjør du inne på program behandler (task manager).

Minne. Siden du skal spille og bruke tunge progr. ville jeg gått for 2GB RAM, men da blir det vel kutt i budsjettet. Corsair XMS3200C2 TWINX DDR400 1024 MB 2*512 er kjempe fine til prisen. God balanse mellom pris/ytelse!

Skjermkortet er litt utdatert. En Point of View GeForce 7800GT er et bedre valg. Kjører de nye spillene glatt. Harddisk. Western Digital Caviar SE16 250 GB med NCQ-støtte er fremtidsrettet hvis du skal kjøpe Windows Vista. Ellers har den 16mb cache som gir økt ytelse.

Helt til slutt trenger du vel en strømforsyning. NorthQ 4001SX? Denne er jo helt grei. Fin utseende og 400W.

Kabinett har du det? Velg et kabinett etter din smak, skal ikke gi noen eksempler.

Hjalp dette?

Lenke til kommentar

alex91: Jeg forsto det slik at dette er det oppsettet han tenker å kjøpe, ikke at dette er det han har fra før om som han vil oppgradere fra.

DevelopedPerfection: Personlig hadde jeg nok heller satset på en dobbel CPU, X2-serien) selv om den er har noe lavere klokkefrekvens.

Tenker du på å overklokke systemet eller skal du kjøre det på orginal hastighet?

Jeg hadde foretrukket et annet skjermkort, kanskje geforce 7800GT.

Lenke til kommentar

Da blir det nok dette:

- AMD Athlon 64 X2 3800+.

- Asus A8N32-SLI Deluxe.

- POV GeForce 7800GT.

Totalt 6692,- for det billigste. Men bestill alt fra et nettbutikk. NetShop har alle varene. Da blir det 7065,-.

Jeg skal selv kjøpe dette systemet!

PS: Bytt ut eventuelt CPU, kanskje AMD Athlon 64 3500+. Men det kan du velge hvis budsjette ikke tilater. Dobbel-kjerne prosessor vil nok være det beste valget her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...