Ulrich Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Når man nærmer seg 50 går det litt treigere å lære seg nye ting. (men jeg har da klart å laste ned mye bra musikk, og er litt stolt av det!) Min gamle Compaq med 266 prosessor og 192 MB RAM fikk nylig installert en ASUS 32x12x40 brenner. Det fulgte med Nero 5.5.6.4 som jeg bruker. Installeringen er gjort av en som jobber med PCer. (men ikke har så mye peiling med selve brenningen) Over halvparten av brenningene gir feil: "burnprocess failed at 4X" Finner ikke muligheter for lavere hastighet. Det skjer både med Verbatim og Memorex CD-R. Feilene oppstår både ved brenning av audio fra mp3 og kopiering av audio. Ingen programmer er åpne når jeg brenner (ctrl+alt+del). DMA er på. Jeg vet ikke hva mer som er relevant informasjon, og er veldig taknemmelig for gode tips. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Ulrich Det første du kan gjøre er å oppgradere nero til 5.5.9.9 En 266 er kanskje litt for liten for å brenne i 32x. http://www.nero.com/en/index.html#root Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: En 266 er kanskje litt for liten for å brenne i 32x. Vel, nå har han prøvd i 4x også da, hvis du leser posten hans... :razz: Men, ser ikke noen grunn til at en 266 ikke skulle gå på f.eks 4x. Prøv ny nero du. Eller kjøp denne. 3000 kr er ikke verst for den der! :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 ZoRaC Jepp leste posten hans men du leste ikke min, Eg sa at en 266 er kanskje litt for liten for å brenne i 32x. Med det mente eg at han ikke kan brenne i 32x på den gammle pc'en hans, Kan jo prøve men tror ikke det går. Eg sa ikke at den var forliten å brenne i 4x, Eller hva. :razz: Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Kjetil Lura skrev (2002-09-19 13:11):ZoRaCJepp leste posten hans men du leste ikke min, Eg sa at en 266 er kanskje litt for liten for å brenne i 32x. Med det mente eg at han ikke kan brenne i 32x på den gammle pc'en hans, Kan jo prøve men tror ikke det går. Eg sa ikke at den var forliten å brenne i 4x, Eller hva. :razz: hehe... jaja... "i seg selv kjenner man andre" eller.no? :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Ulrich: Andre ting som er relevant info er: - Hvor full harddisken din er (i %) - Hvilken type harddisk du har (Tenker da på ytelsen) - Om DMA er slått på på den. - Står harddisken på samme kabel som brenneren? - Står harddisken på samme kabel som CD-rom'en? - Bruker du harddisken som mellomlagring for filer fra f.eks audio-CD'er? - Er funksjonen "burnproof" (eller tilsvarende) slått på i Nero? - Har du kjørt "nero speed test"? - Har du kjørt "test-burn"? - Når i brenneprosessen stopper det opp? - Har du noe antivirus-programvare eller noe annet surrende i bakgrunnen? Håper spørsmålene kan gi nok ledetråder til at du klarer å fikse det, ellers så kan du jo besvare spørsmålene så godt du kan så skal vi prøve å hjelpe deg mere. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Pass på at Burn-proof er skrudd på ja. Hvis du har denne på og brenningen fortsatt feiler, så ligger feilen et annet sted. Maskinen din skal være rask nok til å brenne på 4x. Lenke til kommentar
Ulrich Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Takker for hjelpen. Spesielt Simen 1 som konkretiserte noen problemstillinger som jeg kan sjekke opp videre. Jeg kommer kanskje tilbake med en ny melding når jeg kan være mer spesifikk. Lenke til kommentar
Jalla Karlsen Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 For og være helt ærlig Ulrich så er det virkelig på tide og begynneog tenke ny PC :smile: ,, ja det er ett meget godt råd fra en 40 åring som har litt peil :smile: En gammel 266 Mhz holder ikke i dag til noe som helst av litt tunge programmer EKS Brennerprog.. Ja man spør om problemer... Du får jo EKS denne pakka får 2999 kr på http://www.psdata.no/ AMD PC-pakke i deler !!! Aopen Case Midi ATX Tower 250W Aqua USB/Audio Ready P4 Microstar Mainboard Socket-A VIA KLE133 MicroATX Audio VGA LAN UDMA100 Amd CPU Duron 1.2GHz Socket A 200FSB Tray Glacial Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up-To 1.97GHz Low Noise 25dB Oemr Memory 256MB SDRAM PC-133 3rd Party Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal Ibm Harddisk 40.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" Deskstar 120GXP Aopen CD-ROM 56X ATAPI Internal Retail Labtec Keyboard Norwegian PS/2 Retail Labtec Wheel Mouse PS/2 Creative Speaker SBS15 2+0 Whitebox Bulk Cc Powercable Standard 1.8m se under pakketilbud :smile: http://www.psdata.no/ Så montere du alt sammen selv , det er lett, ja når en 40 åring klare og følge manualen/instruksjonsboka så klare en 50 åring det også :smile: [ Denne Melding var redigert av: Jalla Karlsen på 2002-09-21 11:43 ] Lenke til kommentar
Ulrich Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Løgn 1: Jeg er bare 46 Løgn 2: Ulrich er en hund (Riesenschnauzer) Fakta 1: Kablene til stereoen koster mer enn en god PC Fakta 2: I går kjøpte jeg en halv Upper Ten Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Quote: Ulrich skrev (2002-09-21 12:43):Løgn 1: Jeg er bare 46Løgn 2: Ulrich er en hund (Riesenschnauzer)Fakta 1: Kablene til stereoen koster mer enn en god PCFakta 2: I går kjøpte jeg en halv Upper Ten Så du er en hifi frik som liker bra lyd. Er bra eg har roet meg med det. Lappene fikk ben å gå på da eg var opptatt med dyre hifi annlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå