unwill Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Av en eller annen grunn så blir nettet veldig ustabilt på 100mbit... det kommer hele tiden melding om connected... discontected... osv... Når jeg skrur den ned til 10mbit så går det bra... Er det noe program eller et eller annet som gjør at jeg kan prøve å kjøre i 50mbit? eller noe? Lenke til kommentar
SAMU3L Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Er vel pga. kabelen er dårli kvalitett(egnett for 10mbit) Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Hvilken kabelen mener du da, det er ikke TP kabelen iallefall, for de andre som er her har samme problemet... men det er stor sansynelighet at den "hovedkabelen" under jorda er mest egnet for 10mbit... men jeg tror det er potensiale der, så spørsmålet er hvordan man kan få utnyttet de. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Fortell litt mer om hvordan du har satt opp nettverket med router/switch/hub, pc-er, kabler (cat ?) etc. Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Siden du sier at problemet må være kablene under jorda lurer jeg på... har du 100mbit inn i huset ditt??? bare lurer.... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Jeg har ingen router eller switch her, kablen går rett til veggen... cat5 patchable... Altså, hvis jeg tar auto detect så tror maskinen at det er en 100mbit linje, men så blir den diconected hele tiden fordi det ikke kommer nok data, eller noe sånt... er ikke sikker på hvorfor egentlig. Men som sagt så går det bra når jeg setter den ned til 10mbit. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Du må nesten komme med litt mere fakta sånn at vi nettversk guruer kan forstå hva det er du prater om!! Har du 100MBit linge inn til huset?? Hvordan har du koblet opp nettverket! Har du lenger enn 100m TP kabel?? Har du testet med en ny TP kabel, ferdig terminert, Cat5. Få tak i en STP kabel om nødvendig, du kan ha mye støy i huset. Tåler ikke mekanisk støy, og fluorisert lys (lysrør) Kom med litt info, så skal dette fint løses. Dårlig TP kabel har akkurat de symptomene du beskriver!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå