Gå til innhold

Problemer hos Chess`mine sider?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg i 90% av tilfellene ringer til 1-2 faste numre, så har jeg valgt å gå for Telenor Djuice Allstar. Har i tillegg bestilt Familienett, noe som gjør at alle samtaler mellom forhåndsvalgte nr i familienettet kun koster oppstartsavgift (0.69 kr).

 

Har regnet på det, og med tilbudet med Familienett så vil jeg kutte mobilregningen med 60-70%.

 

Månedsavgift på 29 kroner inkluderer 50 SMS. I tillegg fikk jeg fri innmelding og ytterligere 150 gratis SMS. Familienett koster ingenting, så dette var bra deal fra Telenor. Passer meg bra iallefall. Finnes selvfølgelig andre gode alternativer for andre. Alt avhenger av bruksmønster :)

Lenke til kommentar
Er det flere som har problemer med Chess sine mine sider?

Sleit også i går også. Synes det er merkelig at de har abonnement der de krever at brukere skal bruke nettopp denne siden viss de skal ha kontakt med Chess, og så er siden nede i minst 2 dager. :thumbdown:

5633138[/snapback]

 

Jeg har ikke problemer med å komme inn nå. Har ikke hatt problemer når jeg har vært inne to, tre ganger de siste dagene heller.

 

:)

Lenke til kommentar

Ingen andre enn NetCom har en "sånn familiegreie" som gir 100% gratis samtale 24 timer i døgnet, 365 dager i året uten begrensning. Tele2 sin løsning krever bl.a oppstartsavgift på hver eneste samtale, da forsvinner jo mye av poenget. Telenor sin løsning har Telenor selv sagt at ikke skal selges. De har også sagt at de ikke kommer til å komme med noe produkt for å konkurrere mot NetCom sin løsning.

 

For ordens skyld: Nei, jeg jobber ikke for NetCom. Brukte selv flere dager på å undersøke samtlige mobiloperatører da jeg skulle ha en slik løsning til min egen familie. NetCom er den eneste operatøren som har gratis samtaler innen familien.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Ingen andre enn NetCom har en "sånn familiegreie" som gir 100% gratis samtale 24 timer i døgnet, 365 dager i året uten begrensning. Tele2 sin løsning krever bl.a oppstartsavgift på hver eneste samtale, da forsvinner jo mye av poenget. Telenor sin løsning har Telenor selv sagt at ikke skal selges. De har også sagt at de ikke kommer til å komme med noe produkt for å konkurrere mot NetCom sin løsning.

 

For ordens skyld: Nei, jeg jobber ikke for NetCom. Brukte selv flere dager på å undersøke samtlige mobiloperatører da jeg skulle ha en slik løsning til min egen familie. NetCom er den eneste operatøren som har gratis samtaler innen familien.

 

-snubbel

5637039[/snapback]

 

Må nok korrigere deg, Telenor har definitivt en slik familie-løsning, nemlig Familienett, som du kan lese om her! Den er tilsvarende Tele2 sin med kun oppstartsavgift, men ellers er det riktig at Netcom er den eneste operatøren som gir 100% gratis samtaler.

 

Kan hende du sjekket med Telenor før Familienett ble relansert som tilsvarende til Netcom Trådløs Familie..

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Må nok korrigere deg, Telenor har definitivt en slik familie-løsning, nemlig Familienett, som du kan lese om her! Den er tilsvarende Tele2 sin med kun oppstartsavgift, men ellers er det riktig at Netcom er den eneste operatøren som gir 100% gratis samtaler.

 

Kan hende du sjekket med Telenor før Familienett ble relansert som tilsvarende til Netcom Trådløs Familie..

5637209[/snapback]

 

Jepp, jeg sjekket før Telenor relanserte Familienett. Da jeg ringte Telenor sa de at det ikke kom på tale. Når jeg nå leser vilkårene for Telenor Familienett ser jeg at det likevel ikke duger til mitt bruk; man kan nemlig kun ha 1 kontantkort tilknyttet avtalen.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Hvordan fikk du gratis innmelding?

5636801[/snapback]

 

Jeg la igjen mitt mobilnr på Telenors WAP-sider. Var en link der som sa "Supertilbud fra Telenor". Også ble jeg ringt opp av en selger noen dager senere.

 

Når det gjelder Familienett, så er det helt på det rene at dette faktisk er et produkt som eksisterer.

 

Denne kan kombineres med alle fakturabaserte abonnement hos Telenor, noe som også inkluderer Djuice Allstar.

Lenke til kommentar

Familienett (muligens også Netcoms Trådløs Familie) fungerer på følgende måte:

 

Du kan ha 4 mobilabonnementer som er fakturabasert (dvs ikke kontantkort) i dette familienettet. Alle 4 numrene må være Telenorkunder. En person må stå som juridisk og økonomisk ansvarlig for alle disse 4 telefonnr. Det vil si at EN person får en samlefaktura for alt bruken.

 

Disse 4 telefonnr ringer fritt seg imellom, bortsett fra en oppstartsavgift (0,59-0,69 kr, avhengig av type abonnement).

 

I tillegg til disse 4 abonnementene, kan man legge til et bedriftsmobil-abonnement, et hustelefonnr + et kontantkortnr.

 

De 3 sistnevnte numrene kan man ringe gratis (+oppstartsavgift) ut til, mens de ringer til vanlig pris inn til Familienettet.

 

Vet ikke hvordan det er med å legge til/treffe fra nr i avtalen. Men som tidligere nevnt så må en person stå som juridisk/økonomisk ansvarlig for de 4 mobilabonnementene som evnt blir med i Familienettet.

 

Koster 0 kr i etablering og 0 kr i mnd.avgift.

 

Gjelder alle fakturabaserte mobilabonnement hos Telenor. Den som skal stå som juridisk ansvarlig må være fylt 25 år.

 

Håper dette var oppklarende :)

Lenke til kommentar

NetCom Trådløs Familie fungerer ikke helt slik. Den fungerer på følgende måte:

 

Inntil 6 personer, uavhengig av hvor de bor eller hva de heter til etternavn.

Minimum 1 fakturabasert, privat abonnement.

Inntil 3 kontantkort.

Samlefaktura sendes til ett av medlemene, en såkalt administrator.

Administrator må være 25 år eller mer.

Alle samtaler er 100% gratis.

Ingen startavgift på samtaler.

Ingen avgift på Trådløs Familie.

Valgfritt hvilket abonnement hver enkelt medlem ønsker.

Ingen bindingstid på Trådløs Familie, man kan melde folk inn og ut når man vil.

Kontantkort-brukerne kan ringe gratis til hele sin trådløse familie også når kortet er tomt. Kjekt for foreldrene!

 

:-)

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...