phax Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Prøver meg igjen. trenger en signalkabel av litt god kvalitet, og den må være 15 meter lang. helst minijack til phono, men phono til phono kan også funke. pris, vel.. helst litt fornuftig. ikke over 1000,- hvertfall. finish, ja den bør vare litt pen og se på også. ikke knallblå og 2,5 cm tykk f.eks. skal tross alt trekkes gjennom stua.. her er et lite eksempel på en "perfekt" kabel for meg, hadde den bare vært 5 lengre: Argon 5005 Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Kan du lodde selv, eller kjenner noen som kan? Isåfall skulle du klare å lage 10m kvalitetskabel f.eks med i kjøpe 10m SU2280 og 2 stk SU2780 hos www.dynabel.no for samlet pris kr 730,- Et billigere alternativ, men fortsatt bra hos www.elfa.se: 10m Art.nr. 55-805-35 og 4 stk Art.nr. 42-275-00. Samlet pris: kr 162,60 Uansett er de Neutrikpluggene som jeg vider til hos Elfa, veldig bra og du får ikke bedre kvalitet for mer penger, bare mer Hype! ;-) Så kan du jo vurdere om du kjøper en dyrere kabel. Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Ehhh... Sorry! Så nå at du trenger 15 meter, ikke 10m som jeg har brukt i mitt forrige innlegg, men det blir jo samme sak, bare litt dyrere... :-) Lenke til kommentar
hamort Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 sjekk om dette er noe leteng vet ikke hvilken kvalitet det er på denne kabelen og er usikker på om de selger til privatpersoner. Mulig de har andre løsninger også, de lager også kabler på bestilling. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 hva med 10m argon 5055 og 5m argon 5005? Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Jeg er ikke så rå på og lodde selv, og har ikke noe utstyr. men det hadde jo selvsagt vært en løsning hvis jeg kunne fått noen til og hjelpe meg med det. De leteng kablene virket litt for europris for meg.. vil helst ha noe med litt mer kvalitet. Har vurdert og bare kjøpe 10+5m utav de argon kablene ja hvis jeg ikke finner noe annet. og begynner se dårlig ut. må bare få tak i en phono adapter av en litt ok kvalitet også da. Lenke til kommentar
hamort Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hei phax. Bladde du deg til side 2? Tenkte isåfall på denne kabelen link Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 ah, nei det gjorde jeg selvsagt ikke... Lenke til kommentar
epifant Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Først av alt: hvilken menighet tilhører du? Tror du kabler virkelig utgjør en lydmessig forskjell? Eller tror du det bare er tøys? Eller aner du ikke, fordi du ikke har brydd deg/aldri tatt deg tid til å prøve osv? Dersom du tilhører menighet 1: kjøp så dyre kabler du bare kan, og pass på at den lydmessige signaturen matcher det du er ute etter. Dersom du tilhører menighet 2: Drit i alt som heter dyre kabler, reis til nærmeste Biltema/Clas Ohlson og kjøp 15 meter av den billigste, skjermede kabelen de har. Derson du tilhører menighet 3: Kjøp begge, eller deponer på dem. Sammenlikn selv. Ikke glem å være kritisk. Få gjerne noen andre til å bytte kabler for deg med ujevne mellomrom, og kontroller om du faktisk kan høre forskjell Lenke til kommentar
Mato Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 vell det er altids greit og ha en viss kvalitet på kabelen , di sikklig billige biltema signalkablene har lett for og få dårlig kontakt i endene . Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Jeg er enig med både epifant og FtZ her. Mener at du bør koste på deg noe litt bedre enn "skolisser" eller "lakrissnører", men vær kritisk og prøv ut de "billigste" av kvalitetskablene, og sammenlign gjerne med noen dyrere hvis du kan få deponere på de. Dine ører avgjør!! Edit: En god test, siden du skal ha såpass langt strekk, er å sette forsterkerens kildevelger i den posisjonen hvor disse kablene er tilkoblet, og bare skru opp volumet uten at du spiller av noe lyd. Sammenlign hvor mye støy de forskjellige kablene plukker opp. Endret 22. februar 2006 av Knottpøbeln Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har dårlig erfaring med biltema signalkabel. Skjermen er ikke særlig god, så du vil få en del støy. Den aller beste løsningen er nok Knottpøbeln's løsning med å lodde selv/ få en du kjenner til å lodde en kabel. Om du i tillegg da kjøper kabel som har 2 ledere + skjerm trenger du kun en kabel over stuegulvet. Klotz kabel, sammen med Neutrik plugger gir en bra kombinasjon. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Du har ikke vurdert å streame over trådløst nett i stedet for? Fungerer utmerket hos meg... stua har noder mot hoverserver på eget rom hvor alt ligger lagret. 15 m. signalkabel høres suspekt ut og kan ikke være en god løsning... Lenke til kommentar
epifant Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 15 meter signalkabel av ok kvalitet (f.eks. Klotz/Neutrik eller Supra) bør slett ikke by på noe problem Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Hei, beklager for tregt svar! vært litt internettløs i det siste. Først av alt: hvilken menighet tilhører du? Tror du kabler virkelig utgjør en lydmessig forskjell? Eller tror du det bare er tøys? Eller aner du ikke, fordi du ikke har brydd deg/aldri tatt deg tid til å prøve osv? 5649086[/snapback] Tilhører den menighet som tror at kablenes kvalitet spiller en rolle til en viss grad. i den forstand at man opplever tap av lydkvalitet på det billigste av det billige, men er ikke nok den typen som kunne brukt tusenvis av kroner på kabler. vil bare ha noe rimelig med litt bedrekvalitet og finish enn europris kabler. Jeg bryr meg også om utseende på kablene, ikke pga lyden men av rent estetiske årsaker. jeg kjøper ikke ting jeg synes ser stygge ut. hvertfall ikke når det er noe jeg skal strekke gjennom stua. Edit: En god test, siden du skal ha såpass langt strekk, er å sette forsterkerens kildevelger i den posisjonen hvor disse kablene er tilkoblet, og bare skru opp volumet uten at du spiller av noe lyd. Sammenlign hvor mye støy de forskjellige kablene plukker opp. 5650001[/snapback] Mye støy på de skolissene jeg har nå er hovedgrunnen til at jeg vil bytte de ut. Samt at jeg til tider opplever at lyden "sprekker" i toppen. Du har ikke vurdert å streame over trådløst nett i stedet for? Fungerer utmerket hos meg... stua har noder mot hoverserver på eget rom hvor alt ligger lagret. 15 m. signalkabel høres suspekt ut og kan ikke være en god løsning... 5670620[/snapback] Tja, kunne vært en løsning det. Men hvordan funker dette? Tips til oppsett? har allerede trådløst nettverk hjemme, og en stor musikksamling på pc'n. Har faktisk brukt xbox'n til å streame mp3'er idet siste og må si det funker faktisk rimelig bra. men denne muligheten har jeg jo ikke på film og slik da.. også litt tungvint og måtte boote opp xbox'en hele tiden. 15 meter signalkabel av ok kvalitet (f.eks. Klotz/Neutrik eller Supra) bør slett ikke by på noe problem 5672944[/snapback] Hvor kan jeg plukke opp disse? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Eltek i Oslo har Supra, Elfa har Neutrik, og de aller fleste profflyd-sjapper (?) bør ha Klotz og Neutrik Om du vil gjøre kablene litt penere kan du jo ta en titt innom www.wirecare.com, de har mye artig innen kabelstrømper Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Eltek i Oslo har Supra, Elfa har Neutrik, og de aller fleste profflyd-sjapper (?) bør ha Klotz og Neutrik Om du vil gjøre kablene litt penere kan du jo ta en titt innom www.wirecare.com, de har mye artig innen kabelstrømper 5693585[/snapback] takker for svar. Eltek og elfa har jeg letet hos, de har vel ikke ferdigterminerte 15 meters signalkabler eller? klarte hvertfall ikke finne. kan jo selvsagt få noen til og lodde for meg, men letteste er jo og kjøpe ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå