Gå til innhold

Grenser for data i script?

Anbefalte innlegg

Lager et script som skal konvertere info om torrents til et nytt system. Fungerer greit hittil, bortsett fra at scriptet stopper etter 32 rader. Ettersom .torrent-filer må leses av, kom jeg til å tenke på om det er grenser for hvor mye data som kan leses i et script. Kan dette være grunnen til at scriptet avsluttes etter bare drøyt 30 rader?

Finnes vel timelimits, men det går raskt som fy, så det skal ikke være noe problem.

Får ikke noe feilmeldinger av noe slag, scriptet bare slutter å kjøre. Noen ideer om hva som er galt? Kan legge ved koden om nødvendig, men den er ganske lang (ca 400 linjer).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er en standard max limit på scritpets minnebruk, default ligger på 8MB om jeg ikke husker feil. Dette varierer helt sikkert fra webhotell til webhotell.

Når det kommer til antall sekunder et script har lov å bruke pleier dette å ligge på runt 30 sekunder som er default i php.

Det ligger også en limit på hvor lang tid php kan bruke på å ta imot input data, men jeg tviler på at det er problemet.

for å hente ut infoen om dette kan du bruke følgende:

<?php
echo "Max execution time in seconds: ". ini_get('max_execution_time') ."\n<br>";
echo "Memory limit: " . ini_get('memory_limit') . "\n<br>";
?>

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen. Det var en liten feil i koden som gjorde at skriptet stoppet. Hadde glemt å legge inn is_file(). Når skriptet kom til en path som ikke eksisterte stoppet dermed skriptet.

Når jeg så la inn filopplastnings-koden ble naturligvis skriptet en del treigere, og 30 sekunder gikk raskt unna. Økte execution_time (og restartet services), og problem fixed :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...