haagen Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg har instalert wine og mounter cden Prøver og instalere starcraft Og jeg tar: sudo mkdir /mnt/cdrom1 sudo mount /dev/cdrom /mnt/cdrom1 sudo chown kjell /mnt/cdrom1 wine /mnt/cdrom1/install.exe har også testa med wine /mnt/cdrom1/starcraft.exe Så starter wine opp men kommer en error "No program start menu found" Noen som vet hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Mulig jeg roter her nå, men hvorfor ikke bare wine /media/cdrom/install.exe ? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 prøv "cd /mnt/cdrom1/" og deretter "wine install.exe" Lenke til kommentar
haagen Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Tror jeg fant problemet inne på wine. Error; Unable to find the winesetup tool: I am not able to configure Wine. Please install the "winesetuptk" Debian package. If you choose to not use the winesetup for configuration, then you find information on how to prepare a wine config file manually in the Wine README / README.gz file or in the Wine User Guide. Er vell dette som er problemet, skal se om jeg finner den fila og får instalert den Lenke til kommentar
haagen Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Jeg fikk instalert spillet nå, men når jeg trykker play kommer det opp at jeg må putte in CDROM, skal jeg legge in en crack eller noe? EDIT: når jeg kjører wine Starcraft.exe og help på slutten. kjell@nilsen:~/.wine/drive_c/spill/Starcraft$ wine StarCraft.exe Warning: Language 'no_NO' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_NO' was not recognized, defaulting to English. Warning: Language 'no_NO' was not recognized, defaulting to English. Please use the registry key HKEY_CURRENT_CONFIG\Software\Fonts\LogPixels to set the screen resolution and remove the "Resolution" entry in the config file "Også putt in CDRIM til spillet" hmm? Endret 19. februar 2006 av haagen Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Det letteste er å legge inn en no-CD-crack (av samme type som du ville benyttet i Windows), ja. Lenke til kommentar
j0kke_ Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) jeg putta bare inn cd'en, monterte den, installerte spillet og så starta spillet med cd'en montert.. har alltid fungert hos meg.. edit: følgende ble lagt til! jeg kom til å tenke litt.. Er symlinken som peker til monterings-punktet til cd-romen i orden? den som ligger i .wine/dosdevices/ altså Endret 21. februar 2006 av j0kke_ Lenke til kommentar
haagen Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 jeg putta bare inn cd'en, monterte den, installerte spillet og så starta spillet med cd'en montert.. har alltid fungert hos meg.. edit: følgende ble lagt til! jeg kom til å tenke litt.. Er symlinken som peker til monterings-punktet til cd-romen i orden? den som ligger i .wine/dosdevices/ altså 5639711[/snapback] du mener jeg skal monute cdrom til .wine/dosdevices/ ? altså? sudo mkdir .wine/dosdevices/cdrom1 sudo mount /dev/cdrom .wine/dosdevices/cdrom1 sudo chown kjell .wine/dosdevices/cdrom1 Lenke til kommentar
phatsam Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Trur han mener om at wine vet hvor cd-rommen som du har montert starcraft cd'n er.. Lenke til kommentar
haagen Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) wine i console "Configure Wine" ADVANCE -Drives også Type Path Device G CD-rom /media/cdrom0 /dev/hdb Edit, under Device jeg skal setter der jeg har mounta cdrom? Endret 21. februar 2006 av haagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå