curtiis Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Stressa litt på Rema på fredag og handla litt forsjelig middags mat. Kjøpte blant annet en pakke med karbonadekaker fra Gilde, skjekker som oftest datoen på det jeg handler og stussa ikke på datoen etter et fort blikk på pakken, i mitt hode sto det 9/03-06 er ferskvare ikke frossen. Og handla alt annet jeg sku ha og tok nu tilfeldig vis med meg kviteringa. Så i dag tenkte jeg sku svi noen slike, tok ut pakken og kikka på den og datoen var jo ikke det som jeg hadde registrert meg for den var nemlig 9/02-06. Alså en uke og velså det over dato. Fant nu kviteringa, så må nu klage på det i morra, men fan så irriterende. Opplevd det før men har heldigvis styrt unna de produktene. Så er det flere som har hatt lignende opplevelser, er jo dårlig butikk av Rema å gjøre det slikt. Tar nu ikke sjansen på å spise dritten å bli sjuk. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Stressa litt på Rema på fredag og handla litt forsjelig middags mat. Kjøpte blant annet en pakke med karbonadekaker fra Gilde, skjekker som oftest datoen på det jeg handler og stussa ikke på datoen etter et fort blikk på pakken, i mitt hode sto det 9/03-06 er ferskvare ikke frossen. Og handla alt annet jeg sku ha og tok nu tilfeldig vis med meg kviteringa. Så i dag tenkte jeg sku svi noen slike, tok ut pakken og kikka på den og datoen var jo ikke det som jeg hadde registrert meg for den var nemlig 9/02-06. Alså en uke og velså det over dato. Fant nu kviteringa, så må nu klage på det i morra, men fan så irriterende. Opplevd det før men har heldigvis styrt unna de produktene. Så er det flere som har hatt lignende opplevelser, er jo dårlig butikk av Rema å gjøre det slikt. Tar nu ikke sjansen på å spise dritten å bli sjuk. 5630829[/snapback] Spørsmålet var vel hvem som hadde dårligst oversikt- du eller rema Lenke til kommentar
0b4b Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvis det er fryst er det absoluttikke noe farlig og spise det. Mange som putter varer som nærmer seg utgått dato i fryseren. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Hvis det er fryst er det absoluttikke noe farlig og spise det. Mange som putter varer som nærmer seg utgått dato i fryseren. 5631077[/snapback] Hadde du lest posten, hadde du sett at han skrev at det ikke var frossen men fersk. Kjøtt og sånn som er utgått på dato kan være litt skummelt. Syrnet mat derimot kan man fint spise en uke over dato. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Spiste faktisk en "litt" gammel Firkløver hin dagen. Kjøpte den fra en automat på skolen. Når jeg var kommet til siste stripen la jeg merke til et tynt hvitt belegg på baksiden, så så jeg på best før-datoen: 8. desember 2005 :\ Med andre ord 2 mnd og en uke over dato. Men jeg lever ennå! Og sjokoladen smakte fortreffelig Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Stressa litt på Rema på fredag og handla litt forsjelig middags mat. Kjøpte blant annet en pakke med karbonadekaker fra Gilde, skjekker som oftest datoen på det jeg handler og stussa ikke på datoen etter et fort blikk på pakken, i mitt hode sto det 9/03-06 er ferskvare ikke frossen. Og handla alt annet jeg sku ha og tok nu tilfeldig vis med meg kviteringa. Så i dag tenkte jeg sku svi noen slike, tok ut pakken og kikka på den og datoen var jo ikke det som jeg hadde registrert meg for den var nemlig 9/02-06. Alså en uke og velså det over dato. Fant nu kviteringa, så må nu klage på det i morra, men fan så irriterende. Opplevd det før men har heldigvis styrt unna de produktene. Så er det flere som har hatt lignende opplevelser, er jo dårlig butikk av Rema å gjøre det slikt. Tar nu ikke sjansen på å spise dritten å bli sjuk. 5630829[/snapback] Spørsmålet var vel hvem som hadde dårligst oversikt- du eller rema 5631065[/snapback] Er vel min feil sikkert, men også remas. Det er jo de som har solgt en vare som ikke holder mål, og blir de vanskelig jepp da blir æ værre, klager jeg bare høyere opp i systemet. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 det er forskell på BEST FØR og BRUKES FØR / SISTE FORBRUKS DAG best før er en veildning på når produktet KAN bli foringet i smak eller utsende uten at det er skadelig brukes før / siste forbruks dag er en deffinitiv site bruks data , etter dette kan produktet være skadelig pga bakterieoppbyggelse ol . Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 For det første så er det antagelig ingen fare ved at varen har gått forbi best før datoen. Har spist mat (kjeks) som har vært ett år over best før datoen og den var helt fin. Har også spist mye annen mat som har vært lang tid over denne datoen, så ingen fare ved det. For det andre så tror jeg ikke at du har veldig mye erfaring med hvordan det er å jobbe i en matbutikk. Jeg jobber selv i matbutikk vedsiden av skolen. Og det å kunne til enhver tid luke ut varer som har gått forbi best før stempelt er en nesten umulig oppgave. Kan se at dette er enda vanskeligere for butikker som Rema siden de har færre ansatte enn feks. Meny hvor jeg jobber. Det beste du kan gjøre er at neste gang du oppdager en vare som har gått ut på dato er at du forteller dette til en av de ansatte i en vennlig tone, og da vil de høyst sansynlig fjerne dette uten noe problem. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 For det første så er det antagelig ingen fare ved at varen har gått forbi best før datoen. Har spist mat (kjeks) som har vært ett år over best før datoen og den var helt fin. Har også spist mye annen mat som har vært lang tid over denne datoen, så ingen fare ved det.For det andre så tror jeg ikke at du har veldig mye erfaring med hvordan det er å jobbe i en matbutikk. Jeg jobber selv i matbutikk vedsiden av skolen. Og det å kunne til enhver tid luke ut varer som har gått forbi best før stempelt er en nesten umulig oppgave. Kan se at dette er enda vanskeligere for butikker som Rema siden de har færre ansatte enn feks. Meny hvor jeg jobber. Det beste du kan gjøre er at neste gang du oppdager en vare som har gått ut på dato er at du forteller dette til en av de ansatte i en vennlig tone, og da vil de høyst sansynlig fjerne dette uten noe problem. 5631812[/snapback] Enig i det siste du sier der, jobber selv i butikk, og er ikke alltid like greit å ha oversikt over alle datoene (vi er som oftest to på jobb, hun i kassen og meg på gulvet - i 5 timer), men når kunder kommer bort til meg å påpeker datostemplingen synestr jeg det er kjekt gjort at de siser fra - er mange som bare legger varen tilbake og driter i det hvis de finner noe utgått. Men selv om f.eks kjeks er fint spiselig ett år etter dato som du sier, er det stor forskjell på det og kjøtt, som ikke har noe lang holdbarhet i utgangspunktet (skal være minimum to uker fra butikken mottar det til det går ut på dato hvis jeg hukser korrekt.) andre ting derimot holder jo seg i det uendelige, boksemat f.eks. En kompis av meg fant en militærapport med snurring, best før 1972, som han spise i 2003 - smakte helt fint det Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 For det første så er det antagelig ingen fare ved at varen har gått forbi best før datoen. Har spist mat (kjeks) som har vært ett år over best før datoen og den var helt fin. Har også spist mye annen mat som har vært lang tid over denne datoen, så ingen fare ved det.For det andre så tror jeg ikke at du har veldig mye erfaring med hvordan det er å jobbe i en matbutikk. Jeg jobber selv i matbutikk vedsiden av skolen. Og det å kunne til enhver tid luke ut varer som har gått forbi best før stempelt er en nesten umulig oppgave. Kan se at dette er enda vanskeligere for butikker som Rema siden de har færre ansatte enn feks. Meny hvor jeg jobber. Det beste du kan gjøre er at neste gang du oppdager en vare som har gått ut på dato er at du forteller dette til en av de ansatte i en vennlig tone, og da vil de høyst sansynlig fjerne dette uten noe problem. 5631812[/snapback] Enig i det siste du sier der, jobber selv i butikk, og er ikke alltid like greit å ha oversikt over alle datoene (vi er som oftest to på jobb, hun i kassen og meg på gulvet - i 5 timer), men når kunder kommer bort til meg å påpeker datostemplingen synestr jeg det er kjekt gjort at de siser fra - er mange som bare legger varen tilbake og driter i det hvis de finner noe utgått. Men selv om f.eks kjeks er fint spiselig ett år etter dato som du sier, er det stor forskjell på det og kjøtt, som ikke har noe lang holdbarhet i utgangspunktet (skal være minimum to uker fra butikken mottar det til det går ut på dato hvis jeg hukser korrekt.) andre ting derimot holder jo seg i det uendelige, boksemat f.eks. En kompis av meg fant en militærapport med snurring, best før 1972, som han spise i 2003 - smakte helt fint det 5631905[/snapback] Jepp pleier å si fra, bare hadde det travelt og sjekka ikke ordentlig men det blir tro meg sjekket bedre i framtiden. Men da det har ligget dær 1 uke over dato er jo litt drøyt? Og Rema hadde en ny type tomater, langhårete jeg fant en dag. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Rema har alltid varer som har utgått på dato. En god leveregel er å alltid sjekke utløpsdato på varene du skal kjøpe der Edit: Det var jo dessuten du som har dårlig oversikt som tok så grundig feil.. He he Det er vanskelig for butikken å holde oversikt over alle varene. Etter som jeg har forstått så kjører Rema det enklest mulig og har sikkert minst mulig ansatte på jobb. Dermed blir det mindre tid til rydding av varer etc. Endret 19. februar 2006 av Mirann Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 For det første så er det antagelig ingen fare ved at varen har gått forbi best før datoen. Har spist mat (kjeks) som har vært ett år over best før datoen og den var helt fin. Har også spist mye annen mat som har vært lang tid over denne datoen, så ingen fare ved det.For det andre så tror jeg ikke at du har veldig mye erfaring med hvordan det er å jobbe i en matbutikk. Jeg jobber selv i matbutikk vedsiden av skolen. Og det å kunne til enhver tid luke ut varer som har gått forbi best før stempelt er en nesten umulig oppgave. Kan se at dette er enda vanskeligere for butikker som Rema siden de har færre ansatte enn feks. Meny hvor jeg jobber. Det beste du kan gjøre er at neste gang du oppdager en vare som har gått ut på dato er at du forteller dette til en av de ansatte i en vennlig tone, og da vil de høyst sansynlig fjerne dette uten noe problem. 5631812[/snapback] Enig i det siste du sier der, jobber selv i butikk, og er ikke alltid like greit å ha oversikt over alle datoene (vi er som oftest to på jobb, hun i kassen og meg på gulvet - i 5 timer), men når kunder kommer bort til meg å påpeker datostemplingen synestr jeg det er kjekt gjort at de siser fra - er mange som bare legger varen tilbake og driter i det hvis de finner noe utgått. Men selv om f.eks kjeks er fint spiselig ett år etter dato som du sier, er det stor forskjell på det og kjøtt, som ikke har noe lang holdbarhet i utgangspunktet (skal være minimum to uker fra butikken mottar det til det går ut på dato hvis jeg hukser korrekt.) andre ting derimot holder jo seg i det uendelige, boksemat f.eks. En kompis av meg fant en militærapport med snurring, best før 1972, som han spise i 2003 - smakte helt fint det 5631905[/snapback] hvist det var RSP , så er det pakket dato som står på boksen og ikke bestfør , da di ikke er stemplet med best før . de er regnet som evig holbare har spist rsp som var pakket i 1952 , smakte helt likt di som var pakket i 1968 . Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 For det første så er det antagelig ingen fare ved at varen har gått forbi best før datoen. Har spist mat (kjeks) som har vært ett år over best før datoen og den var helt fin. Har også spist mye annen mat som har vært lang tid over denne datoen, så ingen fare ved det.For det andre så tror jeg ikke at du har veldig mye erfaring med hvordan det er å jobbe i en matbutikk. Jeg jobber selv i matbutikk vedsiden av skolen. Og det å kunne til enhver tid luke ut varer som har gått forbi best før stempelt er en nesten umulig oppgave. Kan se at dette er enda vanskeligere for butikker som Rema siden de har færre ansatte enn feks. Meny hvor jeg jobber. Det beste du kan gjøre er at neste gang du oppdager en vare som har gått ut på dato er at du forteller dette til en av de ansatte i en vennlig tone, og da vil de høyst sansynlig fjerne dette uten noe problem. 5631812[/snapback] Var akkurat det jeg ville fram til også, jobbet selv på Rema for 2 år siden, og man må huske på at det er mennesker som står der og skal luke ut utgåtte varer. Rema er ingen Gud som man kan forvente at klarer å luke ut en vare så fort den går ut på dato. Men de prøver Men jeg er helt sikker på at så fremt du tar med maten tilbake sammen med kvitteringa får du pengene tilbake eller nytt produkt. Fy søren husker det var ett par ganger det kom kunder tilbake med varer som hadde vært utgått da de kjøpte de, pluss at de hadde ligget på kjøkkenbenken i varme.. lukta værre enn ... ja... værst Fyy søren... Det artigste var allikevel kunder som kom tilbake med tomme produkter, de hadde spist de og så funnet ut at datoen var utgått.. Haha.. Lett å glemme hvor forbanna man kan bli av å sitte i kassa på butikk i ett år... Myyye dumt ute å går blant kundene Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 For det første så er det antagelig ingen fare ved at varen har gått forbi best før datoen. Har spist mat (kjeks) som har vært ett år over best før datoen og den var helt fin. Har også spist mye annen mat som har vært lang tid over denne datoen, så ingen fare ved det.For det andre så tror jeg ikke at du har veldig mye erfaring med hvordan det er å jobbe i en matbutikk. Jeg jobber selv i matbutikk vedsiden av skolen. Og det å kunne til enhver tid luke ut varer som har gått forbi best før stempelt er en nesten umulig oppgave. Kan se at dette er enda vanskeligere for butikker som Rema siden de har færre ansatte enn feks. Meny hvor jeg jobber. Det beste du kan gjøre er at neste gang du oppdager en vare som har gått ut på dato er at du forteller dette til en av de ansatte i en vennlig tone, og da vil de høyst sansynlig fjerne dette uten noe problem. 5631812[/snapback] Var akkurat det jeg ville fram til også, jobbet selv på Rema for 2 år siden, og man må huske på at det er mennesker som står der og skal luke ut utgåtte varer. Rema er ingen Gud som man kan forvente at klarer å luke ut en vare så fort den går ut på dato. Men de prøver Men jeg er helt sikker på at så fremt du tar med maten tilbake sammen med kvitteringa får du pengene tilbake eller nytt produkt. Fy søren husker det var ett par ganger det kom kunder tilbake med varer som hadde vært utgått da de kjøpte de, pluss at de hadde ligget på kjøkkenbenken i varme.. lukta værre enn ... ja... værst Fyy søren... Det artigste var allikevel kunder som kom tilbake med tomme produkter, de hadde spist de og så funnet ut at datoen var utgått.. Haha.. Lett å glemme hvor forbanna man kan bli av å sitte i kassa på butikk i ett år... Myyye dumt ute å går blant kundene 5633580[/snapback] Jepp, sånn kan det gå. Ska nu iværtfall klage, og heller åpne øya mer når æ e på butikken. Slutte å drømme meg bort i alt annet, som kasse damene Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Husker at jeg måtte kaste tre fulle esker med kjøttdeig, som hadde gått ut på dato Vi fikk rett og slett for mange, det var noe galt med pcen som bestiller varer. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Jepp, fikk ny vare. Var i disken og henta, dobbelt sjekka varen samme greia utgodt på dato samme dato. Rota litt og fant noe som går ut neste månde, og samtidig tipsa de om de som ennå lå dær. Noen kan jo bli alvolig syk av slik ferskvare som ligger så lenge og ikke har vert saltet, ikke alle tåler like mye. Men de ordnet da opp, det ska de ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå