Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Disablet DHCP, kommer ikke inn på routeren

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har hatt LAN her, og vi satt i garasjen.. Vi har en router inne, og brukte en router her inne.. Måtte da disable DHCP på routeren her ute i garasjen, ellers fikk vi ikke internett.. Problemet var nå at når ho som var her skulle gå, og ta med seg routeren så måtte jeg jo enable det igjen, så de kunne få internett hjemme.. Men jeg kom ikke inn på routeren nå plutselig... på den vi hadde her ute.. Hvordan skal jeg gjøre deT? jeg kobla den fra routeren inne, så får ikke noen ip med bare den routeren når dhcp er disablet, og får da heller ikke koblet til den :S

må liksom få fiksa det :S

håper noen har peiling.

Thx!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Har hatt LAN her, og vi satt i garasjen.. Vi har en router inne, og brukte en router her inne.. Måtte da disable DHCP på routeren her ute i garasjen, ellers fikk vi ikke internett.. Problemet var nå at når ho som var her skulle gå, og ta med seg routeren så måtte jeg jo enable det igjen, så de kunne få internett hjemme.. Men jeg kom ikke inn på routeren nå plutselig... på den vi hadde her ute.. Hvordan skal jeg gjøre deT? jeg kobla den fra routeren inne, så får ikke noen ip med bare den routeren når dhcp er disablet, og får da heller ikke koblet til den :S

må liksom få fiksa det :S

håper noen har peiling.

Thx!

5632730[/snapback]

Sett manuell ip adresse på PC'en.

Bruk samme IP range som routeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Hvis routeren har IP 10.0.0.1, så sett fast IP på maskina til 10.0.0.ettellerannet. Hvis routeren har IP 192.168.0.1, sett maskina til 192.168.0.ettellerannet.... osv. osv... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...