danjohan Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Front Cd Spiller DvD høyttaler forsterker Sub mono forsterker 12" sub 10" høyttaler Er detta no bra anlegg? Vil ha to 12" subs.. Så må vel ha to frosterkere av denne typen jeg har nevnt? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 En Dynabel BF 4501 til subene og en BF 1702 til fronthøyttalerne vil gi bedre lyd til en vesentlig lavere pris. Ville nok droppet de store bakhøyttalerne og heller godt for noe mindre som du kjører i mono og noe avdempet, for ikke å ødelegge stereobilde foran. Det er vel der du stort sett sitter? Ellers greit. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 En Dynabel BF 4501 til subene og en BF 1702 til fronthøyttalerne vil gi bedre lyd til en vesentlig lavere pris. Ville nok droppet de store bakhøyttalerne og heller godt for noe mindre som du kjører i mono og noe avdempet, for ikke å ødelegge stereobilde foran. Det er vel der du stort sett sitter? Ellers greit. 5630781[/snapback] Okaj.. Så den forsterkern til 10 000 er dårlig asså? Ja, lyden er viktig Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Cd-spiller pluss dvd-spiller med radio og cd i tillegg blir vel smør på flesk? Og jeg må si meg enig i at det ikke er nødvendig med så store høyttalere bak når du sitter foran i bilen og hører på musikken. Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 1. Dropp cd-spilleren hvis du skal ha DVD 2. Dropp 10" høyttalerene og satts på et bedre frontsett (Morel, Focal eller hertz ville jeg sett på her) 3. Du bør også vurdere andre forsterkere og subber. fins mye utvalg i samme prisklasse. Du kan nokk finne bedre ting til samme pris. 4. Ikke glemm å sett av endel penger til kabler! Kvaliteten på kablene har mye å si! Hvor stor budsjett har du? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 De pengene du sparer på forsterkere kan du bruke på et SEAS LOTUS PERFORMANCE sett du får hos Eltek. Dette settet låter meget bra! Den mono forst. til Pioneer er sikkert bra den, men BF 4501 er nok vel så bra og koster under halvparten. 2 stk av 12"erne til Dynabel(9412) i lukkede kasser vil spille meget bra. Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Dynabel er helt oki saker det til prisen å Seas er forsåvidt bra. Men hadde det vært jeg som skulle ha det. Så ville jeg absolutt sattset på noe bedre. Selv så har jeg valgt å gå for bra komponent + legge mye arbeid i alle detaljer for å få mest muligt ut av annleget. Den totale prisen vil vell komme på ca 50.000++ Et bra annleg trenger jo ikke koste like mye som det jeg skal ha. Men hvis du bare bruker pengene lurt og kjøper kvalitetsprodukt. Så vil du kunne få et ganseke bra annleg På forsterkere anbefaler jeg deg å se på Helix som selges her. tror ikke du finner noe bedre til prisen. kjempe bra forsterkere som har vunnet mange tester. Endret 19. februar 2006 av Poolish Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 1. Dropp cd-spilleren hvis du skal ha DVD 2. Dropp 10" høyttalerene og satts på et bedre frontsett (Morel, Focal eller hertz ville jeg sett på her) 3. Du bør også vurdere andre forsterkere og subber. fins mye utvalg i samme prisklasse. Du kan nokk finne bedre ting til samme pris. 4. Ikke glemm å sett av endel penger til kabler! Kvaliteten på kablene har mye å si! Hvor stor budsjett har du? 5631282[/snapback] Skal ta opp et lån på 300 000 kr.. Men hadde ikke tenkt til å bruke mer enn 60 000 kr på anlegg Kommer til å lage en del ting i glassfiber og sånn.. Skal blant annet gjøre døren klare for store høytalere og skal også lage til bak med glassfiber.. Liker å ha ting ryddig og pent Og lyd er viktig, også kvalitet og volum! Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Skal ta opp et lån på 300 000 kr.. Men hadde ikke tenkt til å bruke mer enn 60 000 kr på anlegg Kommer til å lage en del ting i glassfiber og sånn.. Skal blant annet gjøre døren klare for store høytalere og skal også lage til bak med glassfiber.. Liker å ha ting ryddig og pent Og lyd er viktig, også kvalitet og volum! 5633089[/snapback] Skal du brke 60.000 så velger du produkt fra øverste hylle. da kan du med en gang velge bort produkt som Dynabel og Helix og de pioneer forsterkerene/subbene. seas frontsettet ville jeg heller ikke kjøpt. På forsterkere kan du se på Audison og Sinfoni Kabler bør du velge Evus. Veldigt høy kvalitet og greie priser. frontsett bør du se på Morel (Skal selv ha Elate 6 - 2-way), Focal og Hertz Subber har du mye bra å velge mellom. Selv har jeg Soundstream Van Gogh VGW-12 Du bør også legge litt penger i demping BrownBread. Holder selv på i bilen min nå å demper med BrownBread. På spiller er det vell Pioneer og Alpine du bør se på nytt batteri og dynamo må du nokk også ha. Excessiveamperage lager spesialbyggde dynamoer. Som både er billige og krafftige prisen skal vell ligge på rundt 2000 - 3000. I norge betaler du jo det samme for en liten dynamo som har vært brukt og er overhalt. Endret 20. februar 2006 av Poolish Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 www.boomboom.no har billig bilstereo med gode produkter. ellers vil jeg anbefale deg boston pro 10.5lf/12.5lf subber som er helt vanvittige når det gjelder lyd, og er i tillegg ekstremt tilpassningsdyktige i en bil da de ikke trenger så stort kasse volum. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Skal ta opp et lån på 300 000 kr.. Men hadde ikke tenkt til å bruke mer enn 60 000 kr på anlegg Kommer til å lage en del ting i glassfiber og sånn.. Skal blant annet gjøre døren klare for store høytalere og skal også lage til bak med glassfiber.. Liker å ha ting ryddig og pent Og lyd er viktig, også kvalitet og volum! 5633089[/snapback] Skal du brke 60.000 så velger du produkt fra øverste hylle. da kan du med en gang velge bort produkt som Dynabel og Helix og de pioneer forsterkerene/subbene. seas frontsettet ville jeg heller ikke kjøpt. På forsterkere kan du se på Audison og Sinfoni Kabler bør du velge Evus. Veldigt høy kvalitet og greie priser. frontsett bør du se på Morel (Skal selv ha Elate 6 - 2-way), Focal og Hertz Subber har du mye bra å velge mellom. Selv har jeg Soundstream Van Gogh VGW-12 Du bør også legge litt penger i demping BrownBread. Holder selv på i bilen min nå å demper med BrownBread. På spiller er det vell Pioneer og Alpine du bør se på nytt batteri og dynamo må du nokk også ha. Excessiveamperage lager spesialbyggde dynamoer. Som både er billige og krafftige prisen skal vell ligge på rundt 2000 - 3000. I norge betaler du jo det samme for en liten dynamo som har vært brukt og er overhalt. 5633465[/snapback] Tusen takk for informasjonen Når jeg får pengene og skal begynne å handle kommer jeg garantert til å komme tilbake her Setter stor pris på hjelpen jeg får Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Men en ting jeg alltid har lurt på.. Hva skal man se etter når man velger steroanlegg? Det jeg mener er hva skal man for eks. se på når man skal kjøpe en forsterker? Har hørt at folk sier "det er ikke mest watt som teller" men mange tror det har jeg skjønt.. Hva skal man se på når man velger sub/basshøyttalere? Hva skal man se på når man skal kjøpe en bra forsterker? Hva med steroanlegget, selve cd/dvd spillern? Har vel en del å si det å? Og det er vel ganske stor forskjell hvis man vil gå etter det man kaller "trøkk" eller "kvalitet"? Eller er det ikke det? Ble kanskje litt mange spørsmål på en gang? Men dere skjønner sikkert hva jeg vil fram til å vite.. Er interesert i å lære meg mer om hvordan man bygger det beste av det best... Så klart mener jeg da det beste av hva man har råd til Lenke til kommentar
Defus Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Du burde kanskje legge til ka du e på jakt etter, trøkk eller kvalitet. Når det gjeld subber, kan det faktisk trøkke å spille pent. Men det kommer jo selvfølgelig ikke til å trøkke like høyt som en sub som er lagd for å trøkke. Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Du burde kanskje legge til ka du e på jakt etter, trøkk eller kvalitet. Det står nevt lenger oppe Han er på jakt etter kvalitet og volum. Så da tenker jeg meg at det er noe lignenes det jeg har tenkt. Noe som spiller detaljert å fint (spiller "rett"). Men som også kan levere mye trøkk og tåler at du skrur opp litt. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Du burde kanskje legge til ka du e på jakt etter, trøkk eller kvalitet. Det står nevt lenger oppe Han er på jakt etter kvalitet og volum. Så da tenker jeg meg at det er noe lignenes det jeg har tenkt. Noe som spiller detaljert å fint (spiller "rett"). Men som også kan levere mye trøkk og tåler at du skrur opp litt. 5635761[/snapback] Helt riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå