Gå til innhold

Klokke tilbake en athlon xp2600+? hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, sitter her nå og skal snart reise på lan. og det har seg slik at cpu en min har underklokka seg fra 2.01ghz (som var standar) til 1.75ghz. altså ligger cpu en på ca 2000+ i stede for 2600+...det er en god stund siden dette skjedde, men pga jeg ikke har spilt noe osv å har jeg ikke giddi og klokka den opp, så tenkte å gjøre det nå.

Hardware:

-hk: MSI kt6v series

- cpu: Amd athlon xp 2600+ thoroughbred

- ram: 2stk Crucial pc 2700 ddr-dimm 512mb cl2,5 6ns unbuffered 2,5v

Har veldig veldig liten erfaring med overklokking(er så og si helt blank). så jeg trenger virkelig hjelp!

slik det ser ut i biosen:

-cpu fsb klokk: 140mhz.

-cpu ratio: automatisk.

- vcore: automatisk.

så hvordan burde jeg stille det inn slik at den når 2.0ghz.. har 0 med peiling. har bare lest en oz tråd på overklokker.no for en stund tilbake...

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm den har vel 12 i multiplier den.. multiplier er det som ganges med FSB for og få CPU hastigheten. sett FSB til 166 du :) la alt annet være som det er, da skal den igjen gå på 2 ghz :)

pass på varme bare.. noen cpu underklokker seg selv pga varme utvikling :)

Mvh Sweet og lykke til.

Lenke til kommentar
hmm den har vel 12 i multiplier den.. multiplier er det som ganges med FSB for og få CPU hastigheten. sett FSB til 166 du :) la alt annet være som det er, da skal den igjen gå på 2 ghz :)

pass på varme bare.. noen cpu underklokker seg selv pga varme utvikling  :)

Mvh Sweet og lykke til.

5630670[/snapback]

da var det i box ;) og den ligger på 2600+ igjen, takk for hjelpen!

har foresten en ganske dårlig cpu kjøler, eller det vil si en standar en som fulgte med cpu, så etter 3 min nå ligger cpu en på 47 grader i idle. noe som ikke er så værst for pc en min. men ca når begynner det å bli "farlig varm"? er det 60 grader +?

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...