Tobi2 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 ADSL Modemet mitt ser ut til å ha en upraktisk firewall, siden jeg forwarder porter og gjør alt som kan gjøres med routeren min, uten resultat. Jeg lurer uansett på om det er mulig å konfigurere den på en måte. Den er levert av "Loqal, Bredbånd i trøndelag" hvis d skulle være til noe hjelp. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Har du lest på hjemmesiden? Hvordan endrer jeg instillinger i routeren?Routeren du kjøper med ditt Loqal-abbonement har et web-grensesnitt. Det anbefales at du har gode kunskaper om nettverk før du begynner med dette. For å kunne benytte dette bruker du en webleser. Adressen er http://192.168.1.1/. Brukernavn: admin og Passord: 1234. Denne kan kun nås fra innsiden av routeren. Her kan du sette opp DynDNS, endre DHCP-scoop, sette opp NAT-regler osv. Dersom du får problemer finnes det en reset-knapp på baksiden av modemet. Hold denne inne i 5 sek. for å sette modem tilbake til fabrikkinstillinger. Lenke til kommentar
Tobi2 Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Har du lest på hjemmesiden? Hvordan endrer jeg instillinger i routeren?Routeren du kjøper med ditt Loqal-abbonement har et web-grensesnitt. Det anbefales at du har gode kunskaper om nettverk før du begynner med dette. For å kunne benytte dette bruker du en webleser. Adressen er http://192.168.1.1/. Brukernavn: admin og Passord: 1234. Denne kan kun nås fra innsiden av routeren. Her kan du sette opp DynDNS, endre DHCP-scoop, sette opp NAT-regler osv. Dersom du får problemer finnes det en reset-knapp på baksiden av modemet. Hold denne inne i 5 sek. for å sette modem tilbake til fabrikkinstillinger. 5631908[/snapback] Jo men jeg fant det ikke Men tusen takk! Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hadde jo vært en fordel om du skrev hvilken router det gjelder. Lenke til kommentar
Tobi2 Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg aner ikke hva den heter, men nå vet jeg hva jeg skal gjøre. Uansett takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå