Gå til innhold

Tekken 5 med 480p og Progressive scan , hvordan?


gamerman

Anbefalte innlegg

Om TV apparatet ditt har en komponent inngang, er det å foretrekke framfor RGB SCART.

 

Spill som ikke støtter progressive scan, vil ikke føre til noen konflikt.

 

Komponent video kan sammenlignes med et VGA videosignal.

5634084[/snapback]

 

 

Men jeg skal spille mye NTSC spill(import) siden jeg kjøper fra utlandet. Etter det jeg har hørt er det bedre med RGB kabel slik at det blir klarerer bildet på NTSC format i stedet for svart hvit , eller er tvèn såpass ny at den kan dette uten problemer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg skal spille mye NTSC spill(import) siden jeg kjøper fra utlandet. Etter det jeg har hørt er det bedre med RGB kabel slik at det blir klarerer bildet på NTSC format i stedet for svart hvit , eller er tvèn såpass ny at den kan dette uten problemer ?

5635538[/snapback]

 

Det at bildet blir sort/hvitt, er ikke pga at du ikke bruker RGB kabel, men at TVen ikke klarer å dekode et NTSC signal.

De fleste TV apparater på markedet støtter NTSC signaler, men du bør selvfølgelig forsikre deg om dette ved et evt. kjøp.

 

Bildet fra PS2 får (etter MIN MENING) en bedydelig bedre skarphet ved bruk av RGB SCART, enn ved bruk av composite/standard SCART.

Lenke til kommentar
Men jeg skal spille mye NTSC spill(import) siden jeg kjøper fra utlandet. Etter det jeg har hørt er det bedre med RGB kabel slik at det blir klarerer bildet på NTSC format i stedet for svart hvit , eller er tvèn såpass ny at den kan dette uten problemer ?

5635538[/snapback]

 

Det at bildet blir sort/hvitt, er ikke pga at du ikke bruker RGB kabel, men at TVen ikke klarer å dekode et NTSC signal.

De fleste TV apparater på markedet støtter NTSC signaler, men du bør selvfølgelig forsikre deg om dette ved et evt. kjøp.

 

Bildet fra PS2 får (etter MIN MENING) en bedydelig bedre skarphet ved bruk av RGB SCART, enn ved bruk av composite/standard SCART.

5636385[/snapback]

 

 

Men hva ville du satset på ? RGB kabel eller komponent inngang med mulighet for 480p ?

Lenke til kommentar
component_in.jpg

 

Dette er et bilde av 3 komponent innganger over 1 komponent utgang.

En komponent inngang/utgang består av 3 separate RCA hunnplugger (Ligger på bildet horisontalt ved siden av hverandre, merket Y/Cb/Cr).

5636730[/snapback]

 

 

Hvor evt kjøper jeg en ps2 kabel som fungerer på dette ? Og hvor skal jeg plugge den hvis du illustrerer på bildet :p

 

 

Ville det ikke bare vært bedre å ha en RGB kabel å ha bra kvalitet på bildet en at noen spill som f.eks God of war støtter det ?

 

 

Eller er det best å kunne ta 480p progressive siden jeg spiller mye import spill ?

 

 

EDIT : Er det monitor out du plugger i da ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Hehe, jeg vet det men foretrekker å understreke at utsagnet er min personlige mening for å unngå diskusjoner som ikke leder til noe som helst.

5637320[/snapback]

 

 

Du virker som du har en del peil på visse ting :)

 

 

Så spør jeg nå :

 

Kan det ha mye på tven å si om jeg får dårlig framerate ? Eller er det allerede gjort bestemt på spillet ? Pga når jeg spiller God of war så ser jeg lett flimmer (flimmer mener jeg at det ikke er v-sync slik som det er på pc) når det er mye som skjer på skjermen.

 

 

Dette er spillet eller tv-en ?

Lenke til kommentar

Det er helt klart ikke TVen som er problemet, da den oppdaterer bildeinformasjon med 50 bilder pr sek. uansett (eller 60 bilder ved et NTSC signal.)

 

Problemet ligger nok heller i maskinvarebegrensninger i PS2 konsollen, da denne snart er utnyttet til bristepunktet.

Har ikke prøvd GoW selv, men jeg har lest i omtaler at frameratedrop er et (lite) problem.

 

Sitat fra Fremont test :

"Minor hitches in the framerate and a few moments of tedium keep it from perfection, but it’s as close as we’ve seen for some time."

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Det er helt klart ikke TVen som er problemet, da den oppdaterer bildeinformasjon med 50 bilder pr sek. uansett (eller 60 bilder ved et NTSC signal.)

 

Problemet ligger nok heller i maskinvarebegrensninger i PS2 konsollen, da denne snart er utnyttet til bristepunktet.

Har ikke prøvd GoW selv, men jeg har lest i omtaler at frameratedrop er et (lite) problem.

 

Sitat fra Fremont test :

"Minor hitches in the framerate and a few moments of tedium keep it from perfection, but it’s as close as we’ve seen for some time."

5639453[/snapback]

 

Ok , ville bare ha det avklart :) ... Selv om den er på bristepunktet så er det one hell of a machine :D Så mange bra spill ^-^

 

Har en xbox og though :p.

 

 

For å ikke gå helt offtopic nå så sier jeg takk for all info ang tv :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...