Gå til innhold

MSI KT4 Ultra og WD 800BB

Cefwyn

Anbefalte innlegg

Hei,

Har akkurat bygd sammen en ny PC med følgende specs;

KT4 Ultra

XP 2000

256mb DDR333 ram

Chieftech Dragon kabinett

MSI GeForce4 TI4200/128mb

WD 800BB 80gb HD

Problemet er som følger; BIOSen ser harddisken som 8.4gb stor! Jeg har sjekket innstillingene på HD'n og denne står til single master og står som primary master alene på HD kabelen. Har lett på forumene til MSI og til WD og prøvd det de foreslår der men fortsatt ingen lykke... Jeg vet at hovedkortet støtter HDer som er over 80gb så størrelsen burde ikke være problemet.

Har noen her hatt liknende problemer evt har noe noen gode ideer om hva jeg kan gjøre?

-Michel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Simen1 skrev (2002-09-19 13:02):

Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger! Biosinnstillinger!

Og sett HD'en i Cable Select!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Har prøvd HD i cable-select også.. samme problem. Siden den ikke klarer å få HD'n til å stemme på auto-innstillinger så skal jeg prøve på user innstillinger..

Forøvrig så sier Windows XP at den ikke klarer å skrive til disk hvis jeg putter inn XP CD'n min og booter med denne (for å installere).

Lenke til kommentar

Har nå prøvd følgende;

Koble ut HD kabelen med CD'romene slik at det bare er en kabel i bruk som går til HDD.

Denne har jeg prøvd både med cable select og som single master

Har prøvd med og uten LBA, i auto-mode og i user mode hvor jeg setter inn alle innstillingene manuelt i biosen.

I alle tilfellene så viser den at det bare er 8.4gb på HD!

Noen andre gode ideer?

Lenke til kommentar

Quote:

Cefwyn skrev (2002-09-19 21:45):

Har nå prøvd følgende;

Koble ut HD kabelen med CD'romene slik at det bare er en kabel i bruk som går til HDD.

Denne har jeg prøvd både med cable select og som single master

Har prøvd med og uten LBA, i auto-mode og i user mode hvor jeg setter inn alle innstillingene manuelt i biosen.

I alle tilfellene så viser den at det bare er 8.4gb på HD!

Noen andre gode ideer?

Send den inn, den er garantert ødelagt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...