Gå til innhold

Tekken 5 med 480p og Progressive scan , hvordan?


gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått meg Tekken 5 og jeg leser i IGN sin review dette :

 

Easily the best looking fighter since Soul Calibur 2, Tekken 5 does almost everything right. The models, backgrounds, and animations look terrific and the progressive scan and 16:9 support rocks.

 

 

 

Kan en 5000 kroners 32 widescreen fra sony eller panasonic gjøre dette med prograssive scan , 480p og 16:9 ? Eller støtter ikke "kassene" 480p ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

progressive er bare måten den oppdaterer bilde på.. progressive oppdateres hele bildet, altså bedre for skjappe sener... Interlanced oppdater halve bilde..

så ja din kan kjøre spillet i 480p, 16:9... noe som er dårlig.

xbox360 kan kjøre 720p/1080i, PS3 kan også det men i tillegg 1080p.. men den blir antagelig upscale fra 720p til 1080p siden man må ha ekstremt mye data kraft for og kjøre i full 1080p... uten frame drops.

progressive er bedre enn Interlanced.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
progressive er bare måten den oppdaterer bilde på.. progressive oppdateres hele bildet, altså bedre for skjappe sener... Interlanced oppdater halve bilde..

så ja  din kan kjøre spillet i 480p, 16:9... noe som er dårlig.

xbox360 kan kjøre 720p/1080i, PS3 kan også det men i tillegg 1080p.. men den blir antagelig upscale fra 720p til 1080p siden man må ha ekstremt mye data kraft for og kjøre i full 1080p... uten frame drops.

progressive er bedre enn Interlanced.

5633123[/snapback]

 

Det bør kanskje neves at om TVen hans skal kunne produsere et bilde ut ifra et 480p signal, må den støtte signaler i NTSC format og en oppdateringsfrekvens på 60Hz ?

Lenke til kommentar
Ikke så usannsynlig at PS3 vil takle spill i 1080p, er jo bare snakk om 1920x1080, som har marginalt flere pixler enn 1600x1200, som er vanlig high-end PC-oppløsning.

5633266[/snapback]

 

Og med det svaret går tråden mest sannsynlig totalt off-topic :roll:

 

Forøvrig er 480p NTSC + Progressive Scan, ifølge det jeg vet.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Hei

 

Nå ble det en del forvirring her , ihvertfall for min del.

 

 

Tv apparat jeg ønsker å kjøpe :

 

 

Sony KV-32FQ75E

1_2063659046.jpg

 

Panasonic TX-32PD50

 

0_-1968727999.jpg

 

 

 

Jeg bryr meg ikke om 480p er dårligt eller ikke pga nå sitter jeg på en 2 år gammal 2000 kroners 21 tommer i stuen som ikke støtter noe...

 

 

Har en av disse tvène støtte for progressive scan , 480p og 16:9 (16:9 er jo widescreen så jeg svarer selv ja)

 

 

Men hvor setter jeg evt 480p ? I spill som tekken 5 i option står det enten 50 hz eller 60hz pal , hva bør den stå på "nå" og etter jeg har fått meg ny tv ?

 

 

Offtopic : Finnes det en RGB kabel som forbedrer bildekvaliteten slik det fantes på xbox ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

bare prøv selv og se hva du synes blir best...

 

,men det er ikke så lurt å kjøpe en sånn tv i dag.. det er som å kaste bort penga.

 

kjøp en LCD skjerm.. med minimum oppløsning på 1024x720 da er du sikkra en del år framover.

Lenke til kommentar
bare prøv selv og se hva du synes blir best...

 

,men det er ikke så lurt å kjøpe en sånn tv i dag.. det er som å kaste bort penga.

 

kjøp en LCD skjerm.. med minimum oppløsning på 1024x720 da er du sikkra en del år framover.

5633599[/snapback]

 

Poenget er ikke å være sikkret en del år fremover , jeg skal kjøpe meg LCD skjerm til pcèn senere. Men dette er en tv jeg skal ha som familie tv også. Ikke bare spilling.

 

Men spørsmålet er nå om hvor jeg evt må stille noe for å få 480p ... Hvis jeg velger 480p så er det progressive scan da eller ?

 

Og hva er det snakk om , 50hz eller 60 hz pal når jeg spiller på 32 tommer widescreen som støtter 100hz ?

 

Når jeg skal spille NTSC hva må den da stå på ?

 

Så spør jeg igjen , finnes det noe RBG / RGB (noe sånt noe) som forbedre bildekvalitet slik det fantes hos xbox ?

Lenke til kommentar

Det er etter MIN MENING (OBS : MIN MENING) fortsatt dumt å kjøpe seg en SDTV nå, da den må byttes ut i løpet av 2-3 år uansett, grunnet overgang til digitale sendinger.

 

For å få 480p må du ha komponentkabelen koblet til PS2en, og velge komponent video i oppsettet på selve PS2 (Ikke inne i spillet). Deretter må du finne et spill som virkelig støtter 480p.

Jeg vet at PAL PS2 spill som støtter 480p er en skjeldenhet.. Jeg fant aldri noen faktisk.

 

NTSC er 60Hz. Det at TVen din er 100Hz, må ikke blandes sammen med signalets 50/60Hz. Når man gir en 100Hz TV et signal på 50Hz, tegner den samme bilde to ganger etterhverandre for å skape et bilde som oppfattes som mye klarere og "glattere" enn ved bruk av en 50Hz TV.

 

Det finnes også RGB SCART til PS2, men bruker du denne kabelen faller muligheten for progressive bilder bort. Du MÅ ha KOMPONENT inngang på TVen din for å få 480p.

Lenke til kommentar
Det er etter MIN MENING (OBS : MIN MENING)  fortsatt dumt å kjøpe seg en SDTV nå, da den må byttes ut i løpet av 2-3 år uansett, grunnet overgang til digitale sendinger.

 

For å få 480p må du ha komponentkabelen koblet til PS2en, og velge komponent video i oppsettet på selve PS2 (Ikke inne i spillet). Deretter må du finne et spill som virkelig støtter 480p.

Jeg vet at PAL PS2 spill som støtter 480p er en skjeldenhet.. Jeg fant aldri noen faktisk.

 

NTSC er 60Hz. Det at TVen din er 100Hz, må ikke blandes sammen med signalets 50/60Hz. Når man gir en 100Hz TV et signal på 50Hz, tegner den samme bilde to ganger etterhverandre for å skape et bilde som oppfattes som mye klarere og "glattere" enn ved bruk av en 50Hz TV.

 

Det finnes også RGB SCART til PS2, men bruker du denne kabelen faller muligheten for progressive bilder bort. Du MÅ ha KOMPONENT inngang på TVen din for å få 480p.

5634008[/snapback]

 

 

Hva anbefaller du da ? RBG Scart kabel eller prograssive bilder ?

 

Hvis jeg setter til 480p på selve ps2 maskinen og jeg spiller et spill som ikke støtter 480p , vil det da skje konflikter ?

 

Hva er denne komponent kabel og inngang du snakker om for noe ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...