Enku Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Eg lurte på om noken har gode\ dårlige erfarnger på Dell Inspirion 6000 som dei gjerne ville dele med meg. Om den er god med spill som krever mye. Om den er god til og redigere bilder. på forhånd tusen takk. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Eg lurte på om noken har gode\ dårlige erfarnger på Dell Inspirion 6000 som dei gjerne ville dele med meg. Om den er god med spill som krever mye. Om den er god til og redigere bilder. på forhånd tusen takk. 5631579[/snapback] Maskinen er ikke god til å spille krevende spill. Er du ute etter en slik maskin må du nok se andre steder. Ellers så er maskinen meget bra synes jeg. Gir, ved riktig konfigurering, utrolig mye ytelse for pengene. Den kan også utstyres med en veldig god skjerm om ønskelig, feks med tanke på bilderedigering. Ellers er den OK bygd, god lyd, bra med tilkoblingsmuligheter...stort sett alt man trenger, og i allefall alt jeg trenger. Anbefales på det sterkeste, men jeg lukter at dette ikke er maskinen for deg siden du spesifikt spør om ytelse i KREVENDE spill. Olav Edit: Når jeg tenker meg om er det kanskje greit om du definerer nærmere hvilke spill det er snakk om, om det er grafikk-krevende spill eller spill som er krevende på annen måte (RAM, CPU...). Endret 20. februar 2006 av olav1974 Lenke til kommentar
olat84 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Maskinen er ikke god til å spille krevende spill. Er du ute etter en slik maskin må du nok se andre steder. Ellers så er maskinen meget bra synes jeg. Gir, ved riktig konfigurering, utrolig mye ytelse for pengene. Den kan også utstyres med en veldig god skjerm om ønskelig, feks med tanke på bilderedigering. Ellers er den OK bygd, god lyd, bra med tilkoblingsmuligheter...stort sett alt man trenger, og i allefall alt jeg trenger. Anbefales på det sterkeste, men jeg lukter at dette ikke er maskinen for deg siden du spesifikt spør om ytelse i KREVENDE spill. Olav 5631764[/snapback] Hva mener du med riktig konfigurasjon? Noen hete tips;)? Ola Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hva mener du med riktig konfigurasjon? Noen hete tips;)? Ola 5633955[/snapback] Ja tenkte det kom noen reaksjoner der, når jeg leste posten etterpå...litt uklart. Jeg mener de konfigureringene man gjør når man velger komponenter til maskinen. Lett å rote seg bort når man handler hos Dell. Første bud er jo selvsagt å fjerne den 3-årsgarantien. Ellers så er en gylden regel å konfigurere minst mulig vekk fra de ferdig oppsatte "forslagene". Er det ett billig og ett dyrt "forslag", og en begynner å bygge på det billigste, så kan det fort være det lønner seg å velge det dyreste som utgangspunkt. Ja du ender faktisk raskt opp med en dårligere maskin til en høyere pris om en ikke passer seg. Selvsagt også viktig å holde øynene oppe for merkelige sprang i pris vs ytelse, som feks 1.86 GHz prosessor for 500 kroner ekstra men en 2.0 GHz prosessor til 2000,- kr ekstra (tallene er tatt fra løse lufte, bare eksempler). Men det sier seg selv. Mulig du lurte på om jeg hadde noen tjuvtriks for konfigurering av skjermkort, windows eller noe slikt, men da må jeg dessverre skuffe deg. Bortsett fra at skjermkortet er svært overklokkingsvennlig da. Dvs det er veldig underklokket i utgangspunktet. Man kommer uansett ikke i nærheten av noe som likner på typiske "spillkort", men når lett opp til X600 i alle fall. Olav Lenke til kommentar
Enku Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Det eg tengte på med krevende spill var og f.eks kunne kjøre WOW i tilnærmet god grafikk uten lagging.... Men snart kommer jo The Godfather (the game) ut og da må eg jo vere klar med ein pc som takler dette Lenke til kommentar
quakie Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det eg tengte på med krevende spill var og f.eks kunne kjøre WOW i tilnærmet god grafikk uten lagging.... Men snart kommer jo The Godfather (the game) ut og da må eg jo vere klar med ein pc som takler dette 5638309[/snapback] Den skal hvertfall greie WoW i bra grafikk!! Det er ikke krevende Lenke til kommentar
NiloPilo Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) edit feil emne Endret 20. februar 2006 av NiloPilo Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hva med å lage ditt eget emne? Jeg tror nemlig du ikke snakker om Dell i6000, noe emnet handler om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå