Gå til innhold

n00b trenger hjelp. pls ;-)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-06 13:23, dopus skrev:

taisol vifra som ble nevnt har jeg selv..og er veldig god,....sett i forhold til støynivået.. Globalwin viftene har en tendens til til å bråke som et helvete

og...jeg har et syltynt lag med kjølepasta på kjøleribbebunnen også(etter å ha skrapt vekk det rosa gørret som var der fra før) brukte neglene jeg...funka fint...dette var på en athlonXP1600 og den ligger stødig på ca 40 grader...når du har et tynt lag på cpu og et enda tynnere lag på kjølerribbe bunnen bør du huske p presse ribba mot prosessoren og vri litt på ribba før du setter på det siste klipset...slik at kjølepastaen får fordelt seg

-------------------------

Det er FEIL! Ta en liten gjennomsiktig plastpose (slik du legger brød i osv), ta en liten sprut Artic silver eller whatever på RIBBEN, ta fingeren inni plastikposen og gni Artic Silveren inn i ribben. Etterpå tar du en fin klut og tørker av.

Du vil nå se et "misfarget" i metallet på kjøleribben, det er Artic Silveren som har fylt seg inni porene!.

Jeg gjorde det sammen med coren... da gnidde jeg lett ut men her skal det være litt igjen, ikke tørke av med klut

Lenke til kommentar

Quote:

Jammen huff da, hva betalte du for wbk'en?

Den kosta 200,- . Kan vel ikke være så ille. Zalman viftene er liksom så dyre(som en anbefalte her)

Støy er ikke no problem for meg (ikke ta meg feil. Seff liker jeg jo at den er nogenlunde støydempet). Når PC'en er på (og jeg sitter foran den) har jeg ALLTID musikk på (eller lyden fra spill da(ja jeg er en uhelbredelig spillentusiast)) så jeg vil vel neppe høre vifta allikevel(så mye bråker vel ingen vifte).

Lenke til kommentar

Quote:

Jammen huff da, hva betalte du for wbk'en?

Jeg ga 200,- for den. Zalman vifta/ene (ble anbefalt her av en fyr)ble for dyre syntes jeg. Jeg ble jo anbefalt vifta av en kar som jobber på databutikken (han skal få PES hvis den ikke gir god nok kjøling, men jeg regner at han er seriøs når jeg ber om en anbefaling)

Det med mye støy er nok ikke noe problem for meg. Når jeg sitter ved PC'en har jeg ALLTID musikk på eller lyd fra et spill(ja, jeg er en uhelbredelig spillentusiast). Det overdøver vel lyden fra selv en bråkete vifte?

Når jeg ikke har på maskina da lager jo ikke vifta no lyd allikevel.

Hva er grunnene deres til at dere må punge ut med tre - syv hundrelapper på en vifte som er stillegående(de gir vel bedre kjøling da)

Et spm til: Er det noen fler "fallgruver" du kan gå i når det gjelder å sette sammen PC'en? (som den jeg holdte på å gå i: at jeg ikke hadde kjøpt kjøling til prossesoren)

Lenke til kommentar

Om du skal overklokke (noe mange gjør nå, for maximum overkill), så husk kjølepasta. Er ofte noe tragisk griseri som er smurt på under forskjellige kjøleribber, enten det er til skjermkort, buskontroller eller til CPU. Leste en test for en del måneder siden som gikk på akkurat dette, den testen var vel her på hardware.no. Der ble det vist flere graders forskjell med en god kjølepasta ift standardgriseriet.

Kanskje dette blir vel ekstremt, men det er opp til deg og dine overklokkingsønsker. Dyr er den pastaen uansett ikke ift de andre komponentene. Og 3 graders forskjell er fort noen poeng i 3DMark2001... :wink:

Du finner også tester gjort med ulike IDE-kabler, som viser ytelsesforskjeller, flate vs runde kabler.

Bestem deg for om du vil kjøre raid-løsninger, f.eks. kan det være en stor fordel med to like harddisker dersom du vil kjøre raid1. De fleste nye hovedkortene har raid 0 og 1 støtte.

-P-

[ Denne Melding var redigert av: Pop på 2001-12-06 19:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...