Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alternativer til Kazaa

Anbefalte innlegg

Har netopp skaffet meg ADSL. Satte meg fornøyd ned for å begynne nedlasting av diverse. Oppdaget da at det var få på kazaa som hadde noe høyere hastighet enn ISDN, fikk dermed ikke noe særlig bedre nedlastingshastighet. Det jeg da lurer på er om noen kan fortelle meg om andre gode alternativer... Har hørt noe om Direct connect eller noe sånt, men fårsto ikke helt hva det dreide seg om...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk direct connect!!!!

Problemet med kazaa er ofte at av ca 15 mill. brukere, så sitter 14,9 mill av disse i USA med et 56k modem....Dette gir svært treg nedlasting.

Bruker man Direct Connect, kan man selv velge hvem men vil laste ned fra, samt at man finner de nyeste av det man trenger.

Det tar litt tid å sette seg inn i programmet, men det er definitivt verd tiden.

Ulempen er som tidligere nevnt at man nå dele av sine egne filer for å få adgang til de forskjellige møtepunktene eller HUBène. Selv deler jeg 50GB, noe som gir adgang til de fleste HUBs.

Programmet finner du her:

http://download.com.com/3000-2196-5773515....tml?tag=lst-0-1

Lenke til kommentar

Jepp, enig i det!!! Bruk Direct Conect fra NeoModus!!! Det ruler, og der har de fleste en høvelig bra bandbredde.

Vil ikke si at det er negativt å dele filer, for hadde ingen gjort det ville det ikke vært noe å nedlaste. Jeg deler selv ut nesten 100 gig med "litt-av-hvert".

Enda bedre er det hvis du har noen som kjenner noen, som igjen kjenner noen som har en FTP server stående!!! Skaff deg brukernavn og passord til denne!

Lenke til kommentar

15 mill brukere? Har aldri vært mer enn 2.6 mill brukere når jeg har vært pålogget Kazaa, noe jeg svært ofte er.

Et alternativ er http://www.audiognome.com

WinMX er jo selvfølgelig også et fullgodt alternativ nå i disse begredelige fildelingsdager. (Savner AudioGalaxy veldig!).

Limewire kan også til nøds brukes.

Og til dere moderatorer: Jeg vil helst ikke ha en ny advarsel pga dette innlegget!

Edit: Er trøtt

Christian Gehring Olsen

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-09-19 00:29 ]

Lenke til kommentar

tvert imot, det som er bra med Direct Connect er at folk MÅ dele med seg. Hvem gidder å bruke kazza og annet søppel der alle folka enten ikke deler noe, eller deler det alle andre har.

I tillegg er folk online lenge på DC - og mange har svært gode forbindelser.

Det er jo det som er hele spiriten til DC - at folk må dele med seg !!

Så kjøp deg en ekstra harddisk dersom du sliter med lagringskapasitet, den får du fort bruk for.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-19 00:34, skrev Folo:

Hvem gidder å bruke kazza og annet søppel der alle folka enten ikke deler noe, eller deler det alle andre har.

Sant..

Finner ikke særlig mye "spesiell" musikk med Kazaa, og heller ikke godt utvalg av sanger fra de forskjellige artistene.

Skrev man "House music" i AudioGalaxy, fikk man tusener på tusener av treff, og mange hundre, ja -kanskje tusener (på tusener :D) av forskjellige artister og sanger.

Skriver jeg "House music" i Kazaa, får jeg en lusen liste med euro-house og fjortis-trance.

DC er et meget godt alternativ, men det er litt mer krevende. Dog ikke mer krevende enn at selv tullinger jeg kjenner klarer å bruke det.

Lenke til kommentar

dessuten er kaaza ikke så smart å bruke etter at det derre viruset dukket opp. Det lurer deg til å laste ned nye spill å filmer som egentli bare er virus som ødelegger hele pc'en din! Så det så. Direct Connect er bra men bruk heller DC+. Akkurat det samme bare at det ikke er reklame som senker hastigheten din.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-19 19:57, skrev volumone:

dessuten er kaaza ikke så smart å bruke etter at det derre viruset dukket opp. Det lurer deg til å laste ned nye spill å filmer som egentli bare er virus som ødelegger hele pc'en din! Så det så. Direct Connect er bra men bruk heller DC+. Akkurat det samme bare at det ikke er reklame som senker hastigheten din.

du finner en banner killer som er drit simpel....1kb trykk på en knapp så er bannern vekke....men ellers har dc++ massse fine funksjoner....kanskje litt avansert og begynne med hvis du er n00b eller er vant med kazaa....pluss den har ikke hammer funksjonen...jeg fant hvertfall ikke den :smile:

Lenke til kommentar

Har følgende på min maskin:

KazaA - Imesh - WinMX - Edonkey2000 - Morpheus.

Men en ting skal eg si INGEN av disee kan måle seg med DIRECT CONNECT! Eg tør tilomed å påstå at DIRECT CONNECT er dobbel så bra en alle de andre p2p sharing programene nevnt her. DC er bra men DC++ er best! Det beste med DC er at du er nødt å dele hvis man skal ha. Eg vet det sitter en del av dere som ikke deler en dritt på de andre p2p stedene. EGOISTER!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 03:10, skrev SnowDOG_:

Har følgende på min maskin:

KazaA - Imesh - WinMX - Edonkey2000 - Morpheus.

Men en ting skal eg si INGEN av disee kan måle seg med DIRECT CONNECT! Eg tør tilomed å påstå at DIRECT CONNECT er dobbel så bra en alle de andre p2p sharing programene nevnt her. DC er bra men DC++ er best! Det beste med DC er at du er nødt å dele hvis man skal ha. Eg vet det sitter en del av dere som ikke deler en dritt på de andre p2p stedene. EGOISTER!

du har også: spywarez, b2d og annen ****skap på din maskin.. hvis du ikke har gjort det alt.. sjekk med adaware..

bare et lite tips

Lenke til kommentar
Quote:

Fake skrev (2002-09-20 08:36):

du har også: spywarez, b2d og annen ****skap på din maskin.. hvis du ikke har gjort det alt.. sjekk med adaware..

bare et lite tips

Jepp det var en av årsaken til et eg sluttet å bruke p2p programmene, Nå henter eg mp3 andre plasser som eg ikke tørr å si her. Adaware er et glimrente program speielt proversjonen, Den er ikke gratis. :grin:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...