t0rnado Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hei.. har akkuratt instalert linux på nytt denne gangen (fedora core 3) og jeg trenger hjelp til noen ting 1.For å få til og spille av musikk (.mp3) så instalerte jeg Realplayer, men etter instalasjonen av det har jeg ikke lyd, og når jeg får opp i hjørna og velger volumkontroll (ctrl+o) får jeg denne meldingen (Beklager, ingen mikserelementer og/eller enheten funnet). 2.Hvordan kan Jeg skjekke om jeg har driver instalert til skjermkorte mit (ati radeon x800)?? 3.Bruker Mplayer til og spille av film, men får ikke full skjerm, får ikke til og legge inn skin, pluss jeg får jo ikke lyd etter eg instalerte real media player så klart. Takk for hjelpa :=) Edit: har ikke brukt linux mye.. for å si de sån kan kalle dette den første gangen Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 2. gfxweels eller noe sånt har du over tusen fps så vil jeg tru at du har drivere instalert... Fedora har etter som jeg mener å huske en egen "tillegspakke" for bedre gfxdrivere... søk på livna på google.com 3. Kan være jeg tar feil, men mener det er bare å trykke "F" for å få fullskjerm. Veldig usikker når jeg kom til å tenke på det. Forresten kan være det hjelper om du kjører su yum update i terminal. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 1. Sjekk at du har lese og skriverettigheter til /dev/audio, /dev/dsp og /dev/mixer. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 For å spille av MP3 burde du heller gjort slik: http://www.fedorafaq.org/#mp3 Lenke til kommentar
t0rnado Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Takk for hjelpa det med å trykke F virket helt fint , men jeg trenger hjelp med og legge inn skin får det bare ikke til. Noen som kan hjelpe meg Har prøvd med guiden på siden deires men får de ikke til Lyden fikk eg til ved å skrive system-config-soundcard i ternimal og ta sound testen, da virket lyden men eg kan ikke stille lyd styrken med det ikonet oppe i hjørnet Det der med fps, skal eg søke på google etter "gfxweels" for å få de programmet, eller skal eg bare laste ned livna for å finne ut det, eller begge Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hvis jeg ikke tar helt feil heter programmet glxgears, og dethar du nok allt! Hvis du ikke selv har lagt inn drivere til skjermkortet ditt, har du nok ikke ati sine egne drivere installert, men kun de frie radeon-driverne. Lenke til kommentar
t0rnado Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) fant det programme, men hvordan ser eg hvor mye fps jeg har den hakker/lagger ikke eller noe sånn trur dere att jeg har instalert driver?? testet de spille Tux Racer det hakker/lagger vilt Edit: de programme glxgears lagger på full screen Endret 20. februar 2006 av t0rnado Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Installasjon av Fedora Core 4 http://itpro.no/art/8779.html Fedora Core 4 installasjonsfiler ligger der og Lenke til kommentar
t0rnado Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 anbefaler du meg og instalere ver. 4 nå?? viss det er mye bedre kan jeg vell bare gjør det:P viss folket sier det er bedre og vil verke bedre der:) Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Femmeren kommer om fire uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå