tuxerator Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvis jeg skal installere KDE i Ubuntu bør jeg bruke sudo apt-get install kubuntu-desktop eller sudo apt-get install kde eller er begge like bra integrert i Ubuntu? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvis du bruker kubuntu-desktop får du ihvertfall tilpasningene til Kubuntu, men hvor store forskjeller vet jeg ikke nøyaktig. Når du booter står det i hvertfall en logo med 'kubuntu' istedenfor 'ubuntu' Det har funka veldig fint her. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Trodde det var samme greia så jeg skrev bare kde, men det var jo helt annerledes (helt defauly KDE), men synes det er litt forvirrende at de skal ha to forskjellige versjoner av KDE... Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Det er samme versjon av kde, bare at kubuntu-desktop drar med seg en del annet i tillegg. Sikkert en del kununtu-spesifikke konfigurasjonsfiler og slikt pluss noen ekstra programmer, men det er samme kde sum ligger i bunnen. Endret 19. februar 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Blandt annet hele oppsettet er anerledes i menyen, annet bakgrunnsbilde, ingen katapult og den har ikke kubuntu sitt eksklusive version av system settings... ikke største problemet, men skjønner ikke hvorfor de har gjort det sånn... Endret 19. februar 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
gspr Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 En ting som er irriterende med å dra inn kubuntu-desktop eller kde fra en Ubuntu-installasjon, er at de Gnome-desktop-spesifikke tingene forblir i systemet, og per default har kapret hele menyen i KDE. Selvfølgelig er det "bare" å fjerne disse, men det tar jo tid. Hvis man skal kjøre KDE, virker det som det lønner seg å installere Kubuntu. Kubuntu ER jo egentlig bare Ubuntu, bare uten default-ubuntu-desktop-pakken. (Har så vidt begynt å prøve Ubuntu/Kubuntu, men det er dette synet jeg har opparbeidet meg). Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Tenkte på det samme, 11 min igjen av nedlastingen til Kubuntu. Skulle ønske at Ubuntu ikke hadde et bestemt grensesnitt, men at man kunne velge dette under installasjonen som i Gentoo eller Debian. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Men noen vil jo ha begge deler på systemet sitt, spesiellt hvis man er ny på GNU/Linux eller bare liker variasjon. Det du da kan gjøre er å putte "OnlyShowIn=KDE" i alle .desktop-filene til KDE og "OnlyShowIn=GNOME" i alle .desktop-filene til Gnome. Disse finner du i /usr/share/applications/. Det tar litt tid men er klart verdt det (jeg er et ordensmenneske)! Går ganske fort hvis du bruker echo og for all det ikke åpner hver fil en teksteditog Lenke til kommentar
oddity Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 En ting som er irriterende med å dra inn kubuntu-desktop eller kde fra en Ubuntu-installasjon, er at de Gnome-desktop-spesifikke tingene forblir i systemet, og per default har kapret hele menyen i KDE. Selvfølgelig er det "bare" å fjerne disse, men det tar jo tid.Hvis man skal kjøre KDE, virker det som det lønner seg å installere Kubuntu. Kubuntu ER jo egentlig bare Ubuntu, bare uten default-ubuntu-desktop-pakken. (Har så vidt begynt å prøve Ubuntu/Kubuntu, men det er dette synet jeg har opparbeidet meg). 5633111[/snapback] Akkurat det jeg også tenkte på. Jeg la først inn ubuntu, men fant ut at jeg heller ville kjøre kde. Nå er det fullt av gnome greier i menyene mine. Vurderer nå å legge inn en clean kubuntu install over ubuntu'en min.. Har ikke lagt inn noe særlig på den partisjonen likevel. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Denne er kanskje nyttig; http://ubuntu.wordpress.com/2006/01/13/ubu...he-menus-clean/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå