Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg klarer ikke å sove mer en 1-3 timer om natta og noen ganger tar jeg fri fra jobb midt på dagen for å prøve å sove. Det funker noen ganger men ikke alltid jeg klarer ikke å sovne. PS: Holder meg litt unna piller. Bare takler ikke piller.Smaker drit...æsj! Så har dere noen gode råd? Jeg er med på det meste og har sikkert prøvd det meste fra før men men..... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 ...trenger man mer søvn da? :razz: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Tja...kan vel si det sånn. Jeg gidder vel ikke jobbe 20timer hver dag heller da. Greit det blir penger av det men hva skal jeg med de hvis jeg ikke kan slappe av og nyte livet? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Skru av pc'en...flytt den ut av romet du sover i..d hjelper.. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Den 2002-09-19 07:52, skrev B|Real:Skru av pc'en...flytt den ut av romet du sover i..d hjelper.. He he, og hvis du samtidig stikker hodet ut i friluft og laffer litt rundt i skogen så skulle det vel også hjelpe litt :smile: Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Litt mer seriøst...så er det jo enorme mengder med info om dette på nettet, og mange gode råd. Søk litt på google.com Se blant annet: http://www.nettdoktor.no/helseraad/soevn/a...evntilglede.htm Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Se filmen Insomnia.... Noen som har det værre enn deg... :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: DMPoWer skrev (2002-09-19 06:15):Tja...kan vel si det sånn. Jeg gidder vel ikke jobbe 20timer hver dag heller da. Greit det blir penger av det men hva skal jeg med de hvis jeg ikke kan slappe av og nyte livet? Et glass rødvin hjelper, Drikk ikke kaffe sent på kvelden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 ikke kaffe, cola eller energidrikker seint, maul sovepiller og bruk "sov i ro"-ørepropper. Lenke til kommentar
nalle Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 kansje mat vanen skule hatt seg en liten justering??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Jeg spiser veldig sunt faktisk: Mye fisk, grønt og næringsrikt mat. Jeg drikker ikke brus og ikke kaffe. Og jeg trener flere ganger i uken men sykling så jeg kan si at jeg holder formen fysisk bra. Har slitt med søven veldig lang tid nå. Noen år har alt gått meg forbi. Bare om noen som vet om noe nytt eller litt på kanten ting som kan anbefales. Takker for svarene deres. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Har vært plaget av samme problem i mange år men eg har funnet ut av at hvis du ikke spiser 3 timer før man skal legge seg og setter på rolig RnB og love songs på det laveste så du nesten ikke hører kan de synger om og skrur bassen av da kan du sove gjennom vinter. Det funker på meg da! før måtte eg ha vifte med nice and cold air mot ansiktet med det var vist ikke bra for helsen. Ble dessuten avhengig av viften Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Hey hey hey :smile: Det skal jeg prøve på faktisk.Virka som en genial idé. Takker så meget. Får lete fram noe RnB da :razz: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Den 2002-09-19 11:21, skrev Kjetil Lura: Quote: DMPoWer skrev (2002-09-19 06:15): Tja...kan vel si det sånn. Jeg gidder vel ikke jobbe 20timer hver dag heller da. Greit det blir penger av det men hva skal jeg med de hvis jeg ikke kan slappe av og nyte livet? Et glass rødvin hjelper, Drikk ikke kaffe sent på kvelden. En donk med 50% Finlandia Vodka burde holde, rødvin tar for lang tid og sovne på . Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Cognac (konjakk) og Paralgin Forte pleier også å hjelpe ... vær dog litt forsiktig med blandingsforholdet (prøv deg gjerne frem) - siden denne metoden har en tendens til å bli permanent ... :razz: Lenke til kommentar
en mann Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Legg deg ned i sengen. Slå av alle lys, lukk opp vinduet, rens hodet for problemer og andre ting som du ikke er fornøyd med. #1 Tenk deg et øde sted med skog, bekker, elver, fugler... #2 Sett på en CD rolig musikk. Incubus - Aqueous Transmission Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quote: MrA| skrev (2002-09-22 01:07):En donk med 50% Finlandia Vodka burde holde, rødvin tar for lang tid og sovne på . Et glass med rødvin var bra, Det var faktisk en sykesøster som sa det. Men et glass ikke hele flasken. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 14 halvlitere hjelper godt. (faktisk så hjelper det med en eller to også, hvis du legger deg rett etterpå!) Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Har jobba skift i noen år nå, og vil vel kalle meg en mester (ihvertfall pallplass) i å snu døgn/søvnproblemer. Jeg lærte et par triks av bestefattern (som også var skift arbeider). (rommet skal selvfølgelig være mørkt, luftig og kaldt) -når du legger deg, skal du lage et mentalt bilde av kroppen din (tenk at du ser hele kroppen). -så begynner du å tenke/forkusere på at hver enkelt kroppsdel blir tyngre og tyngre, for så å få de til å sovne (bruk gjerne 30-40 sek per "del"). Begynn med beina, og avslutt med hodet (hvis du kommer så langt). Bestefattern hevder at han lærte dette av en hypnotisør, Nå skal det sies at det hendte han jugde litt, men jeg kan bekrefte at det fungerer. Det har fått meg gjennom mange år med 6 skifts ordning. Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Altså tror du ikke har forstått poenget med forumet, detta ekke no pokkr`s webb doktor !!!! OK har maskina det vondt, da poster man her, men ellrs, gå til leg`n, da får du piller ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå