Gå til innhold

Hvilken er den beste bærbare for 14000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fant "DENNE"

den ser jo bra ut i forhold til hva jeg vil ha! men er den det? :hmm:

5640396[/snapback]

Da er Toshiba M70-144 billigere og bedre (DDR2 533 mot DDR333), den får du til ca. 10.000 hos mange nettbutikker (som netshop, etc), bare bruk prisguiden.

Linken du har funnet inkuderer også Windows XP ikke, og den er ECS som generelt ikke er det beste du kan få...

Endret av dh_iglocska
Lenke til kommentar

har ett annet spørsmål. er ati x1400 bedre enn nvida gf6600 eller ati x700 128mb?

edit : så fant jeg "DENNE" som det også står at den har 256mb minne på skjermkortet. er det da dedikert minne eller er det ett vanlig 128mb kort som låner 128mb ekstra fra minnet til maskinen?

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar
ja jeg fant den. men skjermkortet på den toshibaen er jo på 128mb mens den elitgroupen hadde ett på 256mb..

5640456[/snapback]

Den har 256mb dedikert, men M70-144 har det også, informasjonen om at den har 128MB er bare et trykkfeil. Jeg hadden en M70-144 og har testet den med felere versjoner av 3DMark, hvis du trenger en compare til å se spesifikasjonene, bare si ifra.

En ting til: X1600 > X700/GF6600 > X1400

Endret av dh_iglocska
Lenke til kommentar
ja jeg fant den. men skjermkortet på den toshibaen er jo på 128mb mens den elitgroupen hadde ett på 256mb..

5640456[/snapback]

Den har 256mb dedikert, men M70-144 har det også, informasjonen om at den har 128MB er bare et trykkfeil. Jeg hadden en M70-144 og har testet den med felere versjoner av 3DMark, hvis du trenger en compare til å se spesifikasjonene, bare si ifra.

En ting til: X1600 > X700/GF6600 > X1400

5641284[/snapback]

har tatt kontakt med netshop for å finne ut litt mere om minnet på maskinen.. tenkte jeg skulle kjøpe en 1024mb brikke å sette inn i den, men netshop viste ikke hvilken ram som sto i.. de gikk ut ifra at det var ram med merke toshiba?

så.dh_iglocska vet du hvordan ram jeg kan bestille å sette inn?

jeg tror jeg muligens kommer til å bestille den! så jo ganske fin ut også :thumbup:

ps. har du noe score resultater i 3dmark03 og (eller) 05 ??

Lenke til kommentar
Jeg fant en test av toshiba m70-144 ! Her er den :)

så jo veldig bra ut! så hvis alt går i boks så skal jeg bestille den i dag  :dribble:

5645518[/snapback]

Hei, jeg mente at X1600 yter bedre enn X700/GF6600 som er bedre enn X1400.

3DMark resultatene mine er ca 2600 default, og 2952 med litt OC paa skjermkortet(dette er 8. beste mobility X700 i orb, var 3. best i Desember!)

ORB compare link

Endret av dh_iglocska
Lenke til kommentar
ja det så jo bra ut! har du prøvd å spille f.e.a.r. ? hvilken oppløsning og slikt kan du ha på i slike spill?

ser at du skriver aa istede for å.. er det ikke norskt tastatur som følger med?

5645961[/snapback]

Heh, jeg har en A6Ja nå (M70-144-en min ble ødelagt når vesken åpnet seg :cry: ), som jeg har kjøpt i Sverige. Har bare hatt den i 6 dager, og jeg måtte sette opp "Regional and Language Options" :)

Men M70-144 som du kan kjøpe i Norge kommer selvfølgelig med norsk tastatur.

Jeg har ikke prøvd FEAR, eneste som jeg har spillt i de 3 uker før den døde var Battlefield 2, det gikk på 1280x800 low/medium helt fint.

Lenke til kommentar

nå har jeg bestilt toshibaen pluss litt dill og dall.. bestilte 1 gb ram også.

battlefield er jo ett krevende spill etter som jeg har forstått.

uansett så gleder jeg meg til den kommer! :dribble:

men er det mulig å få tak i fjernkontroll som fungerer til denne maskinen? til å styre dvd spilleren å musikk å maskinen? noe alla media center?

Lenke til kommentar
nå har jeg bestilt toshibaen pluss litt dill og dall.. bestilte 1 gb ram også.

battlefield er jo ett krevende spill etter som jeg har forstått.

uansett så gleder jeg meg til den kommer! :dribble: 

men er det mulig å få tak i fjernkontroll som fungerer til denne maskinen?  til å styre dvd spilleren å musikk å maskinen? noe alla media center?

5647166[/snapback]

Vet ikke om fjernkontrollen, og ja, BF2 er et spill som krever mye, men FEAR er et spill som fungerer dårligt på nesten alt (pga avanserte teknikker som Paralax mapping og dynamic soft shadows)

Lenke til kommentar

edit: fant denne på komplett.

men følger det med en mottaker til den, eller går det å bruke den på trådløs nettverks kortet på maskinen?

skal ikke ha, men har litt lyst på fjærnkontroll til pcen hvis man kan feks : sitte seg i sofaen å trykke på en knapp så kobler den over til å vise på tven. så gå inn i en mappe på maskinen å sette på en film eller musikk via fjærnkontrollen. det hadde vært kjekt!

kan jo selvsagt gjøre alt via mus å tastatur, men hadde jo vært stili å ha en fjernkontroll som man kunne styre de tingene på..

er det mulig? :whistle:

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar

tøft! skal ikke bestille den enda. syns jeg har shoppa nok for en stund framover! :D

sto jo inne på ati`s sider at den rakk 60 meter tror jeg det var! det er jo jæv... bra! :cool:

edit: 60 feet.. ikke meter! hauet! som vi sier her nord hehe :)

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...