Gå til innhold

Problemer med fedora core 3

Anbefalte innlegg

Hei.. har akkuratt instalert linux på nytt denne gangen (fedora core 3) og jeg trenger hjelp til noen ting ;)

1.For å få til og spille av musikk (.mp3) så instalerte jeg Realplayer, men etter instalasjonen av det har jeg ikke lyd, og når jeg får opp i hjørna og velger volumkontroll (ctrl+o) får jeg denne meldingen (Beklager, ingen mikserelementer og/eller enheten funnet).

2.Hvordan kan Jeg skjekke om jeg har driver instalert til skjermkorte mit (ati radeon x800)??

3.Bruker Mplayer til og spille av film, men får ikke full skjerm, får ikke til og legge inn skin, pluss jeg får jo ikke lyd etter eg instalerte real media player så klart.

Takk for hjelpa :=)

Edit: har ikke brukt linux mye.. for å si de sån kan kalle dette den første gangen :D:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. gfxweels eller noe sånt har du over tusen fps så vil jeg tru at du har drivere instalert... Fedora har etter som jeg mener å huske en egen "tillegspakke" for bedre gfxdrivere... søk på livna på google.com

3. Kan være jeg tar feil, men mener det er bare å trykke "F" for å få fullskjerm. Veldig usikker når jeg kom til å tenke på det.

Forresten kan være det hjelper om du kjører

su

yum update

i terminal.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa det med å trykke F virket helt fint :D , men jeg trenger hjelp med og legge inn skin får det bare ikke til. Noen som kan hjelpe meg :p Har prøvd med guiden på siden deires men får de ikke til :whistle:

Lyden fikk eg til ved å skrive system-config-soundcard i ternimal og ta sound testen, da virket lyden men eg kan ikke stille lyd styrken med det ikonet oppe i hjørnet :p

Det der med fps, skal eg søke på google etter "gfxweels" for å få de programmet, eller skal eg bare laste ned livna for å finne ut det, eller begge :p

Lenke til kommentar

fant det programme, men hvordan ser eg hvor mye fps jeg har :p

den hakker/lagger ikke eller noe sånn trur dere att jeg har instalert driver??

testet de spille Tux Racer det hakker/lagger vilt :p

Edit: de programme glxgears lagger på full screen :p

Endret av t0rnado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...