TordO Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hei! Jeg har et "lite" problem... Jeg har nettopp sleevet psu'en min (sleeving=legge strømper på strømkablene) og ryddet litt inni kabinettet.. Også når alt er skrudd sammen og jeg skrur på maskinen blir det et lite glimt og så ingenting... etter en stund finner jeg ut at EN 4-pins kontakt er koblet feil.. OG dn står seff i hardisken.. Og nå finner jeg ikke hardisken i BIOS.. Er dn ødelagt?? og er det mulig å få tak i tingene som er inni hardisken?? glad for alle svar... Mn ON TOPIC please.. ikke noe "LOL koblet du kablene feil!" mvh Tord Lenke til kommentar
MagE Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvilke av ledningene koblet du feil? Prøvd og koble de tilbake igjenn? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) seff har jeg koblet alt riktig nå...! mvh Tord Endret 19. februar 2006 av Turb00 Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 seff har jeg koblet alt riktig nå...! jeg er jo ikke dum.. mvh Tord 5631955[/snapback] En liten motsetning der ja, men on topic. Kretskortet har sannsynligvis tatt kvelden hvis det har fått 12V i stedet for 5V. Eneste sjansen du som "dødelig" kan få tak i dataene da er å erstatte det gamle kretskortet med et likedan fra en helt identisk disk. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 seff har jeg koblet alt riktig nå...! jeg er jo ikke dum.. mvh Tord 5631955[/snapback] En liten motsetning der ja, men on topic. Kretskortet har sannsynligvis tatt kvelden hvis det har fått 12V i stedet for 5V. Eneste sjansen du som "dødelig" kan få tak i dataene da er å erstatte det gamle kretskortet med et likedan fra en helt identisk disk. 5632011[/snapback] tusen takk! det var det første nyttige innlegget hittil! EDIT: sorry hvis jeg er litt sur... hardisken har tross alt gått til helvette! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Gjorde akkurat det samme selv, satte inn molex kontakten rett etter å ha skrudd på pcen (latskap) og satte den inn op ned (den går litt in hvis den er på skrå) og fikk kjørt 12v på 5v. Disken er død. Har ikke prøvd å gjenopplive den, men skal kansje gjøre det siden det er 130GB med musikk på den..... Hva er sjangsen for at den funker hvis jeg kjøper en lik disk og bytter kort? Sorry for at jeg hijacker tråden, men ble litt ivrig Francis Lenke til kommentar
TordO Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 jeg var bare litt uforsiktig.. mn jeg har alt bestilt ny harddisk... mn dn kommer ikke før i MARS! netshop venter på at skjermkortet jeg også bestilte skal komme.. og det kommer i mars (tidlig i mars heldigvis ) mvh Tord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå